معرفی جدیدترین مدل‌های پیرسینگ گوش و ترند های جذاب ۲۰۲۲

پیرسینگ گوش

پیرسینگ گوش یکی از ترند های بسیار قدیمی و محبوب در دنیای مد است، تا جایی که بسیار از آن تحت عنوان ترند جاودانه یاد می کنند. تقریبا تمام زنان کره زمین و حتی برخی از مردان، حداقل برای یک بار در زندگی خود، پیرسینگ گوش را انجام داده اند. در برخی از جوامع، انجام پیرسینگ گوش به تصمیم والدین و در سنین کودکی انجام می شود. این در حالی است که برخی دیگر از والدین حق تصمیم گیری در خصوص انجام پیرسینگ را برای خود کودک قائل هستند و اجازه می دهند کودک بزرگسال شود تا در خصوص بدن خود تصمیم گیری کند. دو الی سه پیرسینگ در یک گوش ترندی است که شاید ده الی پانزده سال گذشته عجیب به نظر می رسید و تنها مخصوص نوجوانان یا دنبال کنندگان سبک های خاص هنری بود، اما امروزه به یک ترند رایج تبدیل شده است. همین توجه مخاطبان بسیاری از طراحان زیورآلات و برند های مطرح دنیا را سر ذوق آورده است تا مدل های جذاب و متنوعی از پیرسینگ ها را به بازار عرضه کنند. پیرسینگ گوش استیل، پیرسینگ گوش نقره و طلا در دنیای مد بسیار رایج هستند و مدل های بسیار جذاب و متنوعی از آن ها هر فصل به بازار معرفی می شوند. ما در این مقاله قصد داریم مدل های متنوع پیرسینگ گوش را به شما معرفی کنیم و در خصوص هر کدام از آن ها توضیحات مختصری را ارائه کنیم.

معرفی انواع پرسینگ گوش

پیرسینگ گوش دقیقا از چه زمانی آغاز شد؟

تاریخچه پیرسینگ گوش به هزاران سال قبل باز می گردد. اوتزی، قدیمی ترین مومیایی که تا به امروز کشف شده است و چیزی در حدود ۵۳۰۰ سال سن دارد، نیز دو سوراخ در لاله گوش هایش داشت. علاوه بر قدمت طولانی پیرسینگ گوش، این قطعه در طول تاریخ با اهداف مختلفی استفاده شده است و پیام های متفاوتی را در جوامع مختلف به مخاطبان مخابره می کرد. به عنوان مثال، پیرسینگ گوش در میان پادشاهان مصر نشان دهنده جایگاه بالای اجتماعی و تمکن مالی بود. این در حالی بود که در برخی از قبایل هند، در روم باستان و در برخی از مناطق آمریکای جنوبی، وجود پیرسینگ گوش نشانی از بردگی بود. امروزه پیرسینگ گوش ترند محبوبی در دنیای مد است و بسیاری از افرادی که از پیرسینگ استفاده می کنند، سبک های مختلفی از دنیای مد را دنبال می کنند. با این حال، خرافه، باورها و اعتقاد های عجیب و غریب و عضویت در گروه های خاص نیز می توانند از جمله دلایل استفاده از پیرسینگ گوش در میان افراد مختلف باشند.  

معرفی انواع مختلف پیرسینگ گوش

همانطور که پیشتر نیز بدان اشاره شد، پیرسینگ گوش می تواند انواع و شکل های متنوعی داشته باشد. این تنوع در طراحی پیرسینگ ها نتیجه دو پارامتر است: پیشرفت تکنولوژی و گذر زمان. با بهتر شدن تکنولوژی ساخت زیورآلات، طراحان توانستند طرح های ظریف تر و پیچیده تری از قطعات پیرسینگ را طراحی کنند. آن ها با مواد اولیه متفاوت آشنا شدند و این امر به طراحان کمک کرد تا قطعاتی ضد حساسیت را از فلزات نرم و شکل پذیر خلق کنند. بنابراین، افرادی با پوست های حساس نیز می توانستند از خرید پیرسینگ گوش استیل یا مواد مشابه و استفاده از آنها لذت ببرند. از سویی دیگر با گذشت زمان و بررسی بازخورد بازار نسبت به طرح ها و مدل های متنوع، طراحان و صاحبان برند توانستند مدل های محبوب تر را شناسایی کنند و عملکرد خود را بهبود ببخشند. نتیجه سال ها تلاش، مطالعه، آزمون و خطا و سرمایه گذاری در این شاخه از دنیای مد، انواع متنوعی از پیرسینگ های گوش هستند که در ادامه معروف ترین آن ها را معرفی خواهیم کرد.

پیرسینگ های استاندارد

به طور کلی، سه نوع پیرسینگ استاندارد در جهان وجود دارد: پیرسینگ استاندارد گوش، پیرسینگ لاله گوش و پیرسینگ عرضی.

پیرسینگ استاندارد گوش نام دیگر تمام گوشواره هایی است که به شکل سنتی استفاده می کنیم. در این نوع از پیرسینگ بخش تحتانی گوش که تحت عنوان نرمه نیز شناخته می شود، با کمک سوزن و یا دستگاه مخصوص سوراخ می شود. شما می توانید با توجه به آناتومی گوش خود یک یا دو پیرسینگ در این بخش داشته باشید. پیرسینگ استاندارد معمولا خیلی زود بهبود پیدا می کند و پس از هفته سوم، شما می توانید از گوشواره ها استفاده کنید. معمولا انجام این پیرسینگ دردناک نیست.

پیرسینگ لاله گوش، به آن دسته از پیرسینگ هایی گفته می شود که در بالا ترین بخش نرمه گوش و درست در زیر بخش غضروفی انجام می شود. دوران نقاهت این نوع از پیرسینگ نیز مشابه پیرسینگ استاندارد می باشد. معمولا گوشواره های میخی و ظریف برای این بخش از گوش استفاده می شوند.

معرفی انواع مختلف پیرسینگ گوش

معرفی انواع مختلف پیرسینگ گوش

پیرسینگ عرضی گوش که برداشتی مدرن از مدل قدیمی و کلاسیک پیرسینگ است. در این مدل، به جای ایجاد یک سوراخ عمود بر سطح نرمه گوش، یک سوراخ در عمق نرمه ایجاد می شود و قطعه پیرسینگ به جای وارد شد از سطح نرمه و خارج شدن از پشت آن، در طول نرمه جاساز می شود. اگرچه این نوع از پیرسینگ بسیار شیک است، اما دوران نقاهت آن بسیار طولانی است و احتمال عفونت آن نیز بالا می باشد. طراحی و ساختار قطعات پیرسینگ عرضی گوش نسبت به گوشواره ها متفاوت هستند.

پیرسینگ گوش هلیکس Helix

یکی از رایج ترین شکل های پیرسینگ است که در طی آن، بخش غضروفی فوقانی گوش سوراخ می شود. این نوع از پیرسینگ دردناک تر از پیرسینگ های کلاسیک است اما معمولا خونریزی آن نزدیک به صفرمی باشد. با این حال خطر ابتلا به عفونت در پیرسینگ های Helix نیز بالا است.

پیرسینگ گوش مدل Conch

پیرسینگ هایی که در بخش هلالی شکل و غضروفی گوش و در نزدیکی سوراخ شنوایی قرار می گیرند، تحت عنوان Conch شناخته می شوند. برای انجام این پیرسینگ باید بخش داخلی غضروف گوش سوراخ شود که غالبا درد بسیار زیادی دارد و فرد باید آستانه تحمل دردش بالا باشد. دوران نقاهت پیرسینگ Conch نیز سه الی نه ماه است. معمولا از گوشواره ها و پیرسینگ های استیل میخی برای این بخش از آناتومی گوش استفاده می شود.

معرفی انواع پیرسینگ گوش زنانه

معرفی پیرسینگ صنعتی

این نوع از پیرسینگ نیز اندکی مدرن و متفاوت اما بسیار دردناک است. پیرسینگ های صنعتی معمولا دو ناحیه مختلف از بخش غضروفی شکل و فوقانی گوش را با کمک یک پیرسینگ میله ای شکل بلند، به یکدیگر متصل می کنند. این پیرسینگ بسیار شیک است و در سال ۲۰۲۲ توجه های بسیار زیادی را به خود جلب کرده است.

پیرسینگ گوش تراگوس

در ابتدای مجرای شنوایی یک غضروف برآمده وجود دارد که به صورت متصل می شود. سوراخ کردن این غضروف کوچک را پیرسینگ تراگوس می نامند. انجام این پیرسینگ بسیار دردناک است و در صورتی که توسط فرد غیر حرفه ای انجام شود، می تواند آسیب های جدی شنوایی را به همراه داشته باشد. دوران نقاهت پیرسینگ تراگوس طولانی است. قطعاتی که برای پیرسینگ تراگوس طراحی می شوند معمولا بسیار ظریف هستند و از جنس فلزات ضد حساسیتی، مانند استیل و یا طلا می باشند.

سوالات متداول

حال که با برخی از رایج ترین و محبوب ترین انواع پیرسینگ آشنا شدیم، به بررسی چند سوال متداول در خصوص انجام پیرسینگ گوش خواهیم پرداخت.

آیا پیرسینگ گوش می تواند به درمان میگرن کمک کند؟

دانشمندان هنوز به نتایج قابل استنادی در این خصوص دست پیدا نکرده اند، با این حال برخی از افراد گزارش کرده اند که با انجام پیرسینگ، میگرن آن ها بهبود پیدا کرده است. این بدان سبب است که انجام پیرسینگ می توانید فشارهای مداوم  را بر نقاط خاصی از گوش وارد کند و شبیه به طب سوزنی طولانی مدت عمل کند. این امر در برخی از افراد به کاهش یا بهبود کامل میگرن منجر شده است.

معرفی انواع مختلف پیرسینگ گوش

در صورت عفونت پیرسینگ چه کار کنم؟ آیا این عفونت می تواند به باقی بدن سرایت کند؟

در صورت عفونت زخم، بهتر است به پزشک مراجعه کنید. اگر این عفونت پیشرفته نباشد، در خانه قابل درمان است. مطمئن شوید با دست های تمیز به زخم گوش خود رسیدگی می کنید، آنتی بیوتیک ها و پماد های تجویز شده را سر ساعت مصرف کنید، از خود درمانی بپرهیزید و از تعویض گوشواره یا پیرسینگ در دوران نقاهت جدا خودداری کنید. در موارد بسیار نادر، این عفونت به سایر بخش های بدن نیز سرایت می کند، اما این امر تنها در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، امکان پذیر است.

منابع:

https://graziadaily.co.uk

https://www.popxo.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید :