گردنبند های رولباسی بلوتای و تاریخچه آن

گردنبند های رولباسی بلوتای و تاریخچه آن

پیدایش گردنبند های بولو تای گردنبند های بولو تای تاریخچه ی پیچیده ای دارند. امروزه بسیاری از خانم ها نیز از این گردنبند ها استفاده می کنند. این واضح است که مردم در سرتاسر دنیا توانسته اند با این گردنبند ها ارتباط برقرار کنند در ایران نیز بیشتر این نوع گردنبند ها را با عنوان گردنبند رولباسی نام میبرند. مهم نیست که شما از سرخپوستان ناواهو در جنوب غربی آمریکا و یا یک ستاره ی راک اند رول مانند بروس اِسپرینگستین باشید، شما می توانید به راحتی با این گردنبند ها ارتباط برقرار کرده و از آن ها استفاده کنید. تاریخچه ی پیدایش این گردنبند ها بسیار جالب است و ارزش خواندن را دارد. البته بر اساس اطلاعات موجود تا به امروز، می توان سه منشا اصلی برای به وجود آمدن این گردنبند ها در نظر گرفت.

FOR_LOVE_AND_LEMONS_RG_DOUBLE_BONE_HORN_BOLO_TIE_ON_BLACK_LEATHER_grande

تاریخچه ی گردنبند های بولو تای

مردان بومی آمریکا در دهه ۱۹۳۰گردن های خود را با بند هایی می پوشاندند که یک ساختار پوسته مانند و محکم داشت.  بسیاری این بند ها را منشا آغاز مد گردنبند های بولو تای، که امروزه برای همه آشنا هستند، می دانند. هرچند منابع دیگر به طراح نقره کار آریزونا به عنوان پایه گذار این گردنبند ها اشاره می کنند. چرا که او اولین کسی بود که به خاطر بستن بند های کلاهش به دور گردن خود، مورد تشویق قرار گرفته است. در کنار افراد زیادی که مدعی به وجود آوردن مد گردنبند های بولو تای هستند، نکته ای که مشخص است این است که برای دهه های متمادی، این گردنبند  نقطه ی مشترک میان جواهرات آمریکایی های بومی و بزرگان طراحی نقره بوده است. این گردنبند ها به طور معمول یادآور ظرافت و هنر جواهرات ناواهو و یاهوی هندی و آمریکایی های بومی هستند. گردنبند های بولو تای، در جواهرات آمریکایی های بومی ریشه دارد. در این میان ویکتور سدارستاف، کسی است که گردنبند های بولو تای را به مرحله ی جدیدی ارتقا داده است. او کسی است که طرح های جدیدی را برای این گردنبند ها اختراع کرده است. روایت های موجود اشاره می کنند که او بند هایی که از کلاهش آویزان هستند را دور گردن خود می پیچیده است. برا آنکه کلاه خود را گم نکند، گاهی اوقات آن ها را با یک گیره ی نقره ای اطراف گردن خود محکم نگه می داشته است. پس از آنکه دیگران، از این ظاهر جذاب او استقبال کردند، او شروع به تولید گردنبند های بولو تای خود کرد.  شاید نام بردن از گردنبند هایی که او تولید می کرده است، به عنوان اولین گردنبند های بولو تای بزرگنمایی باشد. چرا که بومیان آمریکا، اولین کسانی بودند که این گردنبند ها را استفاده کرده اند. اما نام بردن از سدراستاف به عنوان اولین کسی که ادعای مالکیت این سبک از گردنبند ها را کرده است و یا تلاشی برای تجاری کردن آن ها کرده است، کار آسانی خواهد بود.

bolo-2Bbold-2BMAIN

خرید گردنبند های زنانه رولباسی در گالری شمرون

در سال های ۱۹۳۰، زمانی که مردان زونی و هوپی و ناواجو دستمال های عجیبی را در اطراف گردن خود می بستند، سایر مردان از بند های نازک تر استفاده می کردند. شاید این بزرگترین تفاوت در مفهوم گردنبند های بولو تای باشد. البته در تمام این شرایط از یک گیره نقره ای استفاده می شده است.  در بخش های دیگر آمریکا نیز، مردان از سبک های دیگر این گردنبند استفاده می کرده اند. به عنون مثال، در بخش های جنوب غربی، کابو های آرژانتینی گردنبند های عادی را با بند های چرمی می پوشیدند. محققان دیگر با بررسی لباس های پیشگامان آمریکایی در اواخر دهه ۱۸۰۰میلادی، متوجه شده اند که این  افراد نیز شکل های دیگری از گردنبند های بولو تای را می پوشیدند. با این وجود مدارک مستندی که به وجود این گردنبند ها اشاره کند، تا قبل از سال ۱۹۵۳وجود ندارد.

f3acae8ff35266329e989cf60d2357c5--gold-gold-for-girls

نتیجه گیری یکی از دشواری های موجود در خلال تحقیقات پیرامون تاریخچه ی گردنبند های بولو تای، این است که اسم این گردنبند ها در طول سال های ۶۰تا ۷۰میلادی تغییر کرده است. نام های دیگر این گردنبند ساده اما جذاب عبارتند از: گائوچو تای، استرینگ تای، روبان گردن، اِمبلم لاریِت، وسترن تای، کابوی تای، تانگ تای، مونو لوپ تای، اسپورت تای، وسترن بولو تای و خیلی اسم های دیگر! امروزه گردنبند های بولو تای به یکی از نماد های کلاسیک مد تبدیل شده اند. گردنبند های بولو تای به عنوان یک زیورآلات که هم مردان و هم زنان به راحتی می توانند استفاده کنند، شناخته شده است.  اگر شما دوست دارید که به ظاهر کلاسیک اما جذاب خود جزئیات جالبی اضافه کنید، گردنبند های بولو تای می توانند انتخاب خوبی برای شما باشیند. شما میتوانید بروز ترین و جدید ترین گردنبند های رولباسی و بلوتای را در گالری شمرون تهیه بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید :