با این مواد غذایی، ضمن حفظ زیبایی پوست و مو به جنگ کرونا هم بروید!

رژیم غذایی برای مقابله با کرونا

ویروس کرونا زندگی عادی بسیاری از مردم جهان را مختل کرده است. قرنطینه های خانگی که روال عادی زندگی را مختل کرده اند و عدم دسترسی به مواد غذایی تازه به صورت روزمره که می تواند در طولانی مدت آسیب های بسیار زیادی را به بدن انسان وارد کند، از جمله اثرات اولیه ی حضور این ویروس در جهان است. با این حال، بسیاری از پزشکان معتقد هستند که ارتقای سیستم ایمنی بدن می تواند به جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا بسیار کمک کند.

ما در این مقاله تلاش می کنیم تا با معرفی چند ماده ی غذایی که می تواند برای قوی تر شدن بدن و همچنین سلامت و زیبایی پوست و مو مفید باشد، به شما کمک کنیم تا با داشتن یک رژیم غذایی مناسب در این دوران خود و خانواده تان را سالم و شاد نگه دارید.

رژیم مدیترانه ای:

رژیم غذایی مدیترانه ای
رژیم غذایی مدیترانه ای

یکی از سالم ترین و سبک ترین رژیم های غذایی که از فواید بسیار زیادی نیز برخوردار است، رژیم مدیترانه ای است. استفاده از زیتون و مشتقات آن، سبزیجات، ماهی و غذاهای دریایی نه تنها می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار کمک کند، بلکه می تواند شادابی و طراوت را نیز به پوست بدن شما هدیه کند. روغن زیتون که یکی از پایه های اصلی رژیم مدیترانه ای است می تواند به لطافت موهای شما کمک کند و شوره ی سر را از بین ببرد.

همچنین سیر که به عنوان یک ماده غذایی بسیار مهم در رژیم غذایی مدیترانه مورد استفاده قرار می گیرد، می تواند به تقویت بدن بسیار کمک کند و از سویی دیگر منجر به رشد بهتر موها و جوان سازی پوست شود. به طور کلی، دنبال کردن رژیم غذایی مدیترانه، حتی در دنیای بدون ویروس کرونا، می تواند انتخاب بسیار مناسبی برای بهتر و سالم تر زیستن باشد.

میوه ها:

رژیم غذایی برای دوران قرنطینه
فیبر موجود در میوه ها می تواند به باکتری های فعال در روده ها کمک کند تا در برابر حملات ویروسی و باکتریایی با قدرت بیشتری از بدن محافظت کند.

میوه ها منبع بسیار غنی از فیبر طبیعی هستند. شما با مصرف روزانه میوه می تواند سلامت سیستم گوارش خود را تضمین کنید. فیبر موجود در میوه ها می تواند به باکتری های فعال در روده ها کمک کند تا در برابر حملات ویروسی و باکتریایی با قدرت بیشتری از بدن محافظت کنند. از سویی دیگر، نقش برخی از میوه ها در حفظ سلامت و نشاط پوست و مو غیر قابل انکار است. به عنوان مثال، سیب یکی از میوه های بسیار کلیدی برای بخش های مختلف بدن ما است.

این میوه سرشار از فیبر است و می تواند سطح PH بدن را متعادل نگه دارد. به همین سبب است که برای حفظ سلامتی پوست سر و از بین بردن شوره ی مو، بسیار توصیه می شود. آنتی اکسیدان ها، ویتامین های C و E و همچنین پلی فنولهای موجود در کیوی می تواند به حفاظت و شادابی پوست و همچنین در تقویت بدن بسیار کمک کند.

ویتامین c:

در طول زمستان، استفاده از ویتامین c یکی از راه های بسیار کارآمد برای مبارزه با بیماری های فصلی بود. با حضور ویروس کرونا، اهمیت این ماده ی غذایی بیش از پیش افزایش پیدا کرده است. شما می توانید ویتامین c را به طور طبیعی در میوه هایی مانند پرتقال، نارنگی و گریپ فروت بیابید. این مواد غذایی به ارتقای سیستم ایمنی بدن بسیار کمک می کنند.

در صورتی که متوجه علایم هر بیماری، از جمله ویروس کرونا، شدید بهتر است مصرف ویتامین C را به شکل محسوسی افزایش دهید. وجود این ویتامین در بدن می تواند به بهبود علایم بیماری در شما بسیار کمک کند. از سویی دیگر ویتامین C می تواند التهابات بدن را به شکل قابل توجهی کاهش داده و از پوست بدن در برابر صدمات جدی محیطی محافظت کند.  

مواد غذایی برای مقابله با کرونا

ویتامین C به ویژه در گریپ فروت می تواند تولید کلاژن های پوستی را افزایش دهد. از سویی دیگر این میوه حاوی منابع بسیار غنی از رتینول است که به صافی و از بین بردن چین و چروک ها در پوست بسیار کمک می کند. تلاش کنید تا بخش های بیشتری از رژیم غذایی خود را به مصرف میوه و سبزیجات، به وِیژه میوه هایی که حاوی ویتامین c هستند، اختصاص دهید.

زنجبیل:

یکی دیگر از ترکیب های بسیار مفید برای تقویت بدن در برابر ویروس ها و بیماری ها، ترکیب زنجبیل و عسل است. زنجبیل منبع بسیار غنی از آنتی اکسیدان ها است که می تواند از بدن در برابر خطرات بیرونی به خوبی محافظت کند. از سویی دیگر، زنجبیل می تواند با از بین بردن سلول های مسموم در پوست و ارتقای گردش خود در بدن، چین و چروک های پوست صورت را از بین ببرد و خاصیت ضد پیری خود را نمایان کند.

بسیاری از مردم در سراسر دنیا از زنجبیل برای از بین بردن آکنه ها و جوش های پوستی نیز استفاده می کنند. زنجبیل همچنین با تقویت ریشه های مو از ریزش آن ها به شکل قابل توجهی جلوگیری می کند.

رژیم غذایی برای دوران قرنطینه
زنجبیل منبع بسیار غنی از آنتی اکسیدان ها است که می تواند از بدن در برابر خطرات بیرونی به خوبی محافظت کند

عسل:

در کنار زنجبیل، مصرف عسل نیز توسط بسیاری از متخصصان توصیه می شود. عسل تمام مواد لازم برای محافظت و نگه داری از پوست را به صورت طبیعی در خود دارد. عسل می تواند در از بین بردن چین و چروک ها و جلوگیری از پیری پوست بسیار مفید باشد.

از سویی دیگر، به واسطه ی وجود آنتی اکسیدان های بسیار مهم در عسل، این ماده ی غذایی می تواند در از بین بردن آکنه های صورت بسیار قوی عمل کند. به همین سبب است که بسیاری از برند های آرایشی با تولید ماسک های صورت عسل به موفقیت قابل توجهی دست پیدا کرده اند. آنتی اکسیدان های موجود در عسل همچنین می تواند منجر به ارتقای سیستم ایمنی بدن در مقابل ویروس ها از جمله ویروس کرونا شود.

رژیم غذایی برای مقابله با کرونا
آنتی اکسیدان های موجود در عسل همچنین می تواند منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن شود.

کلام آخر

رعایت تمام نکات ایمنی در کنار محافظت از بدن با کمک یک رژیم غذایی مناسب، نوشیدن مقدار کافی آب در روز و استراحت کافی استراتژی ای است که بشریت را در طول تاریخ در برابر بسیاری از تهدید ها محافظت کرده است. شما نیز می توانید با داشتن یک رژیم غذایی مناسب در کنار حفظ شادابی و سلامت پوست و موی خود، این ویروس موذی را شکست دهید.

منابع:
https://www.treehugger.com
https://gingerparrot.co.uk
https://www.telegraph.co.uk

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید :