کلکسیون جدید لویی ویتون Bravery : کلکسیونی که شجاعت لویی جوان را قاب گرفته است!

کلکسیون جدید برند لویی ویتون

با شنیدن نام برند لویی ویتون چه چیزی در ذهن شما تداعی می شود؟ لباس های چرمی شیک، کیف و چمدان، ساعت و اکسسوری های لوکس، عینک های آفتابی گران قیمت یا طلا و جواهراتی منحصر به فرد؟ لوییس ویتون در خلق آثاری خاص و کلاسیک در هر کدام از حوزه های معرفی شده در بالا استاد است و به واسطه تولید هر کدام از آن ها در جهان شهرت خوبی کسب کرده است. برند لویی ویتون یکی از با اعتبار ترین نام ها در صنعت تولید جواهرات و اکسسوری های مد محسوب می شود. این برند در اول جولای امسال، یعنی تقریبا دو هفته پیش، ۲۰۰ امین سالگرد تاسیس خود را در موناکو جشن گرفت. دو قرن موفقیت در عرصه تولید زیورآلات و اکسسوری های لوکس در دنیای مد و عبور از جنگ ها، چالش های اقتصادی و بالا و پایین های دنیای مد بهانه ای بود تا این برند، از جدیدترین کلکسیون زیورآلات خود رونمایی کند. در ادامه کلکسیون جدید برند لویی ویتون به نام شجاعت یا “Bravery” را بیشتر معرفی می کنیم.

کلکسیون شجاعت برند لویی ویتون
کلکسیون شجاعت برند لویی ویتون

کلکسیون “شجاعت” سورپرایز برند لویی ویتون برای طرفدارانش در جشن تولد ۲۰۰ سالگی بود. این کلکسیون جدید برند لویی ویتون شامل ۹۰ قطعه شگفت انگیز و زیبا است که هر کدام تلاش می کنند تا آینه تمام نمایی از ارزش ها و اهداف لویی ویتون باشند. ما در این مقاله و به بهانه تولد ۲۰۰ سالگی برند، می خواهیم نگاه دقیق تری به این کلکسیون داشته باشیم و برخی از مهم ترین و شاخص ترین اعضای آن را زیر ذره بین و با دقت بیشتری بررسی کنیم.

کلکسیونی که شجاعت لویی ویتون را به رخ میکشد!

“کلکسیون شجاعت” یا Bravery Collection برند LV، مجموعه نفیسی از زیورآلات بسیار لوکس و گرانقیمت است که هنرمندانه طراحی و با سنگ های قیمتی تزیین شده اند. طراحان این برند برای پیدا کردن برخی از یاقوت ها و زمرد های به کار برده شده در این کلکسیون جدید برند لویی ویتون، سال ها زمان صرف کرده اند و به بسیاری از مجموعه داران و نمایشگاه های خصوصی سر زده اند. این کلکسیون شامل ۹۰ قطعه است و گردنبند، گوشواره ها، دستبند ها و انگشترهای خاص و زیبا در آن گنجانده شده اند. طراح اصلی این کلکسیون فرانچسکا آمفی تئاتروف است. وی تلاش کرده است تا در طراحی تمامی اعضای این کلکسیون، به خوبی استاندارد ها و رد پای طرح های برند LV، مانند موتیف گل های ظریف را به خوبی رعایت کند.

طراح اصلی این کلکسیون فرانچسکا آمفی تئاتروف
طراح اصلی کلکسیون شجاعت، فرانچسکا آمفی تئاتروف

مدیر هنری طراحی ساعت های برند لویی ویتون در خصوص علت نامگذاری این کلکسیون خاص از زیورآلات گران قیمت این گونه توضیح می دهد:” لویی ویتون ۲۰۰ سال پیش از دل کنجکاوی و جرات مردی جوان شکل گرفت و این امر تا به امروز، منبع الهام بسیاری از ما در این برند است. لویی ویتان پسر جوان نجاری بود که سفر خود را در کشور فرانسه آغاز کرد. او تشنه کشف جهان بود و حس کنجکاوی که در درونش می جوشید، به او اراده و شجاعت بخشید. به همین دلیل است که ما نیز نام شجاعت را برای این کلکسیون جدید در نظر گرفته ایم. این اسم برای نام گذاری یک کلکسیون از زیورآلات لوکس و گرانقیمت کمی عجیب است، اما هدفمندی و ماجراجویی برند لویی ویتون که در تمام این سالها با نام این برند عجین شده است، مهمترین نقطه قوت ما محسوب می شود. به همین دلیل است که برای نام گذاری کلکسیونی که دو قرن فعالیت این برند را جشن می گیرد و به تبع باید آینه تمام نمایی از ویژگی های لویی ویتون باشد، شجاعت بهترین انتخاب ما بود”.

کلکسیون شجاعت و نه فصل از زندگی لویی ویتان

همانطور که پیشتر نیز بدان اشاره کردیم، کلکسیون Bravery شامل ۹۰ قطعه است که در ۹ بخش یا فصل متفاوت طبقه بندی می شوند و گردنبند ها پایه اصلی هر فصل هستند. هر کدام از این فصل ها، یک برهه از زندگی لویی ویتان جوان، موسس برند لویی ویتون را نشان می دهند. اولین فصل این کلکسیون La’ Hercule Constellation نام دارد که تولد لویی ویتون در یک شب پر ستاره در دل کوهستان های ژورا و در زیر صورت فلکی هرکول (زانو زده)  را به تصویر می کشد. زیورآلات ارائه شده در این کلکسیون با کمک تانزانیت ها، تساوریت ها و اوپال تزئین شده اند. این ترکیب رنگ بندی به خوبی اسمان شب و ستاره های درخشان را یادآور می شود. این ترکیب رازآلود از سنگ های زینتی به طور خاص در گردنبند پایه این فصل به زیبایی خودنمایی می کند. این گردنبند از ۱۲ سنگ اوپال، ۱۱ تانزانیت، ۱۶ الماس با تراش مخصوص لویی ویتون و ۹ ترانسیت درخشان تشکیل شده است

گردنبند La Hercule
گردنبند La Hercule

زمانی که لویی جوان تنها ۱۰ سال سن داشت، مادر خود را از دست داد. وی در ۱۳ سالگی از دست مادر ناتنی خود فرار کرد و سفری سه ساله را آغاز کرد تا در نهایت به پاریس برسد. شجاعتی که دستمایه طراحان برند لویی ویتون برای طراحی فصل  La Flêche شده است.  بدنه این گردنبند به شکل یک طناب کنفی شکل می باشد و سطح رویی آن تماما با الماس های سفید و درخشان  و یاقوت سرخ پوشش داده شده است. نگین اصلی این گردنبند یک یاقوت کبود است که به کمک یک فضای V شکل به بدنه اصلی گردنبند متصل می شود. این فضای V شکل، نمادی از برند LV و حرف اول نام لویی ویتان است. ترکیب رنگ بندی این گردنبند نیز به خوبی یاد آور پرچم کشور فرانسه می باشد و در ارتباط تنگاتنگ با سفر لویی جوان در خاک این کشور است.

گردنبند La Flêche
گردنبند La Flêche

فصل L’Aventure زندگی لویی جوان در پاریس را به تصویر می کشد. وی در این شهر به عنوان شاگرد در یک مغازه ساخت جعبه های چوبی کار می کرد و خیلی زود به عنوان جعبه ساز مخصوص زن امپراتور فرانسه، یعنی همسر ناپلئون سوم، انتخاب شد. برای متمایز کردن این فصل از زندگی لویی جوان، طراحان گردنبندی سه لایه را طراحی کرده اند که از حیث ظرافت و ترکیب رنگ بندی، منحصر به فرد است. در طراحی این گردنبند از الماس های تراش باگت و زمردهای سبز رنگ و جذاب استفاده شده است. این گردنبند بسیار ظریف است و زنجیر های لوله ای شکل آن، ظاهری مدرن را به کار بخشیده است.

گردنبند کلکسیون شجاعت لویی ویتون

با این حال، می توان به جرات گفت که یکی از شاهکارهای کلکسیون شجاعت گردنبندی تحت عنوان Trailblazer  (دنباله دار) است که در زمان معرفی این کلکسیون روی جلد مجلاتی مانند Vogue ظاهر شده و بسیار جلب توجه کرده است. این گردنبند نمادی از تاثیر دنباله دار لویی در فعالیت های حرفه ای برند لویی ویتون در حال حاضر است. این گردنبند دو رنگ از الماس های درخشان و یاقوت های بنفش و صورتی تشکیل شده است. سنگ های قیمتی به گونه ای کنار هم چیده شده اند که سایه و روشن جذاب و طبیعی در سطح گردنبند به وجود آید. بدنه اصلی این گردنبند از الماس های درخشان و سفید ساخته شده است و دنباله آن، با کمک یاقوت های بنفش فرش شده است. هرچه از بدنه اصلی گردنبند دورتر می شوید، یاقوت ها به رنگ صورتی نزدیک تر می شوند و بدین شکل یک سایه و روشن جذاب و خیره کننده ای در بدنه گردنبند به وجود می آید.

تصویر روی جلد مجله ووگ از گردنبند جذاب Trailblazer
تصویر روی جلد مجله ووگ از گردنبند جذاب Trailblazer

یکی از اعضای جذاب این کلکسیون، گردنبندی است که در فصل Haute Joaillerie La Star du Nord عرضه شده است. لویی جوان معتقد بود که ستاره شمالی برای او شانس به همراه دارد چرا که او را در سفرش به پاریس راهنمایی کرده است. همین امر دستمایه خلاقیت طراحان برای ساخت فصلی تحت همین نام شد. گردنبندی که در این فصل ارائه شده است، قطعه ای تماما الماس نشان است و بدنه آن، در بخش مرکزی گردنبند، به صورت یک ستاره دنباله دار و جذاب طراحی شده است. این گردنبند نمادی از ستاره شانس لویی جوان محسوب می شود.

کلکسیون شجاعت lv

علاوه بر گردنبند های معرفی شده در کلکسیون جدید برند لویی ویتون ، در هر فصل از این کلکسیون انگشتر و گوشواره جواهر نشانی هم حضور دارند و علاقه مندان می توانند آن ها را به صورت نیم ست یا ست کامل استفاده کنند. این کلکسیون حاصل دو سال تحقیق فرانچسکا  آمفی تئاتروف است که در جولای امسال و در یک مراسم خصوصی در سواحل زیبای کشور موناکو از آن رونمایی شد. منبع: https://www.vogue.co

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید :