کلکسیون جدیدترین مدل های کلاه دخترانه فشن و ترند

جدیدترین مدل های کلاه دخترانه

در سال های اخیر، اگرچه استفاده از کلاه برای شرکت در مهمانی هایی با حضور خانواده های سلطنتی، کلیسا و یا سایر مراسم مشابه لازم بود، اما در بیشتر موارد کلاه به عنوان یک اکسسوری جانبی در دنیای مد معرفی می شد که استفاده از آن به سلیقه و استایل افراد بستگی داشت. حالا از سال ۲۰۲۰ دنیای مد یک چرخش رو به عقب را تجربه می کند. به همین بهانه، ما در این مقاله تلاش داریم تا با معرفی کلکسیون جدیدترین کلاه های دخترانه در سال ۲۰۲۰ شما را با این ترند جدید در دنیای مد سال ۲۰۲۰ آشنا کنیم.

کلاه های لوکس دخترانه و زنانه و زنان سلطنتی
کلاه های لوکس دخترانه و زنانه و زنان سلطنتی

اما پیش از خرید کلاه دخترانه، شاید بهتر باشد که با مدل های مختلف کلاه ها بیشتر آشنا شویم. انتخاب استایل هایی که یادآور دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی هستند، بدون استفاده از اکسسوری هایی که حال و هوای آن زمان را زنده می کنند، امکان پذیر نیست. بدیهی است که در چنین شرایطی معرفی کلکسیون های جدیدی از کلاه های زنانه در دستور کار برند های بزرگ دنیا قرار می گیرد و دنیای مد با مجموعه متنوع و رنگارنگی از کلاه های زیبا و جذاب روبرو می شود.

جدیدترین کلکسیون کلاه های دخترانه و زنانه
جدیدترین کلکسیون کلاه های دخترانه و زنانه

کلاه های زیبای زنانه با تزیینات مختلف یکی از المان های مهم در استایل های قدیمی دهه ۷۰ میلادی هستند که در بسیاری از نقاشی ها، عکس ها و شاید فیلم های باقی مانده از آن دوران به چشم می خورند. در آن دوران استفاده از کلاه برای زنان و مردان بسیار رایج بود و شرکت در برخی از مهمانی ها و گردهمایی های اجتماعی بدون استفاده از کلاه، بی احترامی تلقی می شد. این روند به مرور زمان رو به افول گذاشت تا جایی که در دهه های اخیر استفاده از کلاه های زنانه، جز در مواردی خاص، مرسوم نبود.

مدل های مختلف کلاه دخترانه و زنانه

شکل مدرن کلاه ها در اوایل قرن نوزدهم میلادی رواج پیدا کردند. در آن زمان زنان از روبان و تور برای تزیین کلاه های خود استفاده می کردند. به مرور زمان، از میزان تزئینات کلاه ها کاسته شد و در اوایل قرن بیستم، طراحی این دسته از اکسسوری ها به سمت سبک های ساده و مینیمالیست سوق پیدا کرد. شکل های مدرن تری از کلاه های زنانه، مانند کلاه انگلیسی، در دهه های ۲۰ و ۳۰ میلادی پا به عرصه وجود گذاشتند. با آغاز جنگ جهانی دوم و استخدام زنان در کارخانه ها و محیط های کاری پر دردسر، استفاده از لباس های ساده و عملی تر باب شد و حضور کلاه ها رفته رفته کم رنگ تر شد. 

شکل مدرن کلاه های دخترانه در اوایل قرن نوزدهم میلادی رواج پیدا کردند
شکل مدرن کلاه های دخترانه در اوایل قرن نوزدهم میلادی رواج پیدا کردند

امروزه کلاه ها به عنوان یک نماد سنتی شناخته می شوند و یکی از شیک ترین و ظریف ترین اکسسوری هایی هستند که یک زن می تواند برای خود انتخاب کند.کلاه های زنانه، مدل های بسیار متنوع و جذابی دارند. اگرچه در دنیای مدرن، بسیاری از این مدلها با الهام از کلاه های مردانه ساخته شده اند، اما تعدادی از ترند های رایج از کلاه های زنانه هستند که توانسته اند با حفظ ریشه های خود در مد امروزی نیز جایگاه خود را پیدا کنند. انواع مختلف کلاه های زنانه عبارتند از:

کلاه Cloche

استفاده از کلاه Cloche عمدتا در پاییز و زمستان رایج تر است. لبه این کلاه در یک طرف کوتاه و در بخش روبرو بلند تر است. این مدل از کلاه زنانه را به عنوان یک نمونه مدرن و پیشرفته می دانند و از پوشیدن آن در مراسم رسمی استقبال می شود.

کلاه زنانه مدل Cloche
کلاه زنانه مدل Cloche

کلاه فدورا(Fedora)

کلاه فدورا، که در ایران به عنوان کلاه شاپو نیز شناخته می شود، در ابتدا جزئی از مد مردانه به حساب می آمد. در سال ۱۸۸۲، سارا برنارد بازیگر زن فرانسوی در نمایشنامه ای تحت عنوان “فدورا” یک کلاه مردانه را بر سر خود گذاشت و پس از آن استفاده از کلاه Fedora برای زنان نیز بسیار باب شد. لبه های کلاه فدورا می تواند بلند و یا کوتاه باشد. استفاده از کلاه های فدورا با لبه های بلند در میان خانم ها به ویژه در تابستان بسیار محبوبیت دارد.

کلاه زنانه فدورا
کلاه زنانه فدورا

کلاه کابوی

کلاه کابوی، که به عنوان کلاه ده گالنی نیز شناخته می شود، در واقع همان شکل آشنای کلاه های لبه دار پهنی است که در فیلم های وسترن دیده ایم. این کلاه نیز در ابتدا برای مردان طراحی شده بود، اما به مرور زمان و تبدیل استایل وسترن به یک تیپ محبوب در میان جوامع مختلف، استفاده از کلاه های کابوی برای زنان نیز باب شد.

 کلاه کابوی، به عنوان کلاه ده گالنی نیز شناخته می شود
کلاه کابوی، به عنوان کلاه ده گالنی نیز شناخته می شود

کلاه فلاپی

کلاه های فلاپی به آن دسته از کلاه های زنانه گفته می شود که لبه های بسیار پهنی دارند و معمولا به صورت مواج در اطراف کلاه قرار می گیرند. این دسته از کلاه ها با استفاده از روبان، گل و سایر المان های مرتبط، تزئین می شوند. کلاه مدل فلاپی از اوایل قرن بیستم و با نمایش فیلم آنا کارنینا بسیار مورد توجه قرار گرفتند. ایجاد سایه های زیبا بر روی صورت که می تواند به رازآلود بودن استایل فرد بیافزاید، از مهم ترین دلایل موفقیت این مدل از کلاه ها به شمار می رود.

کلاه های فلاپی، لبه های بسیار پهنی دارند
کلاه های فلاپی، لبه های بسیار پهنی دارند

کلاه آفتابی

این مدل از کلاه را می توانید در تمامی شهرهای ساحلی، استخرها و سواحل بزرگ دنیا ببینید. هدف اصلی از طراحی این مدل از کلاه، حفاظت از پوست صورت و موها در برابر تابش مستقیم نور خورشید است و به همین دلیل، این دسته از کلاه های زنانه نیز لبه های پهنی دارند. تفاوت کلاه های آفتابی با سایر نمونه های مشابه آن در پوشش کلاه است. کلاه های آفتابی کاملا صورت و گردن فرد را می پوشانند و مانع از رسیدن نور خورشید به این مناطق می شوند.

کلاه زنانه مدل افتابی
کلاه دخترانه مدل افتابی

کلکسیون جدیدترین کلاه های دخترانه در سال ۲۰۲۰

خرید کلاه دیور(Dior)

برند دیور یکی از طرفداران پروپاقرص کلاه های فدورا است. استفاده از پارچه هایی با طرح حیوانات یکی دیگر از ترند های داغ در سال ۲۰۲۰ است. برند Dior توانسته است با ترکیب این دسته از پارچه ها با مدل محبوب فدورا، ترکیب های بسیار جذاب و خاصی از کلاه های زنانه را به بازار عرضه کند. برخی از این کلاه ها با استفاده از روبان های جذاب و تور طراحی شده اند. برند دیور مدل های دیگری از کلاه های زنانه را نیز عرضه می کند، اما محبوبیت آن ها به اندازه کلاه های فدورای برند Dior نیست.

کلاه مدل فدورا از برند دیور Dior
کلاه مدل فدورا از برند دیور(Dior)

خرید کلاه شانل(Chanel)

برند Chanel بیشتر بر روی ارائه کلاه های ورزشی زنانه تمرکز دارد. این کلاه ها که شباهت زیادی به نمونه های مردانه خود دارند، در رنگ های متنوعی به بازار عرضه می شود. لوگوی معروف برند شانل نیز بر روی بخش جلویی کلاه قرار می گیرد. با این حال، برند شانل به صورت محدود به ارائه نمونه های دیگری از کلاه های زنانه، مانند کلاه های Cloche، فلاپی و فدورا، نیز می پردازد. برند شانل (Chanel) معمولا کلاه های زنانه خود را با ترکیب رنگ سیاه و سفید تزئین می کند که به عنوان رنگ های اصلی این برند نیز شناخته می شوند.

کلاه زنانه اسپرت Chanel
کلاه زنانه اسپرت Chanel

خرید کلاه گوچی(Gucci)

برند گوچی به واسطه طراحی کلاه های آفتابی زنانه زیبا شناخته شده است و از جمله کلکسیون جدیدترین کلاه های دخترانه در سال ۲۰۲۰ می باشد. این دسته از کلاه های زنانه معمولا با یک روبان پهن طراحی می شوند و بخش فوقانی آن ها تخت است. مانند برند شانل، برند گوچی نیز در زمینه طراحی کلاه های زنانه ورزشی شناخته شده است. برند Gucci از طرح پارچه معروف خود برای ساخت کلاه های ورزشی زنانه استفاده می کند. در مقیاس محدود، برند گوچی به طراحی و ارائه کلاه های فدورا و فلاپی نیز می پردازد.

کلاه دخترانه مدل فلاپی از برند گوچی Gucci
کلاه دخترانه مدل فلاپی از برند گوچی(Gucci)

این شاخه کوچک از کلاه های زنانه این برند نیز با کمک پارچه هایی با طرح برند Gucci طراحی و تزئین شده اند. برند گوچی همچنین در سال ۲۰۲۰ اقدام به گسترش کلکسیون دابل جی خود کرده است و کلاه های Cloche و فلاپی را به این کلکسیون افزوده است. طرح مشکی این کلاه های زنانه که با کمک یک آرم بسیار ظریف GG (دابل جی) تزئین شده اند، توانسته است به عنوان یکی از شیک ترین نمونه های حاضر در بازار شناخته شود. این شاخه از کلاه های زنانه برند گوچی طرفداران بسیار زیادی دارد.

کلاه دخترانه لوکس
کلاه دخترانه لوکس

در کنار برند های فوق، کمپانی هایی مانند بالنسیاگا و Burberry نیز در زمینه طراحی و ارائه کلاه های ورزشی زنانه فعالیت دارند. از آنجایی که استفاده از کلاه های ورزشی زنانه بیش از سایر نمونه ها کاربرد دارد، سرمایه گذاری بر روی خط تولید این دسته از کلاه ها برای بسیاری از برند ها ریسک کمتری دارد. کلاه های ورزشی طراحی شده توسط بالنسیاگا بسیار مشابه با نمونه مردانه آن ها است. برند بربری (Burberry) نیز در ساخت کلاه های زنانه خود از طرح پارچه کرم معروف و شناخته شده اش استفاده می کند. این کلاه می تواند انتخاب اصلی طرفداران این برند محبوب باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید :