اهمیت دکمه سردست و بج سینه (گل کُت) در پوشش آقایان

تاثیر دکمه سر دست و سنجاق سینه مردانه در پوشش آن ها

برای مردان مدرن، لباس پوشیدن تنها به معنای انتخاب پیراهن و کت و شلوار معمولی و رفتن در خیابان نیست. امروزه استایل و لباس های انتخابی یک فرد با دقت بیشتری مورد بررسی قرار می گیرند. این باور وجود دارد که لباس هایی که انتخاب می کنیم و حتی ملزومات جانبی مثل دکمه سردست و بج سینه ، نمود خارجی عقاید، افکار، علایق و احساسات افراد هستند. لباس ها می توانند شخصیت افراد را قبل از آنکه حتی لب به سخن باز کنند، آشکار کنند و آن ها را به دنیای اطراف معرفی کنند. در نتیجه، انتخاب یک استایل مناسب برای مردان اهمیت بسیار زیادی دارد.

همانطور که در طراحی استایل مردانه، انتخاب کت و شلوار و یا پیراهن و کفش ها اهمیت زیادی دارد، پرداختن به جزئیاتی مثل دکمه سردست و گل کت نیز به اندازه خود نقش مهمی را در ظاهر کلی فرد بازی می کند. یک مرد مدرن و شیک، جزئیات استایل خود را با وسواس و دقت انتخاب می کند و تلاش می کند تا شکل نهایی، در هارمونی و هماهنگی کامل باشد. بج سینه و دکمه های سردست نیز در گروه همین جزئیات قرار می گیرند. ما در این مقاله به بررسی هر کدام از این اکسسوری های شیک می پردازیم و نقش کلیدی آن ها را در استایل و سبک پوشش آقایان، بررسی می کنیم.

اکسسوری و لباس ها نمود خارجی عقاید، افکار، علایق و احساسات افراد هستند

دکمه سردست

همان طور که گفته شد دکمه سردست و بج سینه (گل کت) تاثیر زیادی در استایل آقایان دارد. دکمه سردست ها جایگزین های محبوب تری برای دکمه های معمولی و دوخته شده در پیراهن ها هستند. خوشبختانه طراحی دکمه سر دست ها بسیار متنوع است و درست مانند دکمه های معمولی در اندازه ها، استایل ها، رنگ ها و جنس های مختلف به بازار عرضه می شوند. دکمه سر دست ها را می توان در مناسبت های رسمی و غیر رسمی مورد استفاده قرار داد. دکمه سر دست ها، نسبت به دکمه های معمولی، توجه بیشتری را جلب می کنند، چرا که معمولا به عنوان اکسسوری های خاص و شیک در نظر گرفته می شوند. استفاده از آن ها می تواند پلی باشد که استایل معمولی و شاید تکراری مردان را به یک نمونه ی خاص و جذاب تبدیل کند.

با این حال، بسیاری از مردان نقش کلیدی دکمه سر دست را در طول تاریخ نادیده گرفته اند و آنها را یک وسیله تزئینی غیر ضروری تلقی کرده اند. این دیدگاه در دنیای مد امروزی جایگاهی ندارد چرا که استایل های مدرن از پیراهن های معمولی با دکمه های دوخته شده در سر استین ها و یا کراوات های تکراری عبور کرده است. استفاده از دکمه سر دست ها می تواند به مخاطب شما نشان دهد که شما در خصوص کوچکترین جزئیات ظاهر خود مراقب و حساس هستید. این امر می تواند شما را به عنوان فردی دقیق که تمامی امور را به خوبی زیر نظر دارد، معرفی کند.

دکمه سر دست مردانه لوکس
دکمه سر دست مردانه لوکس

چنین ظاهری می تواند در یک مصاحبه ی کاری، در یک جلسه ی رسمی برای عقد قراردادهای بزرگ و یا حتی در یک قرار عاشقانه به عنوان برگ برنده شما محسوب شود. از سویی دیگر، مطالعات روانشناسی نشان می دهد، افرادی که در ظاهر خود به جزئیات بیشتری توجه می کنند، از نظر اطرافیان قابل اعتماد تر هستند، چرا که می توانند بر تمام جنبه های مختلف یک موضوع به خوبی احاطه داشته باشند و در خصوص آن ها فکر کنند.

خوشبختانه دکمه سر دست ها در انواع و مدل های مختلفی به بازار عرضه می شوند. این بدان معناست که شما با هر سلیقه و خواسته ای می توانید به راحتی دکمه سر دست های محبوب خود را پیدا کنید و از پوشیدن آن ها لذت ببرید. دکمه سر دست لوکس معمولا از جنس طلا و یا نقره هستند و با کمک سنگ های قیمتی و کریستال های رنگی تزیین می شوند. معمولا استفاده از این مدل ها برای عروسی ها، مراسم مهم و مهمانی های رسمی مناسب تر است چرا که می تواند ظاهری لوکس و رسمی را به آقایان ببخشد.

بج سینه لوکس مردانه
بج سینه لوکس مردانه

دکمه سر دستهایی که از جنس فلز ساخته شده اند برای استفاده روزانه مناسب تر می باشند. این مدل از دکمه های سردست با هر استایلی مطابقت دارند. انتخاب دکمه سر دست مناسب کاملا به موقعیتی که قرار است از آن ها استفاده کنید، بستگی دارد. به عنوان مثال، نمونه های ساده تر آن ها در کنار کت و شلوارهایی که در ساخت آن ها از پارچه های نفیس استفاده شده است و یا رنگ و طرح های مختلف دارند، مناسب تر است. آن دسته از دکمه سر دستهایی که توجه بیشتری را به خود جلب می کنند در کنار کت شلوارهایی با مدل های ساده تر بیشتر به چشم می آیند.

بج سینه(گل کُت)

اگرچه ایده استفاده از گل سینه برای آقایان کمی عجیب به نظر می رسد، اما ریشه در تاریخ دارد. در گذشته شوالیه ها و افراد با رده های اجتماعی بالا که برای دربار پادشاهان کار می کردند، معمولا در مهمانی های رسمی و یا در جلسات سیاسی بزرگ از سنجاق سینه استفاده می کردند. بسیاری از این نمونه های قدیمی، در واقع عناوین و جایزه هایی بود که پادشاهان به مردمان خود اعطا می کردند. در قرن بیستم این روند تقریبا به فراموشی سپرده شده بود تا اینکه در سال ۲۰۱۸، برند دولچه گابانا با معرفی کلکسیونی از بج سینه های مردانه که با کمک الماس ها، یاقوت های سبز و زمرد تزئین شده بودند، توانست سر و صدای بسیار زیادی بر پا کند.

گل کت مردانه لوکس
گل کت مردانه لوکس

پس از آن بسیاری از افراد مشهور و تاثیر گذار در دنیای مد، مانند التون جان و یا دیوید بکهام از این ترند نو ظهور پیروی کردند. آن ها در حالی که بج سینه های بسیار گران قیمت و زیبایی را بر روی کت و یا کراوات خود نصب کرده بودند، در مراسم بزرگ و مهمی مانند اسکار ظاهر شدند. این امر سبب شد تا گل کت مردانه با سر و صدای زیاد و با شکلی جدید به دنیای مد وارد شوند. گل سینه ها یکی از محبوب ترین انواع زیورآلات در میان طراحان هستند. شما می توانید از آن ها بر روی کروات، کت و یا حتی پیراهن های رسمی مردانه استفاده کنید.

هیچ محدودیتی در تعداد و نحوه استفاده از آنها وجود ندارد. از سویی دیگر، طراحی بج سینه ها بستر بسیار مناسبی برای طرح های خلاقانه است. مانند سایر اکسسوری های جانبی در دنیای مد، استفاده از سنجاق سینه ها نیز می تواند بر روی استایل یک مرد شیک و مدرن تاثیر شگرفی بگذارد. در واقع نصب یک گل کت بر روی کت و یا کراوات، یکی از آن جزئیاتی است که شاید خیلی از مرد ها به راحتی از کنار آن عبور کنند و آن را غیر ضروری بدانند.

گل سینه مردانه لوکس
سنجاق سینه مردانه لوکس

این نقطه جایی است که تفاوت ها آغاز می شود. آن دسته از مردان که با توجه به کوچک ترین المان ها در استایل و ظاهر خود، سبب ارتقای آن می شوند می توانند تاثیر بهتری را نیز بر روی اطرافیان خود بگذراند. یک مدیر، یک وکیل، یک اقتصاددان و یا یک مدیر کسب و کار، با توجه به این المان های کوچک می تواند به صورت غیر مستقیم تاثیر مثبتی را بر روی شرکا، همکاران و حتی رئیسان خود بگذارد. این امر شاید هر چقدر جزئی، می تواند راه را برای موفقیت های بیشتر فراهم کند.  

سنجاق سینه لوکس مردانه نیز در اندازه ها، طرح ها و رنگ های مختلفی به بازار عرضه می شود. اگرچه استفاده از نمونه های لوکس بج سینه مردانه که با استفاده از سنگ های قیمتی تزیین شده است، در استایل روزمره توصیه نمی شود، اما شاید انتخاب آن ها برای مهمانی های بزرگ و رسمی خالی از لطف نباشد. آنچه که در پوشیدن گل سینه مردانه اهمیت دارد، پس زمینه ای است که سنجاق سینه بر روی آن قرار می گیرد.

گل سینه های مردانه در اندازه ها و طراحی های متنوع، به بازار عرضه می شوند
بج سینه های مردانه در اندازه ها و طراحی های متنوع، به بازار عرضه می شوند

همچنین انتخاب دکمه سردست و بج سینه باید در هارمونی کامل با استایل کلی شما باشد. به عنوان مثال، اگر شما تمایل دارید یک کت شلوار ساده و تیره رنگ را در کنار یک کراوات با رنگ تیره استفاده کنید، در این صورت استفاده از سنجاق سینه مردانه طرح دار با جزئیات زیاد می تواند ایده خوبی باشد. در مقابل، اگر طرح پارچه کت شلوار شما چهارخانه است و یا کراوات شما طرح های شلوغی، مانند بته جقه، دارد، بهتر است از بج سینه هایی با طرح های ساده تر استفاده کنید تا از شلوغی ظاهر خود بکاهید.

نتیجه گیری

اکسسوری های مردانه دنیای مد از جمله دکمه سردست و گل کُت، شاید در ابتدا غیر ضروری به نظر برسند، اما می توانند استایل و سبک پوشش آقایان را به شکل قابل توجهی ارتقا ببخشند و آن ها را به عنوان فردی شیک و مدرن در حافظه اطرافیان ثبت کنند. بنابراین به هنگام انتخاب و استفاده از آن ها نیاز به دقت بالای می باشد. 

منابع: https://www.vogue.co
https://howtospendit.ft.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید :