کلکسیون جدید زیورآلات بولگاری BVLGARI: سفری به دوران باروک

کلکسیون جدید برند بولگاری سفری به دوران باروک

برند بولگاری یکی از شناخته شده ترین و قدرتمندترین برند های جهان است که همواره با معرفی کلکسیون هایی از زیورآلات نفیس، گران قیمت و جذاب مورد توجه بوده است. بسیاری از کلکسیون های طراحی شده توسط برند بولگاری را می توان آثار هنری برجسته ای دانست که در عصر حاضر و با الهام از افسانه ها و داستان های ملل مختلف، ساخته و پرداخته شده اند. حال با نزدیک شدن به سال ۲۰۲۱ ، برند بولگاری از کلکسیون جدیدی تحت عنوان باروکو Barocko رونمایی کرده است. همانطور که از نامش پیداست، کلکسیون باروکو از این برند ایتالیایی با الهام از هنر و سبک دوران باروک طراحی شده است. جدیدترین کلکسیون بولگاری بسیاری از طراحان زیورآلات را شیفته خود کرده است و به نظر می رسد با رونمایی از آن، برند بولگاری تلاش می کند تا در بازی ای که خود تنها برنده آن است، قدرت نمایی کند.

 زیورآلات نفیس از برند باروکو
زیورآلات نفیس از برند باروکو

کلکسیونی با الهام از دوران باروک

کلکسیون جدید برند بولگاری آرمانشهری جاودان و با شکوه از زیبایی و زندگی را به تصویر می کشد و خلق آن در قلب رم، می تواند اتفاق فرخنده ای برای دوستداران این برند باشد.

همانطور که از نام کلکسیون پیداست، مجموعه باروکو Barocko تلاش دارد تا روحیه بزرگ و جسورانه سبک باروک رومی را به تصویر بکشد. اگر نگاهی به میراث هنری و معماری باقی مانده از آن دوران داشته باشید، متوجه خواهید شد که بسیاری از المان های اصلی این دوران با اهداف برند بولگاری هم خوانی دارد. عدم تقارن، ترکیب طرح های هندسی متفاوت، نقش های برجسته متعدد، استفاده از رنگ های قوی و بازی با نور و سایه ها از جمله ویژگی های بارز سبک باروک هستند که در اواخر دوره رنسانس در اروپا رواج داشت.

کلکسیون جدید برند بولگاری از سنگ های قیمتی ساخته شده.
کلکسیون جدید برند بولگاری

به نظر می رسد که استفاده از المان های این سبک، در کنار استفاده از عناصر مینیمال و خطی می توانند ترکیب های بسیار خیره کننده ای از زیورآلات را به وجود آورند که طراحان هنرمند برند بولگاری، به آن ها جامه عمل پوشانده اند. با رونمایی از کلکسیون باروکو به نظر می رسد که برند بولگاری بیش از هر زمان دیگری از شهر مادری و محل تولد خود، یعنی رم، الهام گرفته است. این شهر که بیش از ۱۳۰ سال در قلب تاریخچه برند بولگاری قرار داشته است حال خود به منبع الهام یکی از جذاب ترین کلکسیون های برند بولگاری تبدیل شده است.

کلکسیون باروکو: تولدی در قلب تلاطم

ایده اولیه خلق کلکسیون باروکو، در دوران قرنطینه ناشی از ویروس کرونا در ذهن مدیر خلاق برند بولگاری، لوسیا سیلوستری، شکل گرفت. در دورانی که جهان درگیر تلاطم ها و اسیب های اقتصادی ناشی از ویروس کرونا بود، لوسیا سیلوستری به خلق کلکسیونی هنری و ارزشمند فکر می کرد، چرا که وی معتقد است هیچ ویروس و شرایطی نمی تواند جایگاه جاودان جواهرات را متزلزل کند. او معتقد است که جواهرات از زمان حضور انسان ها بر روی کره زمین وجود داشتند و باقی خواهند ماند. اگرچه ویروس کرونا به بسیاری از صنایع آسیب شدیدی وارد کرده است، اما بولگاری معتقد است که علیرغم وجود تمام آفت ها و آسیب های مختلف، الماس ها، زمرد ها، یاقوت های کبود و مروارید ها همواره مصون هستند.  

کلکسیون باروکو بولگاری حاصل دوران کروناست.
کلکسیون باروکو بولگاری

در دوران قرنطیه، سیلوستری خود را در میان زمرد ها و الماس های ۱۳۱ قیراطی احاطه کرد و اجازه داد تا نقاشی های سقف محل زندگی اش و زیبایی ها و شگفتی های رم او را سر ذوق آورد تا جدید ترین کلکسیون هنری برند بولگاری را خلق کند. او معتقد است که تک تک اعضای این کلکسیون نفیس از سبک، رنگ، شگفتی رم در دوارن باروک الهام گرفته اند و یاد آور اوج شکوفایی آن دوران می باشند. پس از تولد ایده های اولیه، این برند توانسته است برخی از نادرترین و گران بها ترین سنگ های جهان را برای تولید قطعات موجود در کلکسیون باروکو تهیه کند. هر قطعه در کلکسیون باروکو منحصر به فرد است و تنها یک نمونه از آن در دنیا وجود دارد. برند بولگاری BVLGARI برای طراحی قطعات این کلکسیون با هنرمند اسپانیایی، ایگناسیو مونرال، همکاری کرده است.

گوشواره بولگاری از کلکسیون باروکو جلوه ای خیره کننده دارد.
گوشواره بولگاری BVLGARI از کلکسیون باروکو Barocko

این هنرمند توانسته است با افزودن المان های مهم سبک باروک، قطعات مجموعه باروکو را به یک اثر هنری شایسته تبدیل کند. کلکسیون باروکو Barocko، مجموعه رنگارنگی از قوی ترین انتخاب ها است. اعضای مختلف موجود در این مجموعه با دقت و به شکلی مهندسی شده تراش خورده اند تا بازتاب نور از سطح اشیا را به بهترین شکل به تصویر بکشند. آنچه اجزای مختلف کلکسیون باروکو را کامل می کند، استفاده از شمایل مجلل و جزئیات نفیسی است که به شکلی جسورانه در طراحی زیورآلات کلکسیون باروکو مورد استفاده قرار گرفته اند. برند بولگاری معتقد است که کلکسیون باروک می تواند در روزهای ناآرام و نامطمئن سال ۲۰۲۰، پیام آور شادی، امید و خوش بینی باشد. این جواهرات گران قیمت نشان دهنده تعهد برند بولگاری به زیبایی، کیفیت و هنر را نشان می دهند و صد البته نشان دهنده کار بی عیب و نقص این برند در خلق کلکسیون های هنری از جواهرات هستند.

زیورآلات طرح برند بولگاری از گالری شمرون:

معرفی برخی از اعضای مهم کلکسیون باروکو از برند بولگاری

یکی از جذاب ترین اعضای کلکسیون باروکو، گردنبند کرست زمرد است. درخشش نه زمرد با برش های خاص، کابوچون و جزئیاتی که با کمک الماس های گلابی شکل و سنگ های قیمتی تکمیل شده است، زیبایی این گردنبند را دوچندان کرده اند. یکی از نکات منحصر به فرد در خصوص این گردنبند، امکان جدا کردن بخش آویزی گردنبند و استفاده از آن به عنوان سنجاق سینه است. این گردنبند به همراه دو گوشواره ارائه شده است.

 گردنبند کرست از کلکسیون باروکو بولگاری از زمرد ساخته شده است.
گردنبند کرست زمرد از کلکسیون باروکو بولگاری

یکی دیگر از اعضای جذاب کلکسیون باروکو، گردنبند پلاتینی است که با استفاده از مروارید ها، یاقوت های پرورشی آکویا و الماس ها تزئین شده است. نقطه قوت این گردنبند، حضور آویزی است که با الهام از سکه های پادشاهی مقدونیه در ۳۲۳ سال قبل از میلاد ساخته شده است.

آویز برند باروکو منحصر به فرد است.
آویز برند باروکو

یکی دیگر از اعضای منحصر به فرد کلکسیون باروکو که توجه بسیار زیادی را به خود جلب کرده است، گردنبندی است که بسیار شبیه به بال های پروانه تزیین شده است. مرکز گردنبند جایی است که بال ها به یکدیگر می رسند و این نقطه تلاقی با استفاده از یک یاقوت آبی رنگ تزئین شده اند. نقش های بسیار ظریف بال های پروانه که درخشش خود را مدیون استفاده از الماس های ریز و درخشان بولگاری هستند، نیز زیبایی این اثر را دوچندان کرده است.

گردنبند کلکسیون باروکو با یاقوت آبی
گردنبند کلکسیون باروکو با یاقوت آبی

 رد پای سبک باروک در بسیاری از گردنبند های کلکسیون جدید بولگاری به چشم می خورد. به عنوان مثال، گردنبند بانوی عرب یکی از طرح های بسیار فاخری است که با استفاده از الماس ها، زمرد ها و یاقوت های بنفش و صورتی به زیبایی تزئین شده است. این گردنبند به همراه گوشواره های زیبایی به بازار عرضه شده است.

گوشواره نامتقارن یکی از معدود ترند های رایج دنیای مد است که توانسته است راه خود را به دنیای زیورآلات بسیار گران قیمت برند بولگاری باز کند. گوشواره های نامتقارن کلکسیون باروک، با استفاده از دو یاقوت قرمز و سبز در مرکز، یکی از طرح های مدرن برند بولگاری به شمار می آید که توجه منتقدان را به خود جلب کرده است.

معرفی کلکسیون باروکو در سایه حضور ویروس کرونا

در کنار استفاده هنرمندانه از سنگ ها و طرح ها، برند بولگاری تلاش کرده است تا زیورآلاتی سبک و ظریف را در قالب کلکسیون باروکو Barocko به بازار عرضه کند تا استفاده از آن ها راحت تر باشد. طراحان بولگاری اعلام کرده اند که به علت رواج ویروس کرونا، فرایند تولید قطعات موجود در کلکسیون باروکو طولانی تر از سایر کلکسیون ها بوده است. این کلکسیون نفیس تنها شامل ۱۲۰ قطعه است که در تولد ۱۳۵ سالگی مجموعه بولگاری معرفی شده است. در حال حاضر کلکسیون باروکو به صورت آنلاین قابل مشاهده است اما هیچ برنامه ریزی برای نمایش عمومی آن وجود ندارد. تنها عده محدودی از خبرنگاران و مهمانان مورد اعتماد برند بولگاری BVLGARI توانسته اند پس از انجام آزمایش خون، در قلعه باستانی سنت انجلو، در امتداد تیبر، از این کلکسیون به صورت حضوری بازدید کنند.

منبع: https://www.bvlgari.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید :