گردنبند گل مینا

مرغ آمین چیست ؟ در تاریخ ایران به فرشته ای که در آسمان پرواز میکند و مدام آمبن می گوید مرغ آمین گوینند در روایات گذشته ایرانیان آمده اگر شخصی آرزویی داشته باشد و آن را بیان کند اگر مرغ آمین بالای سر او پرواز کند آرزوی آن شخص برآورده می شود همچنین آمین نام ستاره‌ای نیز هست که به هنگام طلوع آن، دعا مستجاب می‌شود.

مرغ آمین
مرغ آمین

  مینا پرنده‌ای از خانواده سار «استوماتیده» است که به دو صورت وحشی واهلی یافت می‌شود و دارای نژادهای مختلفی است که معروف‌ترین این نژادهامینای گوشواره‌ای و مینای معمولی است، نام این پرنده در زبان فارسی «مینا»، «مرغ مینا» و «مینای سخنگو» و «مرغ مقلد» است، در زبان عربی «المینه» ودر زبان انگلیسی Myna، Mynah، Mina، Mynas، Minah و در زبان فرانسوی و اسپانیایی به آن Martin و در زبان آلمانی به آن Beo و در زبان ترکی Mina است. نام «مینا» در حقیقت یک نام هندی است که ریشه‌ای سانسکریتی دارد و از زبان هندی به سایر زبان‌ها راه یافته‌است. گونه وحشی این پرنده در جنگل‌ها و دشت‌ها پراکنده‌است و گونه اهلی آن را می‌توان در بسیاری از خانه‌ها مشاهده کرد. مرغ مینا پرنده‌ای کاملاً اجتماعی و پر سر وصدا است که تا حدودی مانند سارها حالت تهاجمی دارد. اگر به هر دلیلی مورد آزار و اذیت قرار گیرد یا احساس خطر کند و به درختی نزدیک در حوالی لانه اش رفته، صداهای بسیار بلند و ناهنجاری را به معنای اعتراض از خود در می‌آورد. آن‌ها خود را سریعاً با محیط وشرایط اطراف شان تطبیق می‌دهند. بیشتر اجتماع آن‌ها در زمین‌های بایر واطراف باغ‌ها می‌باشد.  

سریال شهرزاد
سریال شهرزاد

برآورده شدن دعا و حاجات موضوعی است که افراد در جوامع مختلف از روش‌های مختلفی برای رفع آن استفاده می‌کنند. به اعتقاد برخی مردم در جامعه‌ی ما عبور پرنده‌ای به نام مرغ امین به هنگام دعا کردن و گفتن آمین توسط آن می‌تواند موجب برآورده شدن حاجات شود. گردنبند مدل مرغ آمین از همین طرح الهام گرفته است. این گردنبند زنجیری به صورت حلقه‌ای دارد که با سنگ‌هایی از جنس فیروزه تزیین شده است مناسب برای خانم‌ها است. نقطه اوج گردنبند های مرغ مینا در زمان سریال محبوب و پرطرفدار شهرزاد بود . منبع : شمرونیها  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید :