کیم کارداشیان, دوران سلفی گرفتن تمام شد!

دوران سلفی گرفتن تمام شد!

عکس های سلفی کیم کارداشیان بسیار معروف هستند. ژست معروف او در این عکس ها را، در حالی که آیفون خود را در دست گرفته و از داخل آینه از خود عکس میگیرد،کمتر کسی ندیده است. اما گویااین ملکه ی عکس های سلفی دیگر این سبک از عکس ها را دوست ندارد. آیا این بدان معنی است که دوره ی عکس های سلفی رو به پایان است؟ کیم کارداشیان یکی از طرفداران سلفی است. وی حتی کتابی از تمام عکس های سلفی خود منتشر کرده است. بنابراین زمانی که نویسنده ی چنین کتابی معتقد است دوره ی عکس های سلفی رو به پایان است، باید این موضوع را جدی بگیریم. کیم کارداشیان یکی از معروف ترین مجریان و بازیگران تلویزیونی آمریکا است. اخیرا و در حالی که وی در توییتر خود مشغول بازی “جرات یا حقیقت” با برخی از طرفداران خود بود، با این سوال روبرو شده است:” کیم کدامیک را ترجیح می دهی: اینکه دیگر هیچ وقت عکس سلفی از خود در توییتر منتشر نکنی و یا هیچ وقت از اپلیکیشن اسنپ چت استفاده نکنی؟” در این زمان بسیاری انتظار داشتند که این ملکه ی عکس های سلفی ترجیح دهد که اسنپ چت را کنار بگذارد. او طرفداران خود را سورپرایز کرد و گفت که سلفی را کنار می گذارد. کیم کارداشیان در یک کلیپ می گوید:” من ترجیح می دهم که دیگر هیچ وقت عکس سلفی ای از خود منتشر نکنم. احساس میکنم دیگر دوره ی عکس های سلفی تمام شده است”. ممکن است پدیده ی دیگری توجه او را به خود جلب کرده باشد!

تاریخچه سلفی

واژه ی سلفی، با توجه به داده های شرکت گوگل، برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ در این سایت جستجو شده است. این عبارت بعدها و در سال ۲۰۱۴ به واژه ی محبوب کاربران در این موتور جستجو تبدیل شد. در سال ۲۰۱۳ این واژه وارد لغت نامه ی آکسفورد شد. این امر نشان می دهد که در این سال هاو در زندگی روزمره،  این واژه بسیار مورد استفاده مردم قرار گرفته است.اما در حال حاضر نتایج گوگل نشان می دهد که این واژه دیگر محبوبت گذشته را ندارد. ممکن است این سوال برای شما هم به وجود آمده باشد که چه چیزی باعث محبوبیت این واژه در سال ۲۰۱۴ شده بود؟ بسیاری معتقدند که این امر به خاطر پیشرفت سریع دوربین ها در بخش جلویی گوشی های هوشمند است.همچنین در این سال ها بود که اپلیکیشن هایی مانند اینستاگرام و اسنپ چت نیز فراگیر شده بودند. این عوامل دست به دست هم دادند تا عموم  مردم از سلفی ها بیش از پیش استفاده کنند.

طرح های مدرن زیورآلات نقره در گالری شمرون

چه کسی اولین بار واژه سلفی رو بکار برد؟

واژه ی سلفی را اولین بار عکاسی با نام جیم کراسه در سال ۲۰۰۵ برای این نوع عکس ها به کار برده است. اما تحقیقات نشان می دهد که این سبک عکس ها بسیار قدیمی تر از این تاریخ هستند. به عنوان مثال در سال ۱۹۶۶ باز آلدرین یک عکس سلفی از خود در فضا گرفت. همچنین مثال های دیگری متعلق به سال های ۱۸۰۰-۱۹۰۰ میلادی در این خصوص می توان پیدا کرد.البته یکی از مشهور ترین سلفی ها متعلق به میمون سیاهی در جنگل های اندونزی است. وی از روی کنجکاوی و به صورت اتفاقی، با استفاده از دوربین یک عکاس حیات وحش، از خود سلفی ای را به ثبت رسانده است. در خصوص این عکس جنجالی، بسیاری معتقد بودند که کپی رایت این اثر باید تحت نام این میمون ثبت شود، که البته یک قاضی فدرال این درخواست را رد کرد!    

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید :