معرفی کالکشن جدید کارتیه Le Voyage Recommence با حضور گلشیفته فراهانی

معرفی کلکسیون جدید کارتیه

دوستداران صنعت مد و طرفداران جواهرات گرانقیمت و هنری با نام برند کارتیه بیگانه نیستند. این برند فرانسوی از سال ۱۸۴۷ تا به امروز با خلق آثار هنری و عرضه آنها در قالب زیورآلات و پوشاک، هر ساله توانسته است طرفداران خود و منتقدان دنیای مد را شگفت زده کند. تابستان امسال نیز، فلورانس میزبان کارتیه و جدیدترین کلکسیون جواهرات لوکس و گران قیمت این برند، یعنی Le Voyage Recommence بود. ما در این مقاله، هر آنچه که باید در خصوص این کالکشن جدید کارتیهبدانید را مرور خواهیم کرد.

معرفی کلکسیون جدید کارتیه

معرفی کلکسیون جدید کارتیه

کالکشن جدید کارتیه Le Voyage Recommence

کالکشن جدید کارتیه، Le Voyage Recommence، شامل نود قطعه جواهرات گرانقیمت و بسیار لوکس است که برای اولین بار، در فلورانس از آنها رونمایی شد. این کلکسیون با الهام از آرشیو بسیار غنی برند کارتیه طراحی و ساخته شده است. رد پای معماری اسلامی، المان های هنری دوران روم باستان و حتی رویکرد هنر مدرن را در تک تک قطعات ارائه شده در کالکشن جدید کارتیهمی توان دید. مانند سایر جواهرات طراحی شده توسط این برند، استفاده از موتیف های پیچیده، سنگ های قیمتی و بسیار کمیاب در کنار جسارت طراحان برای تبدیل غیر ممکن ها به ممکن، در این کلکسیون به خوبی رعایت شده است.

اگر چه گوشواره ها، انگشترها و دستبند های زیبایی در کالکشن جدید کارتیهعرضه شده اند، اما نقطه قوت این کلکسیون را می توان گردنبند های آن دانست. گردنبند هایی با طراحی های ظریف که به الماس های درخشان و سنگ های گرانقیمتی همچون یاقوت مزین هستند، در این کلکسیون به خوبی خودنمایی می کنند. کارتیه برای معرفی کلکسیون های جدید خود، از چهره های دنیای مد، بازیگران و مدل های شناخته شده در سطح جهان استفاده می کند. این بار برای معرفی کالکشن جدید کارتیهاین برند با کسی همکاری کرده است که برای تمام ما ایرانیان آشناست. گلشیفته فراهانی،به عنوان سفیرکارتیه،چهرهای است که این کلکسیون جذاب رابه دنیا معرفی میکند.

گردنبندهای کلکسیون Le Voyage Recommence

همانطور که پیشتر نیز توضیح داده شد، کالکشن جدید کارتیه از حیث طراحی و تکنیک های به کار رفته شده در خلق گردنبند هایش، بسیار حائز اهمیت است. در ادامه برخی از جذاب ترین گردنبند های این کلکسیون جدید را بررسی خواهیم کرد.

کارتیه گردنبند وسپرو
کارتیه گردنبند وسپرو

گردنبند وسپرو: جواهرات کارتیه به واسطه هندسه سنگها و موتیف های به کاربرده شده در قطعات و همچنین کنتراستی که میان رنگ ها و سنگ های قیمتی وجود دارد، در دنیا زبانزد هستند. شاید این گردنبند کارتیه بهترین مثال برای بهتر نشان دادن این امر باشد. این گردنبند ترکیبی از یاقوت، فیروزه، اسپینل و گارنت است که در عین تفاوت رنگ ها، هارمونی بسیار جذابی را در کنار هم خلق کرده اند.

گردنبند پاندوگا کارتیه
گردنبند پاندوگا

گردنبند پاندوگا: برند کارتیر همواره تلاش کرده است در طراحی جواهرات به فرهنگ های مختلف دنیا ادای دین کند. این گردنبند، که با الهام از هنر اسلامی طراحی شده است، این موضوع را به بهترین شکل بازگو می کند. این گردنبند با الهام از پنجره های مشبک در معماری اسلامی، که تحت عنوان مشربیه شناخته می شوند، طراحی و ساخته شده است. ساختار مشبک گردنبند با استفاده از الماس های درخشان و ریز پوشانده شده است. یک الماس با رنگ زرد مایل به قهوه ای و برشی متفاوت نیز به عنوان نگین اصلی قطعه، انتخاب شده است.

Ein Bild, das Schmuck, Modeaccessoire, Halskette, Schmuckherstellung enthält.Automatisch generierte Beschreibungگردنبند دسترسیا

گردنبند دسترسیا: کارتیه در طراحی جواهرات خود نسبت به محیط زیست و طبیعت بی تفاوت نیست. بسیاری از جواهرات طراحی شده توسط این برند، با الهام از المان های طبیعی ساخته شده اند و گردنبند دسترسیا، یکی از نمونه های بارز این امر است. نگین اصلی این گردنبند یک الماس زرد رنگ بسیار خاص و لوکس است که به شکل یک شش ضلعی، برش خورده است. ساختار غیر متقارن این الماس، به راحتی جلب توجه می کند. بدنه اصلی گردنبند با الماس های صورتی، سفید و قهوه ای، یاقوت کبود و لاجورد پوشانده شده است. تمامی این سنگ ها با اندازه های کاملا یکسان برش خورده اند.

جذاب ترین انگشتر کالکشن جدید کارتیه

برند کارتیه به واسطه توجه به خلوص مواد، تعادل میان اشکال و حجم ها و هارمونی قطعات جواهراتی که خلق می کند، در دنیا زبانزد است. این موضوع به خوبی در انگشترهای کالکشن جدید کارتیر مشهور می باشد. به عنوان مثال، انگشتر کارتیه اوندوله (در فرانسوی به معنای راه راه) که در تصویر زیر مشاهده می کنید، به خوبی گویای توجه طراحان کارتیه به هارمونی نهایی جواهرات است. نگین اصلی این انگشتر یک الماس خاکستری-بنفش ۰.۹۲ قیراطی است که به خاطر رنگ خاص و کمیابش جلب توجه می کند. این الماس در قلب یک ساختار مینیاتوری قرار گرفته است. الماس هایی با تراش های هلالی شکل در اطراف این نگین، با بازتابش نور، به درخشش بیشتر الماس نگین انگشتر کمک می کنند.

انگشتر اوندوله
انگشتر اوندوله

خلاصه

ما در این مقاله کالکشن جدید کارتیر، با نام Le Voyage Recommence که در تابستان امسال از آن رونمایی شده است را معرفی کردیم. این کلکسیون مجموعه ای از نود قطعه جواهرات بسیار لوکس است که با الهام از آرشیو کارتیر، طراحی و ساخته شده اند. توجه به طبیعت، المان های فرهنگی، سبک های مختلف معماری و نوآوری در خلق جواهرات جدید به خوبی در تک تک اعضای این کلکسیون مشهود است.

منابع:

https://somethingaboutrocks.com/article/new-cartier-high-jewellery-collection-le-voyage-recommence/
https://www.cartier.com/en-us/high-jewelry/latest-collections/le-voyage-recommence/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید :