رژیم ماری: رژیمی دیوانه کننده برای کاهش وزن که نباید آن را امتحان کنید!

رژیم ماری: رژیمی دیوانه کننده برای کاهش وزن که نباید آن را امتحان کنید!

چاقی برای مار ها مشکل بزرگی نیست. آن ها معمولا لاغر هستند و شاید به همین دلیل باشد که ابداع کنندگان رژیم “Snake” یا “ماری” غذا خوردن مانند یک مار را به عنوان روشی مناسب برای رسیدن به اندام دلخواه، معرفی کردند. به تازگی رژیمی به عنوان رژیم ماری توسط برخی افراد معرفی و در حال پخش شدن میباشد که به کلی عجیب میباشد. ابداع کنندگان این رژیم معتقد هستند که رژیم ماری نه تنها می تواند به کاهش وزن شما کمک کند، بلکه می تواند بسیاری از بیماری ها، از تبخال تا دیابت را نیز درمان کند! در این رژیم، افراد تشویق می شوند تا عادات غذایی یک مار را دنبال کنند و مانند او، یک وعده غذای حجیم، که بیشتر شامل چربی و پروتئین هست را مصرف کنند. این وعده ی غذایی که در این رژیم تحت عنوان “زهر مار” شناخته می شود در دو ساعت مصرف شده و پس از آن برای ۲۲ ساعت فرد نباید هیچ گونه غذایی بخورد.

رژیم ماری: رژیمی دیوانه کننده برای کاهش وزن که نباید آن را امتحان کنید!

رژیم ماری با یک دوره ی ۴۸ ساعته سخت آغاز می شود. در خلال این ۴۸ ساعت، فرد تنها مجاز است از محلولی تحت عنوان “عصاره ی مار” تغذیه کند. این محلول شامل یک لیتر آب، یک قاشق چای خورکی نمک صورتی و دو قاشق چای خوری نمک بدون سدیم است. این مایع شور سبب می شود به شما حالت تهوع دست دهد و به باور خالقان این رژیم در این مرحله سموم بدن شما دفع می شوند.

آیا رژیم ماری خطرناک است؟

بسیاری از متخصصان تغذیه معتقد هستند که این رژیم پایه ی علمی ندارد و می تواند برای بدن بسیار خطرناک باشد. در مرحله ی اول و در دوره ی چهل و هشت ساعت آمادگی، شما دو برابر مقدار معمولی سدیم وارد بدن خود می کنید که این امر می تواند بر روی عملکر کلیه ها و همچنین ایجاد فشار خون تاثیر بگذارد. از سوی دیگر، نخوردن غذا به مدت ۲۲ ساعت می تواند به کاهش وزن شما کمک کند، اما در عین حال می تواند سبب بی حالی و سستی شما شود که این امر در زندگی روزمره ی شما می تواند اختلال ایجاد کند. همچنین این سستی و بی رمقی باعث می شود شما کالری کمتری نیز مصرف کنید. این بدان معناست که این رژیم تاثیر زیادی بر روی سوزاندن چربی ها نخواهد داشت و با برگشتن به رژیم غذایی نرمال، تمام وزن از دست رفته باز خواهد گشت.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید :