نکات مهمی که در خصوص خرید پابند و خلخال با کیفیت باید بدانید

پابند بولگاری

پابند یا خلخال از جمله زیورآلات بسیار محبوبی است که می تواند به راحتی ظاهر و استایل شما را تغییر دهد و جلوه ای خاص به لباس های عادی شما ببخشد. این دسته از زیورآلات به ویژه در فصل های گرم سال محبوبیت بسیار زیادی پیدا می کنند. با این وجود، پابند ها مسیر طولانی ای را در دل تاریخ طی کرده اند تا به شکل امروزی در دنیای مد ظاهر شوند و در خیابان ها و ویترین مغازه ها در کنار ما حضور داشته باشند. همچنین نحوه ی پوشیدن و خرید پابند ها نیز، مانند خرید سایر زیورآلات، عوامل مختلفی بستگی دارد که در این مقاله سعی خواهیم کرد بسیاری از آن ها را توضیح دهیم.

نکات مهمی که در خصوص خرید پابند و خلخال با کیفیت باید بدانید

پابند ها در طول تاریخ بسیاری از متخصصان و طراحان دنیای مد، ریشه ی این خانواده از زیورآلات را در فرهنگ شرقی و همچنین در دوران باستان جستجو می کنند.  برای اولین بار در مقبره ی سومری ها با قدمت بیش از ۴۵۰۰ سال، پابند ها دیده شدند. سومری ها از جمله اولین افرادی بودند که بر روی زمین می زیستند و به نظر می رسد که پابند ها در میان این قوم از محبوبیت بالایی برخوردار بوده است. در آن زمان این زیورآلات از سنگ ها و فلزاتی ساخته می شدند که بسیار گران بها بودند و همین امر ارزش و اهمیت پابند ها به عنوان زیورآلات را برای مردمان آن دوران، مشخص می کند. در هند باستان نیز زنان متاهل از پابند ها به عنوان نمادی از تاهل خود استفاده می کردند. در این دوران، پابند ها را به کمک مهره هایی تزئین می کردند تا صدای برخورد آن ها به یکدگیر و به هنگام راه رفتن، مردان را از حضور زنان متاهل باخبر کند. مردان با شنیدن صدای پای زنان متاهل، احترام گذاشته و از صحبت های ناشایست در حضور آن ها خودداری می کردند. در مصر باستان نیز زنان برای نشان دادن موقعیت اجتماعی خود از پابند ها استفاده می کردند. پابند هایی از جنس طلا و یا نقره در این زمان نشان دهنده ی شوهرانی ثروتمند بوده است. بردگان نیز در آن دوران از پابند های چرمی استفاده می کردند. شاید این تاریخ پر فراز نشیب در اسرار آمیز بودن تاریخچه و مفهوم این دسته از زیورآلات بی اثر نباشد اما به طور قطع سبب محبوبیت این خانواده از زیورآلات در دنیای امروز شده است.

نکات مهمی که در خصوص خرید پابند و خلخال با کیفیت باید بدانید

چه زمانی می توان از پابند استفاده کرد؟

پابند هاو خلخال ها بر اساس نوع، طرح و مواد سازنده ی خود می توانند در موقعیت ها و مکان های مختلف مورد استفاده قرار بگیرند، بنابراین بهتر است به هنگام خرید پابند دلخواه خود به این نکات توجه کنید. پابند ها به طور کلی برای مکان های رسمی و محیط های اداری مناسب نیستند، اما اگر از جنس طلا و یا نقره ساخته شده باشند و با طرحی ظریف به بازار ارائه شوند، می توانند انتخاب مناسبی برای محیط های اداری و یا حتی شرکت در مناسب های بسیار کلاسیک، مانند اپرا، باشند. به واسطه ی طراحی خاص، برخی از پابند ها به هنگام حرکت و به دلیل برخورد مهره ها و تزئینات آن ها به یکدیگر، صدا تولید می کنند. خرید پابندهایی از این نوع و استفاده از آن در فضاهای آرامی مانند کتابخانه و یا مسجد انتخاب مناسبی نیست. پابند ها به طور کلی برای ساحل، استخر، دورهمی های خانوادگی و دوستانه، تعطیلات… یکی از مناسب ترین زیورآلات به شمار می روند. همچنین فراموش نکنید که یک پابند در کنار یک کفش زیبا و یا یک صندل جذاب می تواند تمام نگاه ها را به خود خیره کند، بنابراین در انتخاب کفش مناسب به همراه پابند خود نیز دقت کنید.

نکات مهمی که در خصوص خرید پابند و خلخال با کیفیت باید بدانید

به هنگام خرید پابند به چه نکاتی باید توجه کرد؟

مانند سایر زیورآلات، برای خرید پابند ها نیز باید به نکاتی توجه کنید. این نکات در عین سادگی به شما این اطمینان را می دهند که پابندی با کیفیت و همچنین متناسب با استایل خود انتخاب و خریداری کرده اید. اولین و مهم ترین نکته در خرید هر نوع از زیورآلات، طرح و همچنین روحیات درونی شما است. توجه داشته باشید که زیورآلات، تکمیل کننده ی ظاهر و استایل ما هستند و انتخاب آن ها می تواند بار معنایی داشته باشد، چرا که هر کسی زیورآلات مورد علاقه ی خود را استفاده می کند و این خود نشان دهنده ی رابطه ی تنگاتنگ زیورآلات با سلیقه ها و روحیات ما است. پابند ها نیز مانند سایر زیورآلات آینه ای از حالات، شخصیت و علایق درونی ما هستند، بنابراین به هنگام خرید زیورآلات و همچنین پابند مورد علاقه ی خود به این نکته دقت کنید. بهتر است پابندی که انتخاب می کنید، کمی از سایز مچ پای شما بزرگ تر باشد. در این صورت پوست این نواحی را از هرگونه آسیب احتمالی ای محافظت می کنید و همچینن شل بودن پابند در اطراف مچ پای شما، زیبایی آن را دو چندان می کند.

خرید جدیدترین پابندهای از گالری شمرون

نکات مهمی که در خصوص خرید پابند و خلخال با کیفیت باید بدانید

به هنگام خرید پابند مورد علاقه ی خود، بدون شک با دنیای بسیار متنوعی از طرح ها روبرو خواهید شد. پابند هایی از جنس طلا می توانند دنیای بسیار پیچیده ای از طرح های خیره کننده را در اختیار شما قرار دهند. به سبب ذات این فلز، پابند هایی از جنس طلا می توانند توجه بسیار زیادی را به خود جلب کنند. همچنین استفاده از سنگ های قیمتی برای تزئین پابند هایی از جنس طلا یکی از ترند های رایج است. معمولا این پابند ها در قالب یک یا دو رشته زنجیر ظریف تزئین می شوند که می تواند انتخاب بسیار مناسبی برای محیط های رسمی و غیر رسمی باشند. استفاده از این پابند ها با لباس های مشکی و یا سفید در کنار کفش های پاشنه بلند، می تواند جذابیت خیره کننده ای را به ظاهر شما ببخشد. پابند و خالخال هایی از جنس نقره و یا استیل  نیز مانند پابند های طلا، از جلوه و شکوه خاصی برخوردار هستند. درخشندگی سطح استیل  می تواند خرید پابند استیل و یا نقره را به انتخاب مناسبی برای شرکت در مهمانی های رسمی، تبدیل کند. همچنین این پابند ها در کنار صندل های تابستانه ترکیب بسیار جذابی را به وجود می آورند. از آنجایی که نقره فلزی حساس است و به راحتی در معرض رطوبت و حتی عرق تن زنگ می زند، به هنگام خرید پابند هایی از جنس نقره سعی کنید از تا از آلیاژ های مرغوب این فلز، مانند نقره استرلینگ استفاده کنید. همچنین اگر پابند نقره ی شما طرحی کلاسیک دارد، از پوشیدن زیورآلات بزرگ و همچنین دستبند های پهن خوددرای کنید و زیورآلاتی با تنالیته ی رنگی فلز، مانند یک گردنبند از جنس نقره را به منظور تکمیل ظاهر خود انتخاب کنید.

نکات مهمی که در خصوص خرید پابند و خلخال با کیفیت باید بدانید

پابند های تسبیحی از جمله ترند های بسیار محبوب در دنیای زیورآلات محسوب می شوند و مخاطبان بسیاری دارند. دانه های تسبیح این پابند ها می تواند از جنس های مختلف باشد و به همین سبب است که دنیای متنوعی از طرح ها و رنگ ها را می تواند در اختیار شما قرار دهد. خرید پابند یا خلخال های تسبیحی با رنگ های روشن می تواند یک اقدام هوشمندانه باشد، چرا که شما می توانید این پابند ها را به راحتی با هر نوع لباسی ست کنید. البته فراموش نکنید که پابند های تسبیحی برای محیط های اداری و رسمی انتخاب خوبی نیستند، اما بدون شک در یک عصر گرم در کنار دریا و یا در یک دورهمی دوستانه می توانند به زیبایی هرچه تمام تر بدرخشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید :