مزایای خرید گردنبند نقره و نگهداری اصولی از گردنبند نقره

مزایای خرید گردنبند نقره و نگهداری اصولی از گردنبند نقره

نقره یکی از محبوب ترین فلز ها در دنیای زیورآلات است. انعطاف پذیری این فلز و درخشش آن توانسته است نقره را به یک انتخاب محبوب برای طراحی و ساخت زیورآلات، تبدیل کند. اگرچه طلا یکی از محبوب ترین و گران قیمت ترین فلز ها در صنعت ساخت زیورآلات به شمار می رود، اما به واسطه ی شرایط اقتصادی و همچنین تغییر سلیقه ی نسل جوان، محبوبیت این فلز اندکی دچار تزلزل شده است. امروزه طراحان و همچنین بازار مخاطب، که بیشتر متشکل از جوانان است، آن دسته از زیورآلاتی را می پسندند که با قیمتی مناسب تر، درخشش و زیبایی را بتواند به دنیای آن ها هدیه کند، آشنایی با مزایای گردنبند نقره و نگهداری اصولی از آن می تواند به علاقه مندان این سبک از زیورآلات کمک بسیاری کند.

گردنبند نقره
گردنبند نقره

نقره تمامی این ویژگی ها را داراست. در میان دنیای متنوعی از زیورآلات نقره، استفاده از گردنبند نقره، به واسطه ی سبک بودن این فلز، محبوبیت بسیار زیادی دارد. ما در این مقاله تلاش می کنیم تا با معرفی علل محبوبیت گردنبند نقره، مزایای استفاده از آن و همچنین شیوه های صحیح نگهداری از زیورآلات نقره، شما را با دنیای این دسته از اکسسوری های محبوب آشنا کنیم.

مزایای استفاده از گردنبند نقره چیست؟

استفاده از نقره در زیورآلات مدرن به طور فزاینده ای رواج پیدا کرده است و دلایل زیادی برای این موضوع وجود دارد:

  • طلا فلزی پرزرق و برق است و استفاده از آن می تواند توجه بسیار زیادی را به خود جلب کند. به همین جهت است که استفاده از گردنبند های طلا برای استفاده ی روزانه، به باور بسیاری ایده آل نیست. این در حالی است که گردنبند نقره با درخشش ملایم اما شیک خود می تواند ضمن حفظ زیبایی و بدون، انتخاب بهتری برای استفاده ی روزانه باشد.
  • نقره به عنوان یک فلز همه کاره شناخته می شود. یک گردنبند نقره را می توان با لباس های مختلف ست کرد و در نتیجه احتیاجی به تعویض مداوم آن نیست. همچنین سنگ های قیمتی و کریستال های رنگی به خوبی با نقره ست می شوند و ترکیب های بسیار زیبایی را به وجود می آورند.
  • اگرچه نقره به اندازه ی طلا قیمت ندارد اما همچنان در زمره فلز های با ارزش شناخته می شود. با این حال قیمت زیورآلات نقره مقرون به صرفه تر است. به همین سبب است که در صورت گم شدن گردنبند نقره و یا آسیب دیدن آن در خلال فعالیت های روزانه، ضرر کمتری متوجه شما خواهد بود.
  • به باور طب سنتی، سایه های نقره می تواند سبب ایجاد حس آرامش و سکون شود. از این روی، خرید گردنبند نقره برای افرادی که از اختلالات استرس و ترس رنج می برند و یا سبک زندگی پر استرس و شلوغی را تجربه می کنند، می تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد.
فلز نقره مقرون به صرفه است
فلز نقره مقرون به صرفه است.

از سویی دیگر، افزایش نرخ حساسیت به فلز های دیگری که این روزها در صنعت ساخت زیورآلات مورد استفاده قرار می گیرد، بسیاری را به سمت خرید گردنبند نقره و سایر زیورآلاتی از این جنس سوق داده است.

گردنبند نقره، انتخابی مناسب برای سلامتی شما

یکی از مهم ترین و شناخته شده ترین ویژگی های فلز نقره که در بخش پیش نیز به آن اشاره شد، ضد حساسیت بودن این فلز است؛ اما این موضوع تنها ویژگی مثبت فلز نقره نیست. خرید زیورآلات نقره، از جمله گردنبند نقره، می تواند فواید بسیار زیادی برای بدن انسان داشته باشد.  به عنوان مثال، فلز نقره دارای خاصیت ضد میکروبی است و پوشیدن آن به صورت مداوم می تواند به ترمیم سلول های آسیب دیده در بدن، دور نگه داشتن عفونت و بهبود بهتر زخم ها کمک کند. انتخاب یک گردنبند نقره به عنوان یک انتخاب روزانه همچنین می تواند برای تنظیم حرارت داخلی بدن مفید باشد.

به باور طب قدیمی، نقره می تواند سطح انرژی بدن را متعادل نگه دارد و در بهبود گردش خون بدن نقش کلیدی را ایفا کند. نقره در مجاورت مواد سمی تغییر رنگ می دهد و همین امر می تواند به افراد کمک کند تا با پوشیدن و استفاده از زیورآلات نقره، خطر ابتلا به مسمومیت های مختلف را کاهش دهند. مزایای فلز نقره به واسطه ی شرایط خاص ساختار فیزیکی و شیمیایی این فلز است. نقره یک رسانای حرارت و الکتریسیته است. این بدان معناست که در مجاورت با حرارت و جریان الکتریکی، یک میدان الکتریکی در داخل این فلز ایجاد می شود. این میدان الکتریکی می تواند با هدایت بدن همراه شود و تمامی مزایای فوق الذکر را به بدن فرد انتقال دهد.

فلز نقره خاصیت آرامش بخش دارد.
فلز نقره خاصیت آرامش بخش دارد.

گردنبندهای نقره گالری شمرون:

نگهداری صحیح از گردنبند نقره در خانه

نگهداری صحیح از زیورآلات یکی از پارامترهای کلیدی در افزایش ماندگاری و طول عمر آن ها است. با این حال، نگهداری برخی از زیور آلات، مانند زیورآلات نقره، شرایط خاصی را می طلبد که ما در این بخش به توضیح آن ها خواهیم پرداخت. بهتر است از پوشیدن گردنبند نقره به هنگام پخت و پز، بدنسازی، کار خانه  و شنا خودداری کنید. همچنین گردنبند نقره خود را در معرض حرارت و یا نور شدید خورشید قرار ندهید چرا که این کار می تواند منجر به تغییر رنگ آن شود. قبل از استفاده از گردنبند نقره خود، آن را به خوبی تمیز کنید.

همچنین قبل از قرار دادن آن در جعبه ی جواهر نیز، گردنبند خود را به خوبی پاک کنید تا لکه های عرق و مواد شیمیایی به خوبی از روی آن ها پاک شوند. رطوبت و عرق می توانند سبب لکه دار شدن فلز نقره شوند. بهترین جعبه ها برای نگهداری از زیورآلات نقره، جعبه های چوبی روکش دار هستند. از نگه داشتن گردنبند نقره خود در جعبه ی چوبی بدون روکش خودداری کنید، چرا که این جعبه ها سبب از بین رفتن رنگ و درخشش گردنبند شما می شوند. از کاغذ یا پارچه ی ضد لک برای تمیز کردن گردنبند نقره خود استفاده کنید.

اصول نگه داری از زیورآلات نقره
اصول نگه داری از زیورآلات نقره

یک روش عالی برای نگه داشتن زیورآلات نقره، پیچیدن آن ها در داخل پارچه های نرم است. این کار کمک می کند تا درخشش زیورآلات نقره شما به خوبی حفظ شود. شما همچنین می توانید از دستمال های بافتنی و یا کاغذ های ضد لک برای پیچاندن و نگهداری از گردنبند نقره استفاده کنید. هیچ گاه گردنبند نقره خود را در داخل روزنامه نپیچید. هیچ گاه تمامی زیورآلات خود را (با جنس های مختلف) در یک جا نگهداری نکنید.
این کار سبب می شود که زیورآلات شما خراش پیدا کرده و خراب شوند. شما همچنین می توانید برای تمیز کردن زیورآلات نقره خود از ژل سیلیکونی و یا ذغال فعال استفاده کنید. این کار به جذب رطوبت از سطح زیورآلات نقره بسیار کمک می کند.

چگونه گردنبند نقره خود را در خانه تمیز کنیم؟

دنبال کردن تمامی نکات گفته شده در بخش قبل می تواند به طول عمر زیورآلات نقره شما بسیار کمک کند؛ با این حال باید بدانید که نقره فلز بسیار حساسی است و احتمال لک برداشتن زیورآلاتی از این جنس در اثر تماس با پوست بسیار زیاد است. ما در این بخش تلاش می کنیم تا با معرفی چند راه حل آسان به شما کمک کنیم تا زیورآلات نقره خود را به راحتی در خانه تمیز کنید.

تمیز کردن زیورآلات نقره
تمیز کردن زیورآلات نقره
  • ضد عفونی کننده دست: جواهرات نقره خود را می توانید با چند قطره ماده ضدعفونی کننده دست پاک کنید تا درخشش خود را مجددا بازیابند.
  • سرکه و جوش شیرین: یک محلول از نیم فنجان سرکه و دو قاشق غذاخوری جوش شیرین تهیه کنید و اجازه دهید گردنبند نقره شما برای چند ساعت در آن بماند. سپس گردنبند را با آب سرد بشویید و در هوای آزاد اجازه دهید خشک شود.
  • خمیر دندان: به اندازه ی یک نخود خمیر دندان را با کمک یک مسواک قدیمی بر روی سطح گردنبند نقره خود بکشید و در نهایت گردنبند را با آب سرد بشویید و در هوای آزاد اجازه دهید خشک شود.
  • محلول فویل: در یک لیتر آب، یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و یک تکه فویل آلومینیوم اضافه کنید. این محلول را حرارت دهید تا به نقطه ی جوش برسد. گردنبند نقره را به مدت ده الی بیست ثانیه در آن قرار دهید. سپس گردنبند را با یک دستمال خشک کرده و صیقل دهید. در صورتی که گردنبند نقره شما لکه های زیادی دارد، آن را برای مدت بیشتری (چند ثانیه بیشتر) در داخل محلول قرار دهید.
  • جوش شیرین: سه قاشق غذاخوری جوش شیرین را در چند قطره آب حل کنید تا یک خمیر غلیظ به دست بیاید. شما می توانید از این خمیر برای پاک کردن و صیقل دادن زیورآلات نقره خود استفاده کنید. بهتر است برای این کار از یک دستمال استفاده کنید.
  • استفاده از الکل: شما می توانید الکل و آب را به نسبت یک به چهار ترکیب کنید و از این محلول برای تمیز کردن گردنبند نقره خود استفاده کنید. شما می توانید با یک پارچه آغشته به این محلول گردنبند نقره و سایر زیورآلات خود را صیقل دهید.
نگهداری از گردنبند نقره و مزایای آن
نگهداری از گردنبند نقره و مزایای آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید :