رژیم غذایی مناسب دوران قرنطینه

رژیم غذایی مناسب دوره قرنطینه

با شیوع ویروس کرونا در بیشتر شهر های جهان، روال عادی زندگی بسیاری از ما دچار تغییر شده است. در بسیاری از کشورها، دولت ها مردم را وادار به قرنطینه کرده اند، این در حالی است که عده ی دیگری از مردم در بسیاری از شهر ها به قرنطینه ی خود خواسته رفته اند تا زنجیره ی انتقال این ویروس شکسته شده و از گسترش بیشتر آن جلوگیری کنند.

بشریت روزهای بسیار خاصی را تجربه می کند. این در حالی است که کمتر کسی در دنیا وجود دارد که تجربه ی قرنطینه ی خانگی را داشته باشد. بسیاری از افراد مجبور به دور کاری شده اند و نگهداری از بچه ها در داخل خانه می تواند دشوار باشد. در میان تمامی چالش های موجود، یکی از نکات بسیار مهم در راستای سلامتی در قرنطینه توجه به رژیم قرنطینه و انتخاب خوراکی های مفید برای این دوران است.

به وضوح، فعالیت های بدنی ما در این دوران کاهش پیدا می کند و تلاش ما برای جلوگیری از رفت و آمد های پی در پی به سوپرمارکت ها، خود را در رژیم قرنطینه مان به شکل خوراکی هایی با مواد نگه دارنده ی بالا نشان می دهد. ما در این مقاله تلاش می کنیم تا با معرفی خوراکی های مفید قرنطینه، به شما در حفظ سلامتی خود و خانواده تان در این دوران کمک کنیم.

تغذیه در دوران قرنطینه
کمتر کسی در دنیا وجود دارد که تجربه ی قرنطینه ی خانگی را داشته باشد.

خوراکی های مفید برای رژیم قرنطینه : چه چیزهایی را باید خریداری کنیم؟

معمولا دوره ی قرنطینه ی پیشنهادی برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا و همچنین تحت نظر قرار گرفتن افرادی که مشکوک به ابتلا هستند، چهارده روز می باشد. بنابراین اگر برای دوران قرنطینه خرید می کنید، میزان مصرف خود و خانواده را در مدت زمان چهارده روز در نظر بگیرید. شما باید بتوانید برای هر کدام از اعضای خانواده مواد غذایی فاسد نشدنی به مدت دو هفته را ذخیره کنید. برخی از اقلام مانند کنسروها و غذاهای فریز شده از ماندگاری بالاتری برخوردار هستند، بنابراین می توانید از آن ها در روزهای پایانی این قرنطینه ی چهارده روزه استفاده کنید.

جدیدترین زیورآلات نقره گالری شمرون

سوپ های آماده، غذاهای کنسرو شده و کنسرو ماهی از جمله خوراکی های مفید قرنطینه هستند که در این دسته قرار می گیرند. کالاهای خشک مانند ماکارونی، حبوبات، برنج، منابع بسیار عالی از کربوهیدرات، انرژی، پروتئین و فیبر هستند که از ماندگاری بالایی نیز برخوردار می باشند. این دسته از خوراکی های مفید قرنطینه را می توانید برای مدت زمان طولانی در قفسه ی کابینت خود نگهداری کنید و دنیای بسیار متنوعی از غذاهای خوشمزه را با کمک آن ها در دوران قرنطینه طبخ کنید. البته پخت صحیح و استفاده درست از این غذاهای کنسرو شده یا نیمه آماده بسیار مهم میباشد و باید آنها را در حرارت بالا مدت لازم نگهداری کنید تا اگر احیانا آلوده به ویروس بوده باشند پاک گردد.

مواد غذایی در دوران قرنطینه

دسته ی دیگری از اقلام که باید در دوران قرنطینه به آن ها نیز دسترسی داشته باشید، نوشیدنی ها هستند. آب میوه ها، چای، قهوه و شیر نارگیل یا سویا معمولا دارای ماندگاری بالایی هستند و به عنوان یک خوراکی مفید قرنطینه به شما کمک می کنند تا به شکل راحت تری این دوران را طی کنید.

تغذیه در دورانقرنطینه

لبنیات یکی دیگر از مواردی هستند که بدن ما به صورت روزانه به آن احتیاج دارد. متاسفانه مدت زمان مصرف این دسته از محصولات بسیار محدود است و شاید خیلی زودتر از ۱۴ روز به پایان برسند. توصیه ی ما به شما، انتخاب محصولاتی با قابلیت نگه داری طولانی تر برای روزهای آخر قرنطینه ی چهارده روزه است. شما می توانید از شیر نارگیل، بستنی، کره، کشک و سایر محصولات لبنی با ماندگاری بالاتر برای حفظ تعادل در میزان مصرف لبنیات در این دوران کمک بگیرید.

رژیم غذایی مناسب دوره قرنطینه

دسته ی دیگری از خوراکی های مفید قرنطینه که باید در این مدت به بدن خود برسانید، پروتئین ها هستند. خوشبختانه با خرید این دسته از محصولات به مقدار کافی و نگه داری صحیح و اصولی آن ها در فریزر می توانید به خوبی پاسخگوی نیاز خانواده در مدت زمان قرنطینه باشید.

میوه ها و سبزیجات از جمله مهم ترین خانواده از خوراکی های مفید قرنطینه هستند که متاسفانه از ماندگاری کمی نیز برخوردار می باشند. از آنجایی که معمولا سبزیجات و میوه ها را بیشتر از چند روز نمی توان در یخچال و محیط خنک نگاه داشت، استفاده از میوه ها و سبزیجات خشک و یا فریز شده می تواند راهکار مناسبی باشد. لزومی ندارد تمامی سبزیجات و یا میوه های مصرفی برای ۱۴ هفته را به شکل فریز شده تهیه کنید. شما می توانید با ترکیب میوه ها و سبزیجات تازه با نمونه های خشک شده و یا فریز شده، برنامه ی غذایی خود را در دوران قرنطینه متعادل نگه دارید.

تغذیه مناسب در قرنطینه
شما می توانید با ترکیب میوه ها و سبزیجات تازه با نمونه های خشک شده و یا فریز شده، برنامه ی غذایی خود را در دوران قرنطینه متعادل نگه دارید.

سلامتی در قرنطینه: چند نکته ی مهم در خصوص رژیم قرنطینه

سلامتی در قرنطینه به پارامتر های بسیار زیادی بستگی دارد. شما باید بتوانید در این دوران با انتخاب خوراکی های مفید قرنطینه، سیستم ایمنی بدن خود و خانواده را تقویت کنید. به عنوان مثال مصرف میوه هایی که غنی از ویتامین c هستند، استفاده از فیبر به منظور ارتقای عملکرد باکتری های مفید روده، مصرف لبنیات به منظور تقویت سیستم ایمنی بدن و مصرف روزانه ده لیوان آب از جمله نکاتی هستند که در رژیم قرنطینه باید مورد توجه قرار بگیرند.

یکی از خطراتی که معمولا رژیم غذایی ما را در دوران قرنطینه و یا تعطیلات طولانی مدت تهدید می کند، عادت به خوردن تنقلات در طول روز است. معمولا زمانی که در خانه هستیم، حجم بزرگتری از رژیم غذایی روزانه ی ما را تنقلات تشکیل می دهند. تلاش کنید تا به شکل کامل بر رژیم قرنطینه ی خود کنترل داشته باشید و به جای استفاده از تنقلات فراوری شده و یا شیرین، از خوراکی های مفید قرنطینه مانند میوه ها و مغز ها، آن هم به شکل کاملا کنترل شده، استفاده کنید.

رژیم در دوران قرنطینه
تلاش کنید تا به شکل کامل بر رژیم قرنطینه ی خود کنترل داشته باشید.

یکی دیگر از ویژگی های دوران قرنطینه این است که معمولا بسیاری از ما، در روز های اول با حجم بسیار زیادی از غذا و خوراکی های مفید در یخچال و کابینت های خانه روبرو می شویم و ممکن است ناخودآگاه به سمت مصرف بیشتر آن ها سوق داده شویم. لطفا به این نکته توجه کنید که خرید و انبار کردن مواد غذایی در این برهه زمانی، تنها با هدف کاهش تردد افراد منزل به بیرون از خانه، که بسیار پر خطر است، انجام می شود.

در صورتی که به مصرف بی رویه ی خوراکی های مفید قرنطینه در خانه ادامه دهید، نه  تنها در نهایت با اضافه وزنی ناخواسته روبرو می شوید، بلکه به سبب تمام شدن سریع تر مواد غذایی، تعداد دفعات خروج از خانه را برای خود و افراد خانواده افزایش داده و کل سیستم را با خطری جدی روبرو می کنید. بنابراین بهتر است برای هر روز این قرنطینه ی چهارده روزه یک برنامه ی غذایی جامع و کامل با استفاده از خوراکی های مفید قرنطینه طراحی کنید، تا بتوانید ضمن مدیریت منابع موجود، به حفظ سلامتی و حتی کاهش وزن در قرنطینه کمک کنید.

اگر چه مدت زمان قرنطینه در بسیاری از شهر ها و کشورهای جهان ۱۴ روز در نظر گرفته شده است، اما اگر تمام مردم از این اصل تبعیت نکنند و به رفت و آمد عادی خود در سطح شهرها ادامه دهند، بدون شک مدت زمان قرنطینه نیز طولانی تر خواهد شد که این امر تبعات جانی و مالی بسیار زیادی را برای جامعه در پی دارد. با خرید اصولی، و نه شتابزده تلاش کنید تا رفت و آمد خود و اعضای خانواده به بیرون از منزل را تا جای ممکن به حداقل برسانید تا با همکاری هم بتوانیم این ویروس موذی را هرچه سریع تر کنترل کرده و ریشه کن سازیم.

منابع:
https://timesofindia.indiatimes.com
https://eu.usatoday.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید :