تاثیر خواب کافی بر رژیم غذایی و انتخاب خوراکیهای سالم!

تاثیر خواب کافی بر رژیم غذایی و انتخاب خوراکیهای سالم!

افراد زیادی در دنیا هستند که بسیار کمتر از حد استاندارد در طول شبانه روز می خوابند. تحقیق بر روی خواب و نقش کلیدی آن در رشد و سلامت بدن انسان، موضوع جدیدی نیست. دانشمندان و محققان در طی چند سال اخیر تلاش های بسیار زیادی کرده اند تا اهمیت داشتن خواب کافی را به ما گوشزد کنند. نتایج تحقیقات بسیاری از آن ها نشان داده است که ۷ ساعت خواب در شبانه روز سبب عملکرد بهتر مغز و هورمون ها در بدن شده و به سلامتی بسیاری از ارگان ها مانند چشم ها کمک زیادی می کند.بسیاری از دانشمندان معتقد هستند که خواب یک فاکتور قابل تعدیل و اصلاح پذیر در زندگی روزانه ی همه ی ما است. بنابراین اگر شخصی به چاقی و یا بیماری هایی که ناشی از اختلال در متابولیسم بدنهستند، دچار باشد، می توان با درمان کم خوابی و یا تنظیم خواب آن شخص، به بهبود شرایطش کمک کرد.موضوعی که بسیاری از آن تحت عنوان “رژیم خواب” نیز یاد می کنند. حال تحقیقات اخیر دانشمندان نشان داده است که داشتن خواب کافی سبب می شود تا ما تمایل کمتری به مصرف غذاهای شیرین پیدا کرده و به صورت نا خودآگاه رژیم غذایی سالم تری را دنبال کنیم.

تاثیر خواب کافی  بر روی رژیم غذایی ما
تاثیر خواب کافی بر روی رژیم غذایی ما

جدید ترین زیورآلات زنانه طرح مروارید در گالری شمرون

در تحقیقات اخیر دانشمندان، که بر روی تعدادی از افراد بزرگسال در کالچ کینگز لندن انجام شده است، مشخص شده است که درصد بالایی از این افراد کمتر از حد استاندارد در طول شبانه روز استراحت کرده و می خوابند. یک فرد بزرگسال به طور متوسط باید ۷ ساعت از شبانه روز خود را به خواب اختصاص دهد. در این میان بزرگسالان، بیشتر از سایر گروهای سنی، به سبب استرس ها و فشار های عصبی روزانه، استفاده از گوشی موبایل و تبلت ها در اتاق و به هنگام خواب و یا به سبب داشتن ساعت های کاری نامشخص از عارضه ی کم خوابی رنج می برند. در این آزمایش ساعت خواب گروهی از این افراد به صورت کنترل شده و به مدت یک ساعت افزایش یافت. نتایج این تحقیقات نشان داده است که با افزایش یک ساعت خواب در طول شبانه روز، سطح قند خون و همچنین تمایل افراد به مصرف قند و شکر به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. همچنین در جریان این آزمایش، این افراد تمایل کمتری به مصرف کربوهیدرات نیز از خود نشان داده اند.

تاثیر خواب کافی  بر روی رژیم غذایی ما
تاثیر خواب کافی بر روی رژیم غذایی ما

شما در طول شبانه روز چند ساعت می خوابید؟ شاید سپری کردن زمان بیشتری در رختخواب و تمرین دادن بدن به یک ساعت خواب بیشتر در ابتدا سخت باشد، اما فراموش نکنید همین تغییر کوچک و ساده می تواند به سلامتی بدن شما و تناسب اندامتان بسیار کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید :