نکاتی که در خصوص پیرسینگ بینی نمی دانید!

پیرسینگ

پیرسینگ یکی از ترندهای عجیب اما بسیار محبوب و رایج در دنیای مد است. جوانان و نوجوانان معمولا از ترند پیرسینگ استقبال می کنند و شاخه ای از اکسسوری های دنیای مد نیز به این ترند محبوب و رو به رشد اختصاص یافته است. در میان تمام گزینه های پیش رو اما، پیرسینگ بینی بسیار رایج است. استفاده از پیرسینگ های حلقه ای و یا میخی در گوشه بینی، یکی از شکل های رایج پیرسینگ بینی است که به ویژه در ماه های گرم سال مورد توجه قرار می گیرد. ما در این مقاله قصد داریم تا به چند پرسش مهم و پرتکرار در خصوص پیرسینگ بینی پاسخ دهیم. بنابراین پیشنهاد می کنیم اگر شما نیز به این شاخه از ترند زیورالات و اکسسوری ها علاقه مند هستید، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

پیرسینگ بینی
پیرسینگ یکی از ترندهای عجیب اما بسیار محبوب و رایج در دنیای مد است.

۳ نکته ای که پیش از انجام پیرسینگ بینی باید بدانید!

انجام پیرسینگ بینی تصمیمی هیجان انگیز اما بزرگ است. به همین دلیل کسب اطلاعات قابل استناد، کلیدی و کاربردی در این زمینه اهمیت دارد. شما پیش از انجام پیرسینگ باید در خصوص نکات ایمنی و بهداشتی و مراقبت های بعدی این فرایند، اطلاعات کامل و مستندی را کسب کنید. مهم ترین نکاتی که باید در این خصوص بدانید، عبارتند از:

نکات انجام پیرسینگ بینی
انجام پیرسینگ بینی تصمیمی هیجان انگیز اما بزرگ است.

پیرسینگ بینی چندان دردناک نیست

در طول انجام فرایند پیرسینگ بینی ممکن است شما ناراحتی را تجربه کنید و برای مدت چند روز، در بینی خود ورم و اندکی درد را احساس کنید. با این حال باید بدانید که پیرسینگ بینی، به اندازه ای که ممکن است به نظر برسد، دردناک نیست. داده ها آماری نیز نشان می دهند که اکثر افراد در خلال پیرسینگ بینی درد بسیار کمی را تجربه کرده اند.

آیا پیرسینگ بینی درد دارد
پیرسینگ بینی، به اندازه ای که ممکن است به نظر برسد، دردناک نیست.

پیرسینگ بینی احتیاج به مراقبت های ویژه دارد

یک پیرسینگ بینی درست مانند یک زخم عمیق اما کوچک است که به مراقبت های ویژه نیاز دارد. این امر به ویژه پس از انجام پیرسینگ و در طول فرایند مراقبت های بعدی اهمیت پیدا می کند. مهم ترین خطری که شما را در این زمینه تهدید می کند، عفونت زخم است. لمس محل پیرسینگ با دست های آلوده، تعویض دائم پیرسینگ ها بدون توجه به استریل کردن آن ها و یا عدم استفاده از پماد های بهداشتی و مواد ضد عفونی کننده از جمله مواردی هستند که در این زمان باید از انجام آن ها خودداری کنید.

مراقبت های بعد از انجام پیرسینگ بینی
یک پیرسینگ بینی درست مانند یک زخم عمیق اما کوچک است که به مراقبت های ویژه نیاز دارد.

محدودیت هایی بر روی برخی از فعالیت های فیزیکی

پس از پیرسینگ بینی، معمولا پزشکان توصیه می کنند تا افراد برای مدت زمان محدودی از انجام برخی از فعالیت های فیزیکی خودداری کنند. این امر به منظور جلوگیری از عفونت زخم و همچنین جلوگیری از خونریزی یا ایجاد زخم های بیشتر توصیه می شود. به عنوان مثال، پزشکان توصیه می کنند پس از انجام پیرسینگ بینی، از شنا کردن برای مدت محدودی خودداری کنید. این بدان سبب است که آب موجود در استخرها، دریا و دریاچه ها ممکن است از عفونت بیشتری برخوردرا باشد و این امر برای زخم تازه شما بسیار ضرر دارد. همچنین انجام ورزش های برخوردی یا رزمی برای مدت زمان محدودی پس از پیرسینگ بینی، قدغن است.

پیرسینگ های ناف گالری شمرون:

آیا پس از پیرسینگ بینی، محدودیت های آرایشی خواهیم داشت؟

پاسخ مثبت است. مواد آرایشی و شیمیایی برای زخم های تازه در هر نقطه ای از بدن مضر هستند و پیرسینگ جدید شما نیز از این قاعده مستثنی نیست. پزشکان معمولا توصیه می کنند حداقل بین یک الی دوماه پس از انجام پیرسینگ، از مواد آرایشی بر روی صورت خود استفاده نکنید. در صورتی که مجبور به استفاده از این مواد هستید، باید مراقب باشید تا بخش های نزدیک به پیرسینگ شما آلوده نشود. پزشکان همچنین توصیه می کنند در هفته های اول پس از انجام پیرسینگ از لمس محل پیرسینگ و یا خاراندن پوست با دست های آلوده، خودداری کنید. همچنین پزشکان توصیه می کنند به هنگام استفاده از دستمال کاغذی برای پاک کردن بینی به شدت مراقب باشید، چرا که ممکن است این کار به کشیده شدن پیرسینگ و ایجاد زخم های عمیق تر بیانجامد.

محدودیت های آرایشی بعد از پیرسینگ بینی
حداقل بین یک الی دوماه پس از انجام پیرسینگ، از مواد آرایشی بر روی صورت خود استفاده نکنید.

آیا پیرسینگ بینی حساسیت های پوستی ایجاد می کند؟

پاسخ به این پرسش به شرایط فیزیکی شما بستگی دارد. گاهی اوقات بدن به واسطه سیستم دفاعی خود، حضور اشیای خارجی در بافت ها را قبول نمی کند و آن ها را پس می زند. اگرچه فاکتورهای بسیار زیادی می تواند در این فرایند موثر باشند، اما مهم ترین علت پس زدن پیرسینگ، نوع فلزی است که در ساخت قطعه استفاده می شود. بدن افراد ممکن است نسبت به برخی از فلزات واکنش نشان دهد و این واکنش می تواند یا به شکل پس زدن قطعه و یا به شکل جذب کردن کامل آن باشد. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی، معمولا پزشکان توصیه می کنند از پیرسینگ های با کیفیت و ضد حساسیت استفاده کنید تا مشکلات مشابهی را در دوران نقاهت و پس از انجام پیرسینگ تجربه نکنید.

حساسیت های پوستی در اثر پیرسینگ کردن بینی
مهم ترین علت پس زدن پیرسینگ، نوع فلزی است که در ساخت قطعه استفاده می شود.

آیا پیرسینگ بینی می تواند جراحت های طولانی مدت ایجاد کند؟

برای انجام پیرسینگ در هر بخش از بدن باید به افراد متخصص و با تجربه مراجعه کنید. پیرسینگ بینی اگرچه فرایندی ساده و بی خطر است، اما اگر توسط افراد غیر متخصص و حرفه ای انجام شود، می تواند خسارت های جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. برخی از مهمترین این جراحت ها عبارتند از:

  • آسیب های عصبی: عصب های صورت بسیار حساس و ظریف هستند و اگر پزشک شما در خصوص مکان ایجاد پیرسینگ تجربه و آگاهی کافی نداشته باشد، آسیب های عصبی طولانی مدت و یا حتی مادام العمر ممکن است رخ دهند.
  • از بین رفتن بافت بینی: اگر پیرسینگ بینی به صورت اصولی انجام نشود ممکن است به بافت بینی آسیب برساند و در مواردی این آسیب ها می توانند به از بین رفتن سلولهای زنده بافت بینی در منطقه ایجاد پیرسینگ منجر شوند. این امر می تواند در مواردی سبب تغییر شکل بینی شود. در صورت پیشروی این آسیب، بافت آسیب دیده بینی باید با کمک جراحی به طور کامل برداشته شود.
جراحت هایی که ممکن است بعد از پیرسینگ بینی به وجود بیاید
برای انجام پیرسینگ در هر بخش از بدن باید به افراد متخصص و با تجربه مراجعه کنید

درمان های خانگی برای درمان آلرژی ناشی از پیرسینگ بینی

معمولا پس از پیرسینگ بینی، ورم، قرمزی، خون ریزی و یا کبودی در بخش بینی رخ می دهد. این علایم بعد از چند روز از بین می روند اما ممکن است پس از آن آلرژی به سراغ شما بیاید. در موارد حاد ممکن است بدن شما به طور کامل پیرسینگ را رد کند و یا شروع به جذب کردن آهن در داخل بافت بینی کند. این موارد با مراجعه به پزشک قابل حل هستند. در موارد غیر حاد، جوش های ریز و چرک ممکن است در ناحیه پیرسینگ به وجود آیند. این عارضه نیز با کمک داروهای آنتی بیوتیک و یا برخی از درمان های خانگی به راحتی قابل درمان است. شما می توانید برای رهایی این عارضه، یکی از روش های درمان خانگی زیر را امتحان کنید:

درمان خانگی آلرژی های بعد از انجام پیرسینگ بینی
در موارد حاد ممکن است بدن شما به طور کامل پیرسینگ را رد کند و یا شروع به جذب کردن آهن در داخل بافت بینی کند.

آب نمک:

دست های خود را به خوبی با آب گرم و صابون مایع بشویید. فضای اطراف پیرسینگ را با کمک یک دستمال تمیز پاک کنید. سپس یک چهارم قاشق غذاخوری نمک دریای را در یک فنجان آب گرم حل کنید و با کمک پنبه آب نمک را به فضای اطراف پیرسینگ بمالید. سپس می توانید این فضا را با کمک یک دستمال تمیز خشک کنید.

کمپرس بابونه:

بابونه حاوی موادی است که می تواند به طور طبیعی فرایند التیام زخم و بهبود سلول های پوستی را سرعت ببخشد. شما میتوانید یک چای بابونه کیسه ای را در فنجان آب گرم قرار دهید و اجازه دهید این چای کیسه ای به مدت سه الی پنج دقیقه در آب باقی بماند. یک پنبه تمیز را به این چای آغشته کنید و آن را به مدت پنج لی ده دقیقه بر روی پیرسینگ بینی خود قرار دهید. با این حال، بهتر است این کار را زیر نظر پزشک و با مشورت وی انجام دهید.

علاوه بر موارد فوق، تعویض پیرسینگ و حفظ بهداشت ناحیه پیرسینگ می تواند به کاهش حساسیت کمک شایان توجهی کند.

منبع: https://www.newscrab.com
https://medicalpiercing.ca

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید :