بررسی ترند مینی بگ و کلاچ های دخترانه پاستیلی در سال ۲۰۲۲ و نحوه استایل کردن آنها

ترند مینی بگ و کلاچ های دخترانه پاستیلی

اگر دنیای مد را دنبال کرده باشید، قطعاً متوجه حضور گسترده کیف های کوچک و کلاچ های جذاب شده اید. مینی بگ ها و کلاچ ها یکی از محبوب‌ترین و کاربردی ترین عناصر دنیای مد هستند که در بهار و تابستان ۲۰۲۲ با مدل های جذاب و زیبایی به بازار عرضه شده اند. ما در این مقاله، قصد داریم ترند مینی بگ ها و کلاچ های دخترانه را بررسی کنیم و در نهایت نیز چند نکته در خصوص استایل کردن این کیف ها را بازگو کنیم. بنابراین، اگر شما نیز به دنیای کلاچ ها و مینی بگ های فانتزی علاقه‌مند هستید، ما را تا انتها دنبال کنید.

بررسی ترند مینی بگ ها و کلاچ ها در سال 2022
بررسی ترند مینی بگ ها و کلاچ ها در سال ۲۰۲۲

کیف هایی فانتزی اما کاربردی

شما برای شرکت در یک مهمانی، یک شب نشینی، یک قرار عاشقانه، یک جشن تولد و یا یک مهمانی با شکوه معمولاً چه چیزهایی را با خود حمل می کنید؟ اکثر ما به یک کیف برای حمل اندکی پول نقد یا کارت بانکی، گوشی همراه، یک رژ لب، یک شیشه عطر کوچک و کلید ها احتیاج داریم. برای حمل این وسایل، قطعاً به یک کیف بزرگ احتیاجی نیست. به جای حمل کیف های بزرگ و یا حتی ساک های دستی، حمل یک کلاچ یا مینی بگ، بسیار شیک تر و کاربردی‌تر است. این کیف ها ابعاد کوچکی دارند و می‌توانند به راحتی وسایل مورد نیاز شما را حفظ کنند. از سویی دیگر، ظاهر فانتزی آن‌ها می‌تواند توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب کرده و استایل شما را دگرگون سازد. نکته حائز اهمیت نیز، امکان حمل آسان مینی بگ ها و کلاچ ها است.

چرا مینی بگ ها محبوب هستند؟

اگر به آرشیو های مد در دهه ۱۹۰۰ میلادی سری بزنید، متوجه حضور گسترده مینی بگ ها خواهید شد. در واقع، اولین حضور مینی بگ ها به روزهای آغازین قرن پیش باز می گردد. در این دوران، زنان ثروتمند و متمول، کیف های کوچک، ظریف و شیکی را در دست می‌گرفتند و در خیابان‌ها قدم می زدند. تاریخ طولانی و پر فراز و نشیب مینی بگ ها و کلاچ ها نیز از همین دوران آغاز می شود. از سال ۱۹۰۰ میلادی، مینی بگ ها و کلاچ ها هیچ گاه از دنیای مد نرفتند. رد پای آن‌ها را در میان خانواده‌های سلطنتی، سیاستمداران و افراد سرشناس جامعه می‌توان دید. کمتر زنی را در مهمانی‌ها و دورهمی هایی قرن پیش می‌توانید پیدا کنید که کیفی بزرگ را با خود حمل کند. زنان انگلیسی در سال‌های ۱۹۱۰ تا ۱۹۴۰ به شکل گسترده ای از ایده مینی بگ ها و کلاچ ها استقبال کردند و این سبک از کیف ها، به یکی از فاکتورهای اصلی استایل زنان شیک پوش این دوران تبدیل شده بود.

بررسی ترند مینی بگ ها و کلاچ ها در سال 2022
بررسی ترند مینی بگ ها و کلاچ ها در سال ۲۰۲۲

در اواسط سال ۲۰۱۹ میلادی، ترند حمل کلاچ ها و مینی بگ ها دگرگون شد. طراحان، مدل های جذاب و جدیدی از مینی بگ ها و کلاچ ها را به بازار معرفی کردند و افراد تاثیر گذار دنیای مد، از جمله کیت میدلتون، بیانسه و کندال جنر با مینی بگ های جذاب در انظار عموم ظاهر شدند. بسیاری از برند های بزرگ و شناخته شده، از جمله شنل و لویی ویتون بر روی طراحی مینی بگ ها و کلاچ ها متمرکز شدند و نمونه‌های جذابی از محصولات این برند ها را در فرش قرمز ها و هفته‌های مد پاریس و نیویورک دیدیم؛ اما علت این استقبال گسترده چه بود؟

یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت ادامه دار مینی بگ ها و کلاچ ها، تشویق زنان به زندگی مینیمالیست است. اگرچه این کیف ها ظاهری فانتزی دارند، اما اجازه حمل اشیای بسیار زیادی را به شما نمی دهند. بنابراین شما مجبور خواهید بود تنها اشیای مورد نیازتان را در طول روز یا مراسم حمل کنید. این امر آزادی عمل بیشتری به شما می‌دهد. دومین دلیل محبوبیت مینی بگ ها، نقشی است که آن‌ها در استایل شما ایفا می کنند. مینی بگ ها و کلاچ ها مرز میان اکسسوری ها و زیورآلات هستند. برخی از مینی بگ ها با کمک فلزات و المان های قیمتی تزئین می‌شوند و ارزشی برابر با یک گردنبند یا دستبند گران قیمت دارند. این در حالی است که این اشیا، کاربردی نیز هستند می‌توانند به عنوان یک کیف کوچک، کار شما را راه بیندازند.

بررسی ترند مینی بگ ها و کلاچ ها در سال 2022
بررسی ترند مینی بگ ها و کلاچ ها در سال ۲۰۲۲

انواع مینی بگ ها و کلاچ ها در سال ۲۰۲۲

در سال ۲۰۲۲ مینی بگ ها و کلاچ ها توانسته اند جایگاه خود را در دنیای مد به خوبی تثبیت کنند. حالا طراحان بسیاری بر روی تولید مینی بگ های جذاب متمرکز شده‌اند و می‌توانیم رد پای ایده‌ها و ترند های مختلف را در طراحی مینی بگ ها به راحتی تشخیص دهیم. در این بخش، برخی از محبوب‌ترین و جنجالی ترین ترند های مینی بگ و کلاچ در سال ۲۰۲۲ را مرور خواهیم کرد.

مینی بگ های کمری:

این دسته از مینی بگ ها بسیار کاربردی و در عین حال جذاب هستند. ایده حمل کیف به دور کمر، می‌تواند تمام انتظارات کلیشه ای را بر هم بزند و بیننده را به چالش بکشد. شما می‌توانید این دسته از کیف های کمری را به دور کمر و یا به صورت اریب، به دور شانه خود، استفاده کنید. فضای کافی برای حمل کلید ها، کیف پولی کوچک، گوشی همراه و حتی یک ماسک در این کیف ها وجود دارد. این نوع از مینی بگ ها می توانند انتخابی ایده‌آل برای یک پیاده روی روزانه، خرید، بردن بچه‌ها به پارک و حتی در طول سفر باشد.

مینی بگ های کمری
مینی بگ های کمری

در تصویر فوق، نمونه‌ای از یک مینی بگ شیک کمری با رنگ قهوه ای را مشاهده می کنید. این رنگ یکی از کاربردی ترین و رایج ترین انتخاب ها برای کیف و کفش محسوب می شود. شما می توانید به راحتی این رنگ از کیف را با استایل های پاییزی و بهاری ست کنید و حتی در زمستان، در کنار استایل های مونوکروم روشن یا تیره، از آن کمک بگیرید. شما می‌توانید مینی بگ های قهوه ای را با کفش‌هایی با رنگی مشابه ست کنید. این کیف ها را می‌توانید در کنار پیراهن های بلند تابستانی، بر روی سرهمی ها در زیر مانتو، در کنار شلوار جین یا کتان و حتی پارچه های لینن نیز استفاده کنید. اگر قرار باشد یک مینی بگ کاربردی را به کمد لباس هایتان اضافه کنید، پیشنهاد ما مینی بگ های کمری با تناژ های رنگی قهوه ای است.

طراحی برند های شناخته شده

یکی از ترند های بسیار مورد توجه در سال ۲۰۲۲ استفاده از کیف های کلاچ و مینی بگ های طراحی شده توسط برند ها و طراحان شناخته شده است. به عنوان مثال مینی بگ هایی با طرح «لا مدوزا» از ورساچه، «مینی دیونیسوس» از گوچی و یا «وان استود» از والنتینو بسیار محبوب هستند و جزو پرفروش های فصل محسوب می شوند.

طرح های وینتیج:

دنیای مد در سال ۲۰۲۲ روی خوش به طرح های وینتیج نشان داده است و بدیهی است که رد پای این ترند را نیز در میان کلاچ ها و مینی بگ ها ببینیم. در تصویر زیر مینی بگ طرح وینتیج از برند بربری را می‌بینیم که ترکیب بسیار زیبایی از رنگ مشکی و موتیف شناخته شده برند Burberry است. رنگ مشکی نیز یکی دیگر از رنگ‌های محبوب و رایج برای اکسسوری ها، به ویژه کیف و کفش محسوب می شود. شما می‌توانید مینی بگ های مشکی را در فصل های مختلف و با استایل های متفاوتی استفاده کنید. در فصل پاییز و زمستان یک مینی بگ مشکی در کنار بوت ها یا نیم بوت های مشکی و پالتوهای طرح دار با تنالیته های رنگی قهوه ای و خاکستری، یک استایل شیک و جذاب برایتان خلق میکنند. در فصل بهار و تابستان نیز ترکیب مینی بگ های مشکی با صندل های خنک تابستانی، شلوار جین و تاپ های رنگی، می‌تواند چشم هر بیننده‌ای را خیره کند.

مینی بگ وینتیج
مینی بگ وینتیج

مینی بگ هایی با رنگ‌های شاد و پاستلی:

اگر اخبار دنیای مد را به دقت دنبال کرده باشید، متوجه قدرت خارق‌العاده رنگ های پاستلی و روشن در بهار و تابستان امسال شده اید. این رنگ‌ها راه خود را به دنیای اکسسوری ها باز کرده‌اند و حالا کیف ها و کفش‌هایی به رنگ‌های یاسی، صورتی و تناژهای پاستلی در ویترین مغازه ها خودنمایی می کنند. یک مینی بگ پاستلی یا کلاچ با رنگ‌های یاسی می‌تواند یک فاکتور فانتزی و جذاب را به استایل شما اضافه کند. شما می‌توانید مینی بگ های یاسی یا آبی پاستلی را در کنار استایل های بهاری و تابستانی ست کنید. به عنوان مثال، ترکیب یک کیف کلاچ با رنگ آبی پاستلی در کنار یک شومیز سفید، شلوار جین و کفش‌هایی با تنالیته رنگی کرم، آبی و یا سفید می‌تواند استایلی خنک، سرزنده و شاد برایتان خلق کند. بهتر است کلاچ ها و مینی بگ های فانتزی با رنگ‌های پاستلی و شاد، از جمله صورتی، یاسی و یا سبز را با استایل های مونوکروم ست کنید تا تمرکز اصلی استایل بر روی کیف باشد. کیف های فانتزی می‌توانند فاکتوری قدرتمند در استایل شما باشن، بنابراین از شلوغ کردن ظاهرتان خودداری کنید.

مینی بگ های رنگی پاستیلی
مینی بگ های رنگی پاستیلی

نزدیکی به طبیعت

یکی از ترند های مورد توجه دنیای مد در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲، الهام از طبیعت است. به منظور همراهی با این اصل، کیف های حصیری و دست ساز بسیار مورد توجه هستند. مینی بگ های حصیری با رنگ‌های کرم در گوشه و کنار دنیای مد دیده می‌شوند و انتخاب اول زنان شیک پوش و به روز هستند. این کیف ها بسیار ارزشمند هستند و می‌توان به چشم یک اثر هنری به آن‌ها نگاه کرد. انتخاب کیف های حصیری در کنار یک استایل خنک تابستانی، تمام چیزی است که در روزهای گرم سال به آن نیاز دارید. شما می‌توانید کیف های حصیری کرم را با رنگ‌های روشن، از جمله سفید، آبی، صورتی و یا زرد ترکیب کنید. انتخاب صندلهای حصیری در کنار مینی بگ هایی از این جنس، می‌تواند استایل تابستانی شما را تکمیل کند.

بررسی چند ایده کاربردی برای ست کردن مینی بگ ها:

پس از مرور محبوب‌ترین طرح های موجود از مینی بگ ها و کلاچ ها، نوبت به بررسی چند ایده کلی برای استایل کردن این دسته از اکسسوری های محبوب می رسد.

  • مینی بگ هایی با رنگ‌های قوی: انتخاب رنگ‌های قوی مانند سبز، زرد، نارنجی و یا قرمز برای مینی بگ ها ایده ای است که به وفور در نمایش‌های مد با آن روبرو هستیم. انتخاب استایلی مونوکروم و غالباً متضاد با رنگ کیف، می‌تواند به جلوه بیشتر اکسسوری انتخابی شما کمک کند. به عنوان مثال، انتخاب یک کیف کلاچ وینتیج به رنگ سبز و ترکیب آن را استایلی مونوکروم با رنگ غالب سفید، مشکی، خاکستری و یا کرم، می‌تواند ایده جذابی برای پاییز و زمستان امسال باشد. تنها نکته‌ای که در این خصوص باید به آن دقت کنید، هارمونی کفش‌ها و سایر اکسسوری های انتخابی است. به عنوان مثال، ست کردن رنگ روسری، کفش‌ها و کیف و قرار دادن آن ها در نقطه متضاد با سایر بخش‌های استایلتان، قطعاً می‌تواند شما را در جمع متمایز سازد.
مینی بگ هایی با رنگ های قوی
مینی بگ هایی با رنگ های قوی
  • رنگ‌های فانتزی: انتخاب یک کیف با رنگ صورتی، زرد یا یاسی شاید در ابتدای امر چندان ایده مناسبی نباشد، اما قطعاً به ساختن استایل های جذاب و به یاد ماندنی کمک می کند. شما می‌توانید کلاچ صورتی خود را با پیراهن یا مانتویی با رنگ مشابه ست کنید. اگر مینی بگ شما طراحی خاص و فانتزی دارد، انتخاب رنگ‌های متضاد برای استایل کلی ایده مناسب تری است. به عنوان مثال، یک استایل مونوکروم خاکستری یا مشکی در کنار یک مینی بگ صورتی، مانند آنچه که در تصویر زیر میبینید، می‌تواند تمام چشم‌ها را به خود خیره کند. در‌واقع انتخاب رنگ‌های تیره و خنثی، پس زمینه‌ای ایده‌آل را برای بهتر دیده شدن کیف فراهم می کند. انتخاب رنگ سفید، یاسی، زرد و یا کرم به عنوان رنگ قالب استایل در کنار یک کلاچ یا مینی بگ صورتی نیز می‌تواند ایده جذابی باشد.
مینی بگ رنگ های شاد فانتزی
مینی بگ های رنگی فانتزی
  • رنگ‌های خنثی: اگر محافظه کار هستید و دوست دارید بر روی انتخاب های مطمئن تر سرمایه‌گذاری کنید، پیشنهاد ما مینی بگ هایی با رنگ‌های خنثی، مانند خاکستری، سفید، قهوه ای و یا مشکی است. این دسته از کیف ها با هر استایلی و در هر فصلی به راحتی ست می‌شوند و می‌توان آن‌ها را انتخابی هوشمندانه، مطمئن و کاربردی دانست. مینی بگ ها هیچ گاه دنیای مد را ترک نخواهند کرد و انتخاب یک رنگ کاربردی مانند سفید، مشکی یا خاکستری می‌تواند یک سرمایه‌گذاری بلند مدت، کاربردی و مطمئن باشد.

منابع:

https://www.harpersbazaar.com/fashion/trends/g38636079/bag-trends-thatll-be-everywhere-in-2022

https://www.mybestbrands.de/guides/trend-guide/die-schoensten-microbags/

https://www.thezoereport.com/fashion/how-to-wear-mini-bag-trend

https://www.suburban-mum.com/5-easy-ways-to-style-mini-bags-with-every-outfit/

https://timesofindia.indiatimes.com/life-style/fashion/style-guide/why-mini-bags-are-more-popular-than-clutches/articleshow/91838806.cms

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید :