مینی اسکارف چیست؟ تاریخچه تا دلیل محبوبیت در سال ۲۰۲۲

مینی-اسکارف،-بیبی-اسکارف

بررسی ترند مینی اسکارف های محبوب دخترانه

شال و روسری علاوه بر نماد زنانگی، یک اکسسوری جانبی شیک و مورد توجه در دنیای مد هستند. در کشورهای غربی که حجاب آزادتر است، روسری ها و مینی اسکارف ها بیشتر جنبه تزیینی دارند. شال به عنوان لباس برای اهداف خاص استفاده می شود. یک شال می تواند در روزهای گرم موهای شما را از تابش مستقیم خورشید حفظ کند؛ در یک روز طوفانی از به هم ریختن مدل موهایتان جلوگیری کند و در شرایطی خاص (مانند کار در مزرعه و یا آزمایشگاه های شیمیایی) داشتن روسری می تواند از بروز آسیب های احتمالی به موها جلوگیری کند. روسری ها و شال ها در ابعاد و شکل های مختلف به بازار عرضه شده اند.

مینی اسکارف چیست؟
مینی اسکارف چیست؟

در میان این دنیای متنوع، مینی اسکارف ها یا بیبی اسکارف ها یکی از ترند های رایج و به روز محسوب می شوند. این ترند جذاب این روزها در ایران بسیار مورد توجه است. به همین دلیل، ما نیز این مقاله را به بررسی مینی اسکارف ها و دلایل محبوبیت آنها اختصاص داده ایم.

مینی اسکارف چیست؟

مینی اسکارف (یا بی بی اسکارف) نامی است که به روسری هایی با قواره های کوچک (معمولا بین ۶۰ الی ۷۰ سانتی متری) داده شده است. روسری های معمولی، قواره بزرگ هستند و معمولا تا پایین شانه ها می رسند. مینی اسکارف ها در واقع شکل فانتزی روسری های معمولی هستند که طول آن ها تا نزدیکی شانه ها می رسد و با یک گره خیلی کوچک و فانتزی در زیر گردن، بسته می شوند.

مینی اسکارف ها بیشتر در دسته لباس های مجلسی و لوکس قرار می گیرند و از آن ها می توان در استایل های مهمانی و رسمی استفاده کرد. کاربرد این دسته از روسری ها در استایل های روزانه اندک است.

مینی اسکارف ها یکی از اکسسوری های محبوب در میان غیر مسلمانان نیز هستند. توجه دنیای مد به این نوع از اکسسوری تا حدی زیاد است که نام های بزرگی همچون گوچی، فندی و لویی ویتون نیز اقدام به طراحی و توزیع مینی اسکارف هایی با استاندارد های برند های خود کرده اند. دنیای مینی اسکارف ها بسیار متنوع است و شما می توانید اسکارف محبوب خود با طرح و جنس مورد نظرتان را به راحتی پیدا کنید. مینی اسکارف ابریشم، مینی اسکارف ساتن و مینی اسکارف هایی با طرح برند های مطرح، از جمله انتخاب های محبوب در میان زنان و دختران جوان هستند.

مینی اسکارف (بی بی اسکارف)
مینی اسکارف (بی بی اسکارف)

چرا بی بی اسکارف ها محبوبند؟

مهم ترین دلیل محبوبیت مینی اسکارف ها، کاربردی بودن آن ها است. بر خلاف اسکارف های بزرگ و معمولی، مینی اسکارف ها به یک نوع پوشش و یا کاربرد خاص محدود نیستند. شما می توانید از این اکسسوری به عنوان یک حجاب بی دردسر و راحت، یک ماسک، یک اکسسوری شیک برای موها، یک مچ بند، هدبند و یا نوعی محافظ از پوست استفاده کنید. در استایل های خاص از مینی اسکارف حتی به عنوان یک شال مینیمال و شیک نیز استفاده می شود.

گستردگی کاربرد های مینی اسکارف سبب می شود تا هیچ کس از خرید یک الی دو بی بی اسکارف شیک و زیبا، پشیمان نگردد. به همین دلیل است که بسیاری از نام های بزرگ دنیای مد نیز با خیالی آسوده خط تولیدی را به این اکسسوری کاربردی و پرطرفدار اختصاص داده اند.مینی اسکارف ها در میان زنان و دختران ایرانی به شکل ویژه ای محبوب هستند.

آن ها شکلی مدرن از حجاب اند که در عین شیکی و سبکی، دست و پا گیر نیز نمی باشند. ترکیب مینی اسکارف ها با استایل های رسمی، تیپ های جنجالی و جذابی را خلق کرده است.

مینی اسکارف ها محبوب و پرطرفدار بین دختران
مینی اسکارف ها محبوب و پرطرفدار بین دختران

بی بی اسکارف ها از چه زمانی محبوب شدند؟

شال و روسری از زمان مصریان باستان در پوشش زنان مورد توجه بوده اند. معمولا از این اسکارف ها به عنوان یک اکسسوری و همچنین محافظی برای موها در برابر گرما و تابش مستقیم نور خورشید، استفاده شده است. با این حال اولین ردپای مینی اسکارف ها در دهه ۱۹۳۰ میلادی و در میانه دنیای مد غرب به چشم می خورد.

در این دوران، زنان شیک پوش غربی تمایل داشتن از کلاه و روسری در استایل خود به صورت همزمان استفاده کنند. آن ها مینی اسکارف ها را به صورت شالی مینیمال و ساده به دور گردن خود می بستند. با این حال این ترند در دهه ۱۹۳۰ بسیار جزئی بود و خیلی زود محو شد.

دهه ۱۹۵۰، اوج محبوبیت بی بی اسکارف ها

در دهه ۱۹۵۰، مینی اسکارف ها بار دیگر با قدرت به دنیای مد بازگشتند. در این دهه مینی اسکارف ها به عنوان یک شال به دور گردن و یا هدبندی برای تزئین مدل موهای جذاب این دهه، مورد استفاده قرار می گیرند. بستن یک مینی اسکارف به دور گردن در این دهه بسیار مورد توجه بود. بی بی اسکارف ها در این دهه معمولا از جنس نایلون بودند و به شکل مربع هایی با سایز های ۲۰ الی ۴۰ سانتی متری برش می خوردند. زنان شیک پوش این دوران، این نوع از اسکارف ها را تا می کردند تا مثلث های کوچکی شکل بگیرد و سپس آن را به صورت هدبند و یا شالی به دور گردن می بستند.

مینی اسکارف (بی بی اسکارف)
مینی اسکارف (بی بی اسکارف)

نکته جالب توجه این است که بی بی اسکارف ها در این دوران بسیار ارزان قیمت بودند و دوخت آنها نیز بسیار آسان بود. خیلی زود آن ها به سوغاتی های کوچکی از شهر ها و کشورهای مختلف اروپایی تبدیل شدند. پارچه های محلی و یا رنگ هایی که نماد کشورها بودند، به اسکارف های کوچکی تبدیل شدند که زنان جوان در سفرهای خود آن ها را می خریدند و به عنوان نماد و یا یادگاری از سفر، آن ها را به خانه می آوردند.

پس از این دوران، بی بی اسکارف ها هیچ گاه به معنای واقعی دنیای مد را ترک نکردند و همواره به عنوان یک اکسسوری در دنیای مد حضور داشتند. در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ بی بی اسکارف ها به عنوان یکی از اصلی ترین اکسسوری ها، به ویژه در کشورهای مسلمان نشین، مورد توجه هستند. حالا داشتن حداقل یک مینی اسکارف، یکی از باید های هر زن شیک پوش و جوانی است.

استایل با مینی اسکارف:

مینی اسکارف ها بیشتر برای مهمانی ها، دورهمی ها و استایل های رسمی در مهمانی ها مورد توجه هستند. شما می توانید این دسته از اکسسوری ها را با مانتوها، شومیز ها و یا کت و شلوارها به راحتی ست کنید. برای ساختن یک ست با مینی اسکارف باید به طرح روسری و همچنین جنس آن توجه کنید. مینی اسکارف ها تمام فضای اطراف صورت شما را قاب می گیرند و در نتیجه، نقش بسیار کلیدی در ظاهر شما ایفا می کنند.

برای انتخاب مینی اسکارف به طرح و تناژ رنگی استایل خود توجه کنید. به عنوان مثال، اگر در استایل رسمی خود از یک کت و شلوار مینیمال تیره استفاده می کنید، بهتر است مینی اسکارف مجلسی خود را پارچه ای طرح دار انتخاب کنید تا از یکنواخت شدن استایلتان خودداری کنید. رنگ پوست و آرایشتان نیز پارامترهای مهمی هستند که باید به آن ها توجه داشته باشید.

استایل با مینی اسکارف
استایل با مینی اسکارف

همچنین به هنگام خرید مینی اسکارف بهتر است به جنس کار، خاصیت کشسانی پارچه و لبه دوزی آن توجه کنید. مینی اسکارف ساتن و یا مینی اسکارف ابریشم ممکن است به راحتی از روی سر به پایین بلغزند. بنابراین مطمئن شوید با نوع و جنس پارچه ای که انتخاب کرده اید راحت هستید.

منابع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید :