معرفی انواع مروارید ها و تفاوت آنها در زیورآلات

انواع مروارید

مروارید ها یکی از محبوب ترین سنگ های قیمتی در جهان و در طول تاریخ هستند. مروارید ها به طور معمول به عنوان زیورآلات کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرند. با این حال کلکسیون های جدیدی از زیورآلات در طی سال های اخیر به بازار ارائه شده اند که از مروارید های پرورشی به شکل زیبایی در طراحی آن ها استفاده شده است.

کلکسیون های جدید به طور معمول ترکیب جذابی از طرح های مدرن و جانمایی صحیح مروارید ها هستند. زیورآلات مرواریدی همچنین به عنوان یکی از ترند های محبوب در سال ۲۰۲۰ خواهند بود. به این بهانه، ما تلاش کرده ایم تا در این مقاله انواع مختلف مروارید های پرورشی و زیورآلات مرتبط با آن ها را به شما معرفی کنیم.

مروارید ها یکی از محبوب ترین سنگ های قیمتی در جهان و در طول تاریخ هستند.
مروارید ها یکی از محبوب ترین سنگ های قیمتی در جهان و در طول تاریخ هستند.

معرفی انواع مرواریدها: مروارید های پرورشی و طبیعی

به طور کلی مروارید ها را می توان به دو دسته تقسیم بندی کرد: مروارید های طبیعی و مروارید های پرورشی. مروارید های طبیعی در بستر یک صدف به طور طبیعی و بدون دخالت انسان تولید می شوند. به همین سبب است که قیمت این دسته از مروارید ها بسیار بالا است. در مقابل مروارید های کشت شده هستند که با دخالت انسان تولید می شوند. در صنعت ساخت زیورآلات به طور معمول از مروارید های پرورشی استفاده می شود. مروارید های پرورشی انواع مختلفی دارد:

مرواریدهای پرورشی آکوویا:

مروارید پرورشی آکوویا یکی از مشهورترین انواع مروارید ها آب شور است. این نوع از مروارید پرورشی معمولا در بازارهای غربی و آمریکا بسیار مورد توجه است. این نوع پرورشی از مروارید به واسطه ی رنگ سفید و خامه ای خود برای ساخت زیورآلات با طرح کلاسیک، مانند گردنبند های تک رشته ای مرواریدی استفاده می شود. کشورهای ژاپن و چین از تولید کننده گان عمده ی این نوع از مروارید ها هستند.

مروارید کبود:

مروارید کبود در گستره ی بسیار متنوعی از رنگ های آبی در بازار وجود دارد. رنگ های دیگری از این مروارید مانند صورتی، طلایی، سبز و قرمز نیز در بازار وجود دارد. یکی از ویژگی های مهم مروارید های کبود این است که معمولا زیر نور خورشید، تغییر رنگ می دهند و همین امر به مروارید های ماهیت خاصی می بخشد.

مروارید کبود
مروارید کبود

نمونه هایی از زیورآلات طرح مروارید کبود در گالری شمرون:

مروارید پرورشی دریای جنوبی:

استرالیا، اندونزی و فیلیپین از جمله تولید کنندگان اصلی این دسته از مروارید های پرورشی نمکی هستند. بسته به نوع صدف، مروارید های کشت شده می توانند رنگ های مختلفی مانند رنگ های سفید، نقره ای و یا طلایی داشته باشند. دوره ی رشد این دسته از مروارید های پرورشی طولانی است و به همین سبب اندازه ی آن ها به طور معمول بزرگ می باشد.

مروارید پرورشی تاهیتی:

این نوع از مروارید پرورشی معمولا در اطراف جزایر پولینزی فرانسه کشت می شوند. این دسته از مروارید ها همچنین به عنوان مروارید های سیاه نیز شناخته می شوند. با این حال مروارید های تاهیتی گستره ی بزرگی از رنگ ها، مانند خاکستری، سیاه یا قهوه ای را نیز پوشش می دهند.

مرواریدهای پرورشی با آب شیرین:

این دسته از مروارید های پرورشی یکی از رایج ترین و محبوب ترین انواع مروارید ها در میان طراحان زیورآلات مرواریدی هستند. دلیل این محبوبیت تنوع چشمگیر این مروارید ها از نظر اندازه، شکل و رنگ است که در اختیار طراحان قرار می گیرد. همچنین این نوع از مروارید های پرورشی در بسیاری از نقاط مختلف جهان با قیمت های بسیار پایین تولید می شوند. مروارید های پرورشی آب شیرین را معمولا در دریاچه ها و استخر های آب شیرین کشت می کنند.

مرواریدها در طراحی زیورآلات سال ۲۰۲۰:

زیورآلات مرواریدی

گردنبند مرواریدی یکی از کلاسیک ترین انتخاب ها در میان زیورآلات است که بسیار مورد توجه خاندان سلطنتی و افراد رده بالای جامعه می باشد. ملکه ی انگلستان یکی از طرفداران سفت و سخت گردنبند های مرواریدی است. با این حال، دنیای مد در سال ۲۰۲۰  شاهد ورود گردنبند های چند لایه ی مرواریدی است.

بنابراین اگر طرفدار گردنبند های مرواریدی هستید، ما گردنبند های چند لایه با مروارید های پرورشی کوچک را به شما پیشنهاد می کنیم. اگر گردنبند های چند لایه را نمی پسندید بنابراین بهتر است به دنبال گردنبند هایی باشید که از یک ردیف مروارید بزرگ تشکیل شده باشند. در کنار مدل های فوق، آویز هایی که پلاک آن ها با کمک مروارید ها، و گاها کریستال های رنگی، تزئین شده باشد نیز می تواند انتخاب مناسبی برای پیوستن به دنیای پر تب و تاب مد در سال ۲۰۲۰ باشد.

گردنبند مرواریدی
اگر طرفدار گردنبند های مرواریدی هستید، ما گردنبند های چند لایه با مروارید های پرورشی کوچک را به شما پیشنهاد می کنیم.

یکی دیگر از زیورآلاتی که در طراحی آن ها، به ویژه برای سال ۲۰۲۰ از مروارید ها استفاده شده است، گوشواره ها هستند. گوشواره های میخی در کنار مروارید های طبیعی و پرورش یافته با رنگ های مختلف یکی از کلاسیک ترین، پرطرفدار ترین و در عین حال کاربردی ترین انواع گوشواره ها را تشکیل می دهند.

یکی دیگر از طرح های مورد توجه برای گوشواره های سال ۲۰۲۰، طرح گل است که در ترکیب با مروارید ها، نمونه های بسیار ظریف و جذابی را به وجود آورده اند. استفاده از مروارید ها در مرکز گل ها، طراحی سه بعدی به این دسته از گوشواره ها بخشیده است و زیبایی این دسته از گوشواره ها را دو چندان کرده است.

جدیدترین زیورآلات مرواریدی در گالری شمرون:

در کنار گردنبندها و گوشواره ها، از مروارید ها در طراحی حلقه های نامزدی و انگشتر های کوکتل نیز استفاده می شود. در سال ۲۰۲۰ بسیاری از ستاره ها و بازیگران محبوب دنیا، مانند اما استون، از حلقه های نامزدی با نگین مروارید های کلاسیک استفاده کرده اند. از مروارید های پرورشی بزرگ با رنگ های مختلف در طراحی انگشترهای کوکتل نیز استفاده می شود.

مروارید در اکسسوری های دنیای مد:

محبوبیت مروارید ها بر کسی پوشیده نیست. به همین دلیل است که این دسته از سنگ های قیمتی جذاب، توانسته اند از دنیای زیورآلات پا فراتر گذاشته و توانسته اند به دنیای اکسسوری های مد و فشن نیز وارد شوند. کمربند های بزرگ مرواریدی و تل های سر با لایه های مختلف مروارید یکی از اکسسوری های بسیار محبوب در سال ۲۰۲۰ خواهند بود. بنابراین اگر طرفدار این گوی های درخشان و سفید هستید، سال ۲۰۲۰ سال شما خواهد بود!

نمونه هایی از زیورآلات با مرواریدهای پرورشی در گالری شمرون:

منابع:
https://www.gia.edu
https://www.gemrockauctions.com
https://www.thecut.com
https://www.thecut.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید :