جدیدترین کالکشن تیشرت آف وایت (OFF WHITE)

تیشرت-مردانه-از-برند-off-white

برند آف وایت (OFF-WHITE) در سال ۲۰۱۲ میلادی و در شهر میلان تاسیس شده است. محبوبیت روزافزون این برند به واسطه ی انعطاف پذیر بودن طرح هایی است که تولید می کند. علت اصلی موفقیت برند آف وایت، تیشرت هایی ساده و با رنگ های مختلف هستند که با استفاده از یک جمله یا نقل قول و یا یک طرح خاص، دیزاین شده اند. در این مقاله پس از ارائه یک تاریخچه اجمالی، به بررسی جدیدترین کالکشن تیشرت های برند آف وایت (OFF WHITE) می پردازیم.

 تیشرت  برند اف وایت
تیشرت برند اف وایت

یکی از برندهای نوپا و تاثیرگذار ایتالیایی که در شهر میلان تاسیس شده است، برند OFF-WHITE می باشد. این برند امروزه در اینستاگرام بیش از ۵.۴ میلیون فالوور دارد و توانسته است جای خود را در دل میلیون ها طرفدارش در سراسر دنیا باز کند. از سویی دیگر، سلبریتی ها و افراد معروفی همچون ریحانا با پوشیدن تیشرت های تولید شده توسط این برند، علاقه خود را به طرح های ویرجیل ابلوح، موسس برند آف وایت، نشان داده اند. یا در نمونه ای دیگر، هشتگ مربوط به کفش های نایک ایر برند OFF-WHITE تاکنون چیزی در حدود ۲۵۰ هزار بار در فضای مجازی استفاده شده است. اگرچه داریم در خصوص استقبال مشتریان از این برند در فضای مجازی صحبت می کنیم، اما امروزه تمامی این اعداد و ارقام ملاک موفقیت یک برند هستند.

خرید تیشرت اف وایت
خرید تیشرت اف وایت

محبوب ترین طرح های تولید شده توسط برند OFF-WHITE تا به امروز شامل یک تیشرت اف وایت مشکی رنگ با جمله “یک لباس مشکی کوچک” و یا یک جفت کفش ورزشی با عبارت “کفش ورزشی”  است که به قیمت ۷۰۰ دلار به فروش می رسد. اگرچه ممکن است این ایده در نظر بسیاری، ساده به نظر برسد اما در کنار کیفیت محصولات تولید شده و همچنین طنز نهفته ای که در طرح ها وجود دارد، توانسته است برند OFF-WHITE را به یک ترند جهانی تبدیل کند. برند آف وایت (OFF-WHITE) را می توان در رده برند های لوکس دنیا طبقه بندی کرد. با توجه به موفقیت روز افزون برند اف وایت، ما تصمیم گرفته ایم تا در این مقاله شما را با جدیدترین کالکشن تیشرت های برند آف وایت (OFF WHITE) آشنا کنیم.

از تاسیس تا موفقیت برند آف وایت( OFF-WHITE)

موسس برند آف وایت، ویرجیل ابلوح (Virgil Abloh)، پسری بسیار باهوش و پر انرژی است که در رشته مهندسی عمران از دانشگاه ویسکانسین مدیسون فارغ التحصیل شده است. او در بازه زمانی سال های ۲۰۰۲ میلادی تا ۲۰۱۲ میلادی با کانیا وست، رپر مشهور آمریکایی، همکاری می کرد. او طراح کاور آلبوم های کانیا بود. این همکاری روز به روز گسترش پیدا کرد تا جایی که در سال ۲۰۰۹، ویرجیل به عنوان “مدیر نوآوری” به استخدام کانیا در آمد. امروزه بسیاری از خوانندگان و رپرهای آمریکایی فردی را با این عنوان در کنار خود دارند.

 ویرجیل ابلوح، موسس برند آف وایت
ویرجیل ابلوح، موسس برند آف وایت

موفقیت دیگر ویرجیل در همکاری مشترک کانیا و Jay Z بود که توانست شهرت زیادی را برای این دو خواننده و سرمایه هنگفتی را برای ویرجیل به همراه داشته باشد. در سال ۲۰۱۲، ویرجیل با پولی که به دست آورده بود یک بوتیک با نام “Pyrex Vision” تاسیس کرد. ایده او برای تاسیس خط تولید این بوتیک بسیار ساده بود. او با خرید لباس های ساده و یا حتی انبار شده برند های بزرگی مانند رالف لورن و یا گوچی، مواد اولیه خود را تامین می کرد. سپس بر روی این لباس های ساده، عبارت ها و نقل قول های مختلف را به صورت چاپی و با گرافیک بسیار ساده ای قرار می داد.

جی زی و پوشیدن لباسی از برند آف وایت
جی زی و پوشیدن لباسی از برند آف وایت

گاهی اوقات نیز به چاپ طرح های گرافیکی ساده بسنده می کرد. محصول نهایی، کیفیت و الگوی دوخت برند های بزرگ دنیا را داشت، اما قیمتش از آنچه که این برندها به فروش می رساندند نیز بالاتر بود. این ایده جذاب ویرجیل خیلی سریع مورد توجه قرار گرفت و بسیاری از طراحان و منتقدین دنیای مد را شگفت زده کرد. ویرجیل طرح های خود را در سال ۲۰۱۴ به هفته نمایش مد پاریس برد و در آنجا نیز توانست تحسین همگان را جلب کند. وی در این زمان جایزه LVMH را در پاریس از آن خود کرد. ویرجیل حالا به دنیای طراحان با نفوذ و قدرتمند وارد شده بود.

همکاری مشترک کانیا و ویرجیل ابلوح در برند آف وایت
همکاری مشترک کانیا و ویرجیل ابلوح در برند آف وایت

امروزه برند OFF-WHITE با برندهایی مانند لویی ویتون و نایک همکاری می کند. همچنین کلکسیون های مختلفی از برند OFF-WHITE در همکاری با طراحان بزرگی مانند هیروشی فوجی واره، شکل گرفتند. برند OFF-WHITE توانسته است در رده بندی های جهانی، برندهای بزرگی مانند بالنسیاگا و گوچی را پشت سر بگذارد و توجه مخاطبین را با توجه به آمار رو به رشد فروش و استقبال طرفدارانش، جلب کند. حال خط تولید برند آف وایت گسترش پیدا کرده است و این برند توانسته است در زمینه طراحی و تولید اقلام مختلف، مانند شلوار، دامن، کت های ورزشی و پیراهن های زنانه نیز فعالیت کند. در ادامه به بررسی جدیدترین کالکشن تیشرت های برند آف وایت (OFF WHITE) خواهیم پرداخت.

تیشرت های برند آف وایت (OFF-WHITE)

تیشرت های ارائه شده توسط برند OFF-WHITE طرح های بسیار جذاب و متنوعی را شامل می شوند. ویرجیل با استفاده از طرح ها و عبارت های مختلف بر روی تیشرت های خود، تلاش می کند تا مشکلات اجتماعی، هویت و همچنین خط فکری رایج در میان جوانان را به چالش بکشد و پیام خود را منتقل کند. از سویی دیگر، هر عبارتی که وی بر روی تیشرت های خود به کار به ببرد، به واسطه استقبال بزرگی که از محصولاتش می شود، به عنوان یک ترند از برند او ثبت می شود.

  تیشرت های برند OFF-WHITE طرح های بسیار جذاب و متنوعی را شامل می شوند
تیشرت های برند OFF-WHITE طرح های بسیار جذاب و متنوعی را شامل می شوند

به عنوان مثال، وی در کلکسیونی از تیشرت های خود از عبارت:” اجازه ندهید Zara و Uniqlo در خصوص قیمت لباس ها برای شما تصمیم بگیرند؛ آن ها جزئی از دنیای مد نیستند” استفاده کرده است. یا در سری دیگری از تیشرت های خود عبارت:”مانند مک دونالد است. تمامی سلامت شما به آن بستگی دارد: یگ ناگت ۹۹ سنتی” را به کار برده است. اگرچه چاپ این عبارات بر روی تیشرت ها برای همه خوشایند نیست، اما جوانان صدای خود را در پوشیدن این محصولات پیدا کرده اند و همین امر سبب موفقیت برند OFF-WHITE شده است. این برند همچنین به طراحی تیشرت هایی با طرح های هنری و انتزاعی می پردازد که پیام دقیق و مستقیمی ندارد.

به عنوان مثال، یکی از طرح ها که برند برای تیشرت های مردانه خود در سال ۲۰۲۰ در نظر گرفته است یک ضربدر بزرگی است که هر ضلع آن شکل یک پیکان را دارد. این طرح با بهره مندی از ایده های گرافیکی متنوع بر روی تیشرت هایی با رنگ های مشکی، سفید، سرمه ای، یشمی و آبی قرار می گیرد. از آنجایی که این ضربدر نماد اصلی برند OFF-WHITE است، بسیاری استفاده مستقیم از آن بر روی تیشرت را ایده استاندارد و کلیشه ای می دانند، چرا که برند های دیگری مانند بالنسیاگا و گوچی نیز از آن بسیار استفاده کرده اند.  

 ضربدر، نماد اصلی برند OFF-WHITE است
ضربدر، نماد اصلی برند OFF-WHITE است

برای بهار و تابستان سال ۲۰۲۰، برند OFF-WHITE یک کلکسیون جذاب و خلاقانه از تیشرت ها را در نظر گرفته است. تیشرت های SS20 که به سرعت نیز پیش فروش شدند، طرح ساده ای از لوگوی برند و دو پاراگراف نوشته های ریز هستند. نوشته هایی که در بخش سمت چپ تیشرت اف وایت قرار دارند، در خصوص عدد طلایی (عدد فی) توضیح می دهند و در بخش سمت راست لوگوی برند OFF-WHITE قرار دارد. تیشرت های سری SS20 در رنگ مشکی و سفید به بازار عرضه می شوند و تمامی نوشته های روی آن ها با استفاده از رنگ سبز روشن ثبت شده است. نمونه مشکی این تیشرت بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و تقریبا نایاب است.

 برند آف وایت یک کلکسیون جذاب و خلاقانه از تیشرت ها را  برای بهار و تابستان 2020 در نظر گرفته است
برند آف وایت یک کلکسیون جذاب و خلاقانه از تیشرت ها را برای بهار و تابستان ۲۰۲۰ در نظر گرفته است

برند اف وایت و کلکسیون های تابستانه و زمستانه ۲۰۲۰

در کنار طراحی و تولید تیشرت ها، برند OFF-WHITE در زمینه طراحی لباس های زنانه و مردانه نیز معروف است. کلکسیون تابستانی مردانه برند OFF-WHITE در سال ۲۰۲۰ “پلاستیک” نام دارد و مجموعه ای از تیشرت، کت و شلوار، کاپشن های بهاره، کفش و کیف های مردانه است که در رنگ های بسیار متنوعی تولید شده اند. کلکسیون تابستانه زنانه این برند “بارش شهابی” نام دارد و ترکیب خارق العاده ای از رنگ و طرح است. این کلکسیون به واسطه ارائه طرح هایی ساده با جزئیات ظریف و همچنین استفاده از رنگ های روشن، شناخته می شود.

 برند  آف وایت در زمینه طراحی لباس های زنانه و مردانه نیز معروف است
برند آف وایت در زمینه طراحی لباس های زنانه و مردانه نیز معروف است

پیراهن های زنانه و مایو نیز از جمله مواردی هستند که در این کلکسیون قرار دارند. طرفداران برند OFF-WHITE با کلکسیون مردانه “هشدار طوفان” و مجموعه زنانه “کمی خارج” به استقبال پاییز و زمستان سال ۲۰۲۰ خواهند رفت.  کلکسیون زمستانه زنانه برند OFF-WHITE ترکیب جذابی از پارچه های طرح دار است.

از آنجایی که استفاده از پارچه هایی با طرح پوست حیوانات یک ترند محبوب در سال ۲۰۲۰ است، برند OFF-WHITE تصمیم گرفته است تا لباس هایی را با طرح پوست گاو در این کلکسیون قرار دهد. استفاده از پارچه های چهارخانه  و براق از دیگر ویژگی های کلکسیون “کمی خارج” است. در طراحی کلکسیون مردانه “هشدار طوفان” نیز از رنگ های گرم و پاییزی استفاده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید :