آموزش کوتاه کردن مو خانم ها در منزل -نکات مهم با تصویر

آموزش کوتاه کردن مو در منزل

در شرایط قرنطینه، رسیدگی به موها، مانند حالت دادن به آن ها، از بین بردن موخوره و یا کوتاه کردن چتری ها، جز با دستان خودتان در خانه ممکن نیست. در چنین شرایطی، فراگرفتن چند نکته در زمینه ی نحوه کوتاه کردن موی سر  و رسیدگی به آن ها، خالی از لطف نیست. اگرچه همواره بهتر است که کوتاه کردن موها را به دست متخصصین این امر بسپارید، اما شرایط کنونی دنیا ایجاب می کند که رسیدگی های کوچک و جزئی از جمله کوتاه کردن مو را در منزل و با دستان خودتان انجام دهید.

کوتاه کردن مو خانم ها در خانه

انتشار ویروس کرونا در سراسر جهان زندگی میلیون ها انسان را دستخوش تغییرات بسیار زیادی کرده است. در حالی که بسیاری از دولت ها از مردم خود می خواهند که جز برای کارهای ضروری، از منازل خود خارج نشوند، انجام اموری مانند رفتن به سالن های آرایشی و یا خرید لباس تقریبا غیرممکن است. بسیاری از سالن های زیبایی در کشورهای مختلف دنیا و با دستور دولت ها، بسته شده اند و انجام فعالیت های بهداشتی و زیبایی در بسیاری از مناطق به سبب بالا بودن ریسک این مشاغل در انتقال ویروس، غیر قانونی اعلام شده است.

ما در این مقاله تلاش می کنیم تا با معرفی نکاتی مهم در خصوص آموزش کوتاه کردن موها در خانه و همچنین معرفی چند روش برای انجام این کار، به شما در راستای رسیدگی به موهایتان و حفظ ظاهر آراسته ی خود در خانه کمک کنیم.

کوتاهی مو خانم ها در خانه

.

نکاتی که قبل از شروع به کوتاه کردن مو باید بدانید!

  • از وسایل مناسب استفاده کنید

مهم ترین نکته در کوتاه کردن مو، استفاده از ابزار مناسب است. قیچی های مناسب ارایشگری، برخلاف قیچی های آشپزخانه و یا خیاطی، تیز هستند و به هنگام کوتاه کردن مو، آن را به سمت عقب هل نمی دهند. در نتیجه ی این امر، خطوط نامنظم در پایین موهای شما نیز ایجاد نمی شود. شما می توانید قیچی مناسب کوتاه کردن موها را به صورت آنلاین سفارش دهید.

لوازم مخصوص کوتاهی مو
قیچی مناسب انتخاب کنید
  • موهایتان را قبل از کوتاه کردن، تمیز کرده و خشک کنید

در خلال نکات مختلف در زمینه ی کوتاه کردن مو، آرایشگران تبحر کافی برای کوتاه کردن موهای خیس را پیدا کرده اند، از این رو می توانند خطوط دقیق تری را بر روی موهایتان ایجاد کنند، اما شما حرفه ای نیستید!
در اصول آموزش کوتاه کردن مو در خانه، توصیه می شود که موها تمیز و خشک باشند.

موهای کثیف و چرب می توانند بر روی عدم توازن اندازه ی موها در دو طرف سر تاثیر بگذارند. اگر می خواهید موهایتان را در خانه کوتاه کنید، اصول کوتاه کردن مو در منزل را در ادامه مقاله دنبال کنید.

موهایتان را بشورید و با کمک سشوار یا اتوی مو خشک کنید، با خشک کردن موهایتان به شکل عادی و همیشگی، می توانید دید دقیق و واقع بینانه ای نسبت به میزان تغییرات وکوتاهی که موهایتان احتیاج دارند، بدست آورید.

.

آموزش کوتاه کردن موی سر در خانه: مدل موی بلانت باب

مدل موی بلانت باب یکی از محبوب ترین مدل ها برای خانم ها به شمار می رود. با شروع شدن فصل گرم سال، طرفداران این مدل موی خنک و سبک نیز بیشتر می شوند. خبر خوش این است که برای داشتن موهایی با مدل بلانت باب، لازم نیست که به آرایشگاه مراجعه کنید. با دنبال کردن اصول کوتاه کردن مو در خانه، می توانید این مدل مو را همین امروز داشته باشید!

آموزش کوتاه کردن مو در خانه

.

.

آموزش مرحله به مرحله مدل موی باب:

-ابتدا موهایتان را بشویید و خشک کنید.

-در مدل موی باب ابتدا باید موهای خود را به دو بخش بالا و پایین تقسیم کنید، سپس بخش بالایی را بسته و بخش پایینی را با کمک اتوی مو صاف کنید.

– سپس به اندازه ی دلخواه بخش پایینی را کوتاه کنید. برای آنکه دید بهتری از پشت موهای خود داشته باشید، می توانید از یک آینه ی کوچک در برابر یک آینه ی بزرگتر استفاده کنید.

-حال نوک موها را به شکل زیگ زاگ با زاویه ی عمود، ریز قیچی کنید تا خط صاف قیچی در پایین موهایتان به طورکامل از بین برود.

-بخش بالایی موهایتان را با توجه به فرق سرتان، به دو بخش راست و چپ تقسیم کنید.

-در هر مرحله یک ردیف مشخص از موها را جدا کرده و مراحل بالا (که شامل صاف کردن موها، قیچی کردن به اندازه ی دلخواه، تنظیم اندازه ی دلخواه و در نهایت قیچی به شکل زیگزاگی هستند) را قدم به قدم تکرار کنید.

در کوتاه کردن مو با مدل بلانت باب، باید به صورت لایه لایه پیش بروید تا در نهایت اندازه موهایتان به صورت یک دست به نظر برسد.

جدیدترین زیورآلات طرح GUCCI گالری شمرون:

کوتاه کردن مو در منزل: کوتاه کردن چتری

اگر موهایی لخت دارید و به چتری علاقه مند هستید، باید بدانید که نگهداری و رسیدگی به آن ها بسیار مهم است. رشد سریع موها می تواند اندازه و شکل چتری هایتان را خیلی سریع تغییر دهد و تعداد دفعات مراجعه ی شما به آرایشگاه را افزایش دهد. با این حال، با رعایت چند نکته ی ساده در خصوص کوتاه کردن مو در منزل، شما می توانید در خانه نیز به شکل مناسبی به چتری های خود رسیدگی کنید و با این کار به کاهش بخشی از هزینه هایتان نیز کمک کنید.

آموزش چتری کردن موها
قیچی را به صورت عمودی نگه دارید

برای این کار به یک شانه ی دم نازک، قیچی تیز آرایشگری و چند کلیپس مو احتیاج خواهید داشت. اگر برای اولین بار می خواهید جلوی موهایتان را با مدل چتری کوتاه کنید، موهایتان را از بالایی ترین بخش سر به شکل یک مثلث به سمت پیشانی جدا کنید و این بخش مثلثی را به سمت پایین شانه بزنید. توجه کنید که موهایتان باید کاملا خشک باشد. سپس شما می توانید چند میلی متر پایین تر از اندازه ی مد نظرتان، چتری هایتان را کوتاه کنید.

اگر قبلا چتری هایتان را در آرایشگاه کوتاه کرده اید، در این مرحله باید بخش های مرتبط با چتری را با دقت از سایر بخش های موهایتان جدا کنید. شکل مثلی چتری هایتان را پیدا کنید. باقی موهایتان را با کمک کلیپس ها از چتری ها جدا کرده و اندازه ی آن ها را با قیچی تنظیم کنید.

.

چند نکته در نحوه کوتاه کردن مو برای چتری ها:

چتری کردن موها
چتری کردن موها
  • برای آنکه چتری هایتان حالت هلالی شکل داشته باشد، می توانید مثلث جدا شده چتری ها را از مرکز به یک مثلث کوچکتر تقسیم کنید. میزان کوتاه کردن چتری ها در مثلث کوچک تر داخلی، باید بیشتر از لبه های مثلث باشد تا حالت هلالی زیبایی به چتری هایتان داده شود.
  • برای آنکه ریسک کوتاه شدن بیش از حد چتری هایتان را کاهش دهید، اصول کوتاه کردن مو در خانه به شما توصیه می کند که آن ها را مرحله به مرحله کوتاه کنید تا بتوانید اندازه ی مد نظرتان را پیدا کرده و به خوبی تنظیم کنید.
  • برای آنکه چتری هایتان ظاهری طبیعی داشته باشند، آن ها را به صورت عموی قیچی بزنید. قیچی کردن موها به صورت افقی می تواند خط قیچی و ظاهری غیر طبیعی را به موهای شما ببخشد.
  • اگر موهایتان فر است، توجه داشته باشید که کوتاه کردن آن ها به صورت افقی به هیچ عنوان توصیه نمی شود. بهتر از قیچی را به صورت عمودی و یا کمی با زاویه و به صورت رندم نگه دارید. افرادی که موهای فر دارند می توانند در جهت های مختلف و با زاویه های مختلف ( به جز کامل افقی) چتری های خود را کوتاه کنند.

.

منابع: https://www.allure.com
https://www.cosmopolitan.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید :