چربی سوزی در شرایط قرنطینه – راهکارهای مفید برای کاهش وزن در خانه

چربی سوزی در قرنطینه

دنیا روزهای بسیار سختی را پشت سر می گذارد. ویروس کرونا ریتم زندگی را در گوشه و کنار دنیا دستخوش تغییراتی کرده است. در حالی که آمار تلفات این ویروس روز به روز در حال افزایش است، تاثیرات دیگر این ویروس بر جنبه های مختلف زندگی نیز قابل اغماض نیست. شاید این روزها یکی از خاص ترین و حساس ترین دوران از زندگی بشر بر روی کره ی زمین باشد و درست به همین دلیل است که بسیاری از ما، باید به فکر مراقبت از جسم و روح خود باشیم تا بتوانیم با قدرت در برابر خطرات بیماری کرونا از خود محافظت کنیم، از این رو در این مقاله در مورد چربی سوزی در قرنطینه توضیح خواهیم داد.

چربی سوزی در خانه

دوران قرنطینه در بسیاری از کشورهای جهان بسیار طولانی شده است و سبک زندگی بسیاری از مردم دنیا در این دوران نیز تغییر کرده است. بسیاری از افراد امکان مراجعه به باشگاه های ورزشی را ندارند و راه رسیدن به یخچال آشپزخانه و خوراکی های سریع و در دسترس، کوتاه تر از همیشه است. نتیجه ی این امر می تواند اضافه وزن در بسیاری از افراد باشد.

اما چه راهکارهایی برای کاهش وزن و چربی سوزی در قرنطینه وجود دارد؟ ما در این مقاله تلاش می کنیم تا با معرفی راهکارهایی مفید و مناسب به شما کمک کنیم تا با چربی سوزی در دوران قرنطینه آشنا شوید و بتوانید با رعایت یک رژیم مناسب، در کنار ورزش در خانه، دوران قرنطینه ی ویروس کرونا را به شکل بهتری پشت سر بگذارید.  

چربی سوزی در دوران قرنطینه با یک رژیم غذایی مناسب
چربی سوزی در دوران قرنطینه با یک رژیم غذایی مناسب

خوراکی های چربی سوز:

شما با گنجاندن تعدادی از خوراکی های چربی سوز در رژیم غذایی خود، می توانید به کاهش وزن و همچنین تناسب اندام در دوران قرنطینه کمک کنید. این مواد غذایی عبارتند از:

گریپ فروت:
نوشیدن نصف لیوان گریپ فروت قبل از هر وعده ی غذایی می تواند به کاهش وزن و چربی سوزی شما بسیار کمک کند. تکرار این کار برای سه وعده در روز می تواند بهترین نتیجه را برایتان به ارمغان آورد. عناصر فیتوشیمیایی موجود در گریپ فروت می تواند سطح انسولین خون را کاهش دهد و بدن شما را ترغیب کند تا کالری های مصرفی را به جای ذخیره سازی به عنوان چربی، به انرژی تبدیل کند.

خوراکی های چربی سوز.

دارچین:
دارچین یک ادویه ی بسیار مناسب برای دوران کرونا به حساب می آید. در حالی که دارچین می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک کند، همچنین می تواند متابولیسم بدن را نیز افزایش دهد. دارچین با کنترل جهش های انسولین پس از صرف غذا، می تواند احساس گرسنگی شما را کاهش دهد. شما با مصرف تنها مقدار کمی از دارچین می توانید تاثیرات فوق العاده ی این ماده غذایی را احساس کنید. مطالعات نشان داده است که تنها مصرف یک چهارم قاشق چایی دارچین در روز می تواند سطح قند خون، تری گلیسیرید و کلسترول خون را کاهش دهد.

دارچین برای چربی سوزی

فلفل چیلی:
فلفل چیلی نیز از جمله مواد غذایی است که می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. این ادویه انتخاب خوبی برای رژیم کاهش وزن شما به شمار می رود. مطالعات نشان داده اند که مصرف این ماده ی غذایی به عنوان بخشی از صبحانه می تواند به شما کمک کند تا اندازه ی وعده ی ناهار خود را کوچک تر کنید. فلفل چیلی همچنین شامل مواد شیمیایی است که به کاهش اشتها بسیار کمک می کنند.

فلفل چیلی
فلفل چیلی

اسفناج:
سالادهای کم کالری شامل برگ های سبز هستند و اسفناج از این قاعده مستثنی نیست. اسفناج می تواند به شما در کاهش وزن کمک کند و به عنوان یک وعده ی گیاهی در طول روز به کمک شما بیاید. مصرف سالاد برای یک وعده ی غذایی کافی است تا به شما احساس سیری بدهد و تمایل شما به شروع یک وعده ی غذایی پر حجم و کالری را نیز کاهش دهد. برای مصرف سالاد همواره به میزان سس مصرفی خود توجه کنید. سس های سالاد معمولا حاوی مقداری شکر هستند و مصرف بیش از اندازه ی آن ها می تواند به ضرر رژیم کاهش وزن شما تمام شود. شما همچنین می توانید با ترکیب مقداری روغن زیتون و یا سرکه ی بالزامیک به عنوان سس سالاد، به اصول رژیم خود پایبند بمانید.

اسفناج برای چربی سوزی

چای سبز:
چای سبز خواص بسیار زیادی دارد که در میان آن ها کاهش وزن نیز به چشم می خورد. در واقع، مطالعات انجام شده بر روی این ماده ی غذایی نشان داده اند که نوشیدن پنج فنجان چای سبز در طول روز می تواند به شما کمک کند تا ریتم کاهش وزن خود در ناحیه ی شکم را تا دو برابر افزایش دهید.

چای سبز برای چربی سوزی
چای سبز

حبوبات:
در صورتی که گیاهخوار هستند، حبوبات می توانند جانشین بسیار مفیدی برای پروتئین و گوشت در رژیم غذایی شما باشند. حبوبات تمام خواص گوشت را دارند و در عین حال چربی های حیوانی و کالری آن ها به مراتب کمتر از گوشت می باشد. حبوبات همچنین حاوی مقدار بسیار زیادی فیبر هستند و می توانند در شکل دهی سلولهای جوان و سالم در بدن شما بسیار مفید واقع شوند.

حبوبات برای چربی سوزی

شکلات تلخ:
اگرچه میزان کالری و چربی شکلات تلخ پایین نیست اما مصرف مقدار زیاد آن در آن واحد، به واسطه ی مزه و در مقایسه با شکلات های معمولی، تقریبا غیر ممکن است. شکلات تلخ حاوی آنتی اکسیدان های بسیار زیادی است، به همین دلیل برای افرادی که می خواهند میان علاقه ی خود به مواد غذایی شیرین و رژیم کاهش وزنشان اعتدال برقرار کنند، می تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد.

شکلات تلخ
شکلات تلخ

تخم مرغ:
بر خلاف مطالعات قدیمی تر، مصرف تخم مرغ نقشی در به وجود آوردن بیماری های قلبی ندارد. از سویی دیگر، مصرف تخم مرغ در صبحانه و در کنار سایر مواد غذایی مغذی و کم کالری می تواند گزینه ی بسیار مناسبی برای کاهش وزن باشد. مصرف صبحانه هایی از این قبیل می تواند به کاهش ۱۶ درصد از چربی بدن کمک کند.

تخم مرغ برای چربی سوزی

زردچوبه:
زردچوبه یکی دیگر از ادویه های بسیار مفید است که خوشبختانه در میان ایرانیان، طرفداران بسیار زیادی دارد. زردچوبه خواص درمانی بسیار زیادی دارد. این ادویه منبع بسیار غنی از آنتی اکسیدان است و می توان از آن برای کاهش ورم بدن استفاده کرد. از سویی دیگر، مصرف زردچوبه می تواند به درمان سرماخوردگی و سرفه نیز بسیار کمک کند و از این جهت مصرف آن در دوران قرنطینه توصیه می شود. در کنار موارد فوق، زردچوبه می تواند به تنظیم متابولیسم بدن و همچنین کنترل وزن نیز بسیار کمک کند. مصرف زردچوبه برای ارتقای سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است. شما می توانید از زردچوبه در دم نوش های گیاهی، سوپ و سایر وعده های غذایی استفاده کنید.

زردچوبه برای چربی سوزی

دمنوش های گیاهی:
دمنوش های گیاهی یکی از منابع محبوب و مفید برای ارتقای سیستم ایمنی بدن، درمان بسیاری از بیماری ها و چربی سوز خانگی به شمار می روند. یکی از این دمنوش ها، چای آیورودیک است. این دمنوش که از ترکیب زنجبیل، عسل و زردچوبه ساخته می شود، می تواند به ارتقای سیستم ایمنی بدن و چربی سوزی در قرنطینه بسیار کمک کند. برای درست کردن چای آیورودیک، می توانید یک لیوان آب جوش را با دو سانتی متر از زنجبیل و یک قاشق چایخوری زردچوبه ترکیب کنید.

چای آیورودیک
چای آیورودیک

پس از آنکه این ترکیب را خوب جوشاندید، آن را از صافی رد کنید و به همراه کمی عسل در فنجان سرو کنید. برای آنکه این دمنوش طعم بهتری داشته باشید، می توانید کمی آب لیمو ترش نیز به آن اضافه کنید. این امر می تواند خاصیت چربی سوزی دم نوش را ارتقا دهد. مصرف این دم نوش اشتهای شما را کاهش داده و میل تان به مصرف شکر را کنترل می کند. 

دستبندهای چرمی گالری شمرون:

منابع: https://www.msn.com
https://timesofindia.indiatimes.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید :