راهنمای جامع و کامل خرید انگشتر مردانه

راهنمای جامع و کامل خرید انگشتر مردانه

یکی از کاربردی ترین و جذاب ترین زیورآلات مردانه انگشترها هستند که می توانند در جذابیت استایل بسیار موثر واقع شوند. خوشبختانه دنیای مد به انگشتر مردانه روی خوش نشان داده است و حالا مدل های بسیار جذاب و متنوعی از این زیورآلات روانه بازار شده اند. حلقه مردانه ساده و یا مزین به سنگ ها و کریستالهای قیمتی از یک سو و فلزات متنوعی که در ساخت آن ها استفاده شده است از سویی دیگر، گستره بزرگی از انتخاب های مختلف را پیش روی علاقه مندان به این دسته از زیورآلات مردانه گذاشته است. ما در این مقاله قصد داریم شما را با مدل های متنوعی از انگشتر مردانه آشنا کنیم و راهنمای کوتاه اما کاملی را در خصوص انتخاب و خرید آن ارائه دهیم. اگر شما نیز در اول راه هستید و می خواهید انگشتر مردانه را به جعبه زیورآلات خود وارد کنید، پیشنهاد می کنیم ما را تا انتهای این مقاله دنبال کنید.

انگشتر مردانه از گالری شمرون
انگشتر مردانه از گالری شمرون

خرید انگشتر مردانه: زیورآلاتی کلاسیک اما بسیار تاثیرگذار

به طور کلی و در حالت ایده آل هیچ محدودیتی در خرید انگشتر مردانه وجود ندارد. به بیان دیگر، شما باید بتوانید برای هر کدام از انگشت های دست خود حلقه های جذاب و زیبایی را انتخاب کنید. با این حال در کشورهای مختلف جهان، آداب و رسوم سنتی هنوز پابرجا هستند که ممکن است محدودیت هایی را متوجه انتخاب های شما کنند. ما در این بخش استفاده از انگشترهای مردانه در انگشت های مختلف یک دست را از نظر آداب و رسوم و همچنین دیدگاه های رایج در جوامع بررسی خواهیم کرد.

هیچ محدودیتی در خرید انگشتر مردانه وجود ندارد
هیچ محدودیتی در خرید انگشتر مردانه وجود ندارد

انگشت شست:

استفاده از انگشتر در انگشت شست در بسیاری از کشورهای جهان، از جمله انگلیس، المان و کشورهای مسلمان نشین غیر معمول است. با این حال محبوبیت این انتخاب رو به رشد است. اگر دوست دارید بیش از دو انگشتر در دستان خود داشته باشید، به منظور پراکندگی آن ها و همچنین جلوگیری از شلوغ به نظر رسیدن دست ها، انتخاب انگشت شست به عنوان یکی از جایگاه های ممکن برای انگشترها، انتخاب مناسبی است. 

 استفاده از انگشتر مردانه در انگشت شست در بسیاری از کشورهای جهان، غیر معمول است
استفاده از انگشتر مردانه در انگشت شست در بسیاری از کشورهای جهان، غیر معمول است

انگشت اشاره:

یکی از مهمترین انگشتان دست که بیش از سایرین جلب توجه می کند، انگشت اشاره است. شما می توانید برای تزئین این انگشت از هر مدل انگشتری که مد نظرتان است، استفاده کنید. مطالعات نشان می دهد که آقایان معمولا از انگشترها در انگشت اشاره خود استفاده می کنند.  اگر می خواهید انگشتر شما بیش از پیش جلب توجه کند و یا پیام آن به خوبی دیده شود، بهتر است آن را در انگشت اشاره خود بیاندازید.

یکی از مهمترین انگشتان دست که بیش از سایرین جلب توجه می کند، انگشت اشاره است.
یکی از مهمترین انگشتان دست که بیش از سایرین جلب توجه می کند، انگشت اشاره است.

انگشت حلقه میانی:

انگشت حلقه میانی هیچ وجه تاریخی مشخصی ندارد و آداب و رسوم هیچ محدودیتی را برای این انگشت قائل نشده اند. شما می توانید هر انگشتری را با هر طرح و جنسی برای انگشت میانی انتخاب کنید و آن را با توجه به استایل خود ست کنید. با این حال انتخاب حلقه های پهن تر و بزرگ تر برای این انگشت می تواند انتخاب مناسبی باشد. همچنین توجه داشته باشید به منظور جلوگیری از شلوغی بیش از حد ظاهر خود، بهتر است میان انگشت اشاره و انگشت میانی یکی را انتخاب کنید و از شلوغ کردن این دو انگشت در کنار هم جدا خودداری کنید.

می توانید هر انگشتری را با هر طرح و جنسی برای انگشت میانی انتخاب کنید
می توانید هر انگشتری را با هر طرح و جنسی برای انگشت میانی انتخاب کنید

انگشت حلقه:

در بیشتر فرهنگ ها و کشورهای دنیا، انگشت حلقه معنا و مفهوم خاصی دارد. این انتظار می رود که مردان متاهل بر روی این انگشت حلقه ازدواج خود را قرار دهند. با این حال هیچ الزامی به پوشیدن حلقه ازدواج در این انگشت نیست و شما می توانید از آن در هر انگشت از دستان خود استفاده کنید. بهتر است توجه داشته باشید که حتی اگر متاهل هم نباشید، پوشیدن حلقه و یا انگشتر مردانه در این انگشت می تواند بار معنایی داشته باشد و پیام واضح و روشنی را به اطرافیان منتقل کند.

 در بیشتر فرهنگ ها و کشورهای دنیا، انگشت حلقه معنا و مفهوم خاصی دارد.
در بیشتر فرهنگ ها و کشورهای دنیا، انگشت حلقه معنا و مفهوم خاصی دارد.

انگشت کوچک:

به دستان پادشاهان و وزیران در فیلم های تاریخی و تصاویر به جا مانده دقت کنید؛ تمامی این افراد در انگشت کوچک خود انگشتری مزین به نشان خاص داشتند و معمولا از آن برای امضای اسناد رسمی و یا مهر و موم کردن نامه های اداری استفاده می کردند. با گذشت زمان و ایجاد تغییرات در طبقه های اجتماعی و شکل ارتباطی، دیگر این دسته از انگشترها کاربرد خود را از دست داده اند و امروزه محدودیت کمتری بر روی انتخاب انگشتر برای انگشت کوچک وجود دارد. با این حال توجه داشته باشید که به طور معمول، انگشترهایی که در انگشت کوچک قرار می گیرند، کمتر از سایر انگشت ها جلب توجه می کنند 

خرید انگشتر مردانه

نمونه انگشترهای مردانه گالری شمرون:

با انواع انگشتر مردانه آشنا شوید!

حلقه سیگنت:

این مدل از انگشتر ها معمولا بر روی انگشت کوچک دست استفاده می شوند. معمولا جنس حلقه های سینگلت از فلزهای درخشان، مانند طلا و استیل، است و بر روی سطح درخشان آن ها طرح های ظریف و جذابی حک می شود. اگر به دستان پرنس چارلز، ولیعهد انگلستان دقیق شوید، متوجه حضور همیشگی یک حلقه سیگنت در انگشت کوچک دست او می شوید. در قدیم طرح های انتخابی بر روی حلقه مردانه سیگنت معمولا نشان های خانوادگی و یا مهر های مخصوص وزرا و پادشاهان بوده است. امروزه اما طرح های مختلفی جایگزین نمونه های قدیمی و اصیل این طرح شده اند. استفاده از انگشترهای مردانه سیگنت بر روی انگشت های اشاره نیز رایج است.

حلقه سیگنت،  معمولا بر روی انگشت کوچک دست استفاده می شود
حلقه سیگنت، معمولا بر روی انگشت کوچک دست استفاده می شود

انگشترهای مخصوص انگشت کوچک:

حلقه مردانه و انگشترهای ظریفی هستند که معمولا بر روی انگشت کوچک قرار می گیرند. استفاده از سنگ های قیمتی و یا کریستال های رنگی برای ساخت این دسته از انگشترها بسیار رایج است. این دسته از انگشترها معمولا طرح های ظریفی دارند و از جنس های مختلفی ساخته می شوند.

انگشتر شست:

معمولا بر روی انگشت شست فضای بسیار زیادی وجود دارد بنابراین انگشتر های شستی معمولا بزرگ و پر زرق و برق هستند. استفاده از استیل، تانزانیت، نقره استرلینگ و طلا در ساخت انگشترهای شست بسیار رایج است. از انگشترهای شست می توان در انگشت میانی نیز استفاده کرد. 

از انگشترهای شست می توان در انگشت میانی نیز استفاده کرد.
از انگشترهای شست می توان در انگشت میانی نیز استفاده کرد

انگشتر مردانه از چه جنسی ساخته می شود؟ 

برای خرید انگشتر مردانه، فاکتورهای زیادی مانند زیبایی و شکل کلی انگشتر و یا مورد استفاده آن باید مد نظر قرار بگیرد. با این حال،  مهم ترین فاکتور در خرید زیورآلات مردانه، از جمله انگشترها، ماده سازنده آنها است. زیورآلات معمولا برای مدت زمان طولانی در تماس مستقیم با پوست قرار می گیرند و در صورت انتخاب غلط، استفاده از زیورآلات بی کیفیت و یا عدم آشنایی از محدودیت های پوستی، می توانند موجب ایجاد آلرژی های پوستی و ناراحتی هایی از این قبیل شوند. رایج ترین موادی که در ساخت زیورآلات مردانه از آنها استفاده می شود را در ادامه معرفی کرده ایم.

انگشتر مردانه استیل از گالری شمرون
انگشتر مردانه استیل از گالری شمرون

انگشتر مردانه استیل:

استیل یکی از فلزهای ضد حساسیت و بسیار رایج برای ساخت زیورآلات زنانه و مردانه است و معمولا به واسطه سطح درخشان خود بسیار مورد توجه قرار می گیرد. استیل مانند نقره استرلینگ سطح درخشانی دارد اما انتخاب مناسب تری برای آن دسته از افرادی است که به آلیاژ های مس حساسیت دارند. انگشتر مردانه استیل سبک است و به نسبت زیبایی ظاهر خود، از قیمت مناسبی نیز برخوردار می باشد.

حلقه مردانه استیل از گالری شمرون
حلقه مردانه استیل از گالری شمرون

طلا:

به طور سنتی، از طلای خالص در ساخت حلقه عروسی ازدواج استفاده می شود. طلا ماده ای انعطاف پذیر است و به واسطه شکل پذیری بالای خود، از آن می توان به راحتی در ساخت جواهرات و زیورآلات استفاده کرد. انگشترهایی از جنس طلا انتخاب هایی کلاسیک و طولانی مدت هستند. این دسته از زیورآلات معمولا کدر نمی شوند، ارزش بالایی دارند و با پوست حساسیت نمی دهند. 

نقره استرلینگ:

یکی از رایج ترین موادی است که معمولا از آن در ساخت زیورآلات زنانه و مردانه استفاده می شود. نقره استرلینگ بسیار مقاوم است و سطح آن درخشندگی زیبایی دارد. این فلز معمولا ماندگاری بالایی دارد و طرح های بسیار جذابی از انگشترهای مردانه را به وجود می آورد. نقره به نسبت ارزان است و طبق اسناد تاریخی، اولین بار حدود ۴۵۰۰ سال پیش در مصر باستان از آن برای ساخت زیورآلات پادشاهان استفاده شده است. نقره استرلینگ آلیاژی از مس و نقره است و معمولا حساسیت پوستی ایجاد نمی کند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید :