دلیل محبوبیت انگشتر سولیتر چیست؟

دلیل محبوبیت انگشتر سولیتر چیست

با شنیدن واژه “سولیتر الماس” بدون شک بسیاری از ما به یاد انگشترهای تک نگین ظریف و زیبا می افتیم. اما جالب است بدانید که سولیتر الماس به تمامی زیورآلاتی که در طراحی آن ها تنها از یک تک الماس استفاده شده باشد، اتلاق می شود. این شامل گوشواره ها، گردنبند ها و حتی سنجاق های سینه مزین به الماس نیز می شود. انگشترهای سولیتر به آن دسته از انگشترهای زنانه ای گفته می شود که در طراحی آن به جز یک تک الماس، از هیچ نگین قیمتی دیگری استفاده نشده باشد. انگشترهای سولیتر الماس یکی از محبوب ترین، رایج ترین و پرفروش ترین انواع انگشترهای زنانه هستند و غالبا وجود یک رابطه عاشقانه و یا تعهد عاطفی را نشان می دهند. بسیاری طراحی ساده، مینیمال و بسیار کاربردی انگشترهای سولیتر نقره را دلیل موفقیت و محبوبیت آن ها می دانند. ما نیز در این مقاله قصد داریم تا با بررسی نقاط قوت و ضعف انگشتر سولیتر و همچنین رایج ترین شکل های موجود از این انگشترها، به این پرسش پاسخ دهیم: چرا انگشترهای سولیتر محبوب هستند؟

انگشتر سولیتر نقره
انگشترهای سولیتر الماس یکی از محبوب ترین، رایج ترین و پرفروش ترین انواع انگشترهای زنانه هستند و غالبا وجود یک رابطه عاشقانه و یا تعهد عاطفی را نشان می دهند.

دانستنی هایی در خصوص خرید انگشتر سولیتر

از دهه ها قبل، از انگشترهای سولیتر برای نامزدی و نشان دادن وجود یک پیمان عاطفی و عاشقانه استفاده شده است. به همین سبب است که پیام قالب این دسته از انگشترها در میان فرهنگ ها و کشورهای مختلف، در ازدواج و تعهد عاطفی خلاصه می شود. علاوه بر نامزدی ها، ممکن است حلقه های سولیتر در سالگرد های ازدواج و جشن های تولد نیز رد و بدل شوند.

 انگشتر نقره سولیتر نگین مکعبیانگشتر نقره سولیتر نگین مکعبی از گالری شمرون

تمرکز بر روی الماس مرکزی و خودداری از استفاده از هر نوع سنگ یا کریستال قیمتی دیگر برای طراحی این دسته از انگشترهای زنانه، سبب می شود که زیبایی و درخشش الماس، در کانون توجه قرار بگیرد. به همین دلیل است که مهم ترین پارامتر برای دسته بندی انگشترهای سولیتر نیز، نوع برش الماس های به کاربرده شده در طراحی آن ها می باشد. معمولا از پایه های ریزی برای محکم نگه داشتن الماس ها در انگشترهای سولیتر استفاده می شود. این پایه ها می توانند چهارتایی یا شش تایی باشند و با توجه به نوع برش خاص الماس حلقه، شکل های مختلفی داشته باشند. عده ای انگشترهای سولیتر را نیز بر اساس نوع و شکل این پایه ها طبقه بندی می کنند.

سولیتر نقره از گالری شمرون

انگشتر نقره سولیتر از گالری شمرون

چرا از حلقه های سولیتر برای نامزدی استفاده می شود؟

حلقه نامزدی، درست مانند حلقه ازدواج، یکی از معدود زیورآلاتی است که تقریبا همیشه استفاده می شود. بنابراین توجه به کاربردی بودن طراحی حلقه و همچنین انتخاب مواد اولیه ماندگار به هنگام انتخاب حلقه نامزدی، اهمیت بسیار زیادی دارد. حلقه های سولیتر به واسطه طراحی مینیمال و ساده خود و نبود جزئیات بسیار زیاد در طراحی آنها، کاربرد بسیار وسیعی دارند. شما می توانید حلقه هایی با این سبک را در استایل های مختلف و همچنین موقعیت های متفاوت استفاده کنید. این سبک از حلقه ها با سایر زیورآلات ست می شوند و حتی می توانید از آن ها در کنار سایر حلقه ها به راحتی استفاده کنید. این سبک از انگشتر زنانه همچنین به آناتومی دست ها و انگشت ها محدود نیستند. فارغ از اینکه انگشتهایی کوتاه و پهن دارید یا انگشت های شما کشیده و باریک هستند، می توانید بدون محدودیت، از زیبایی ها و کاربرد انگشترهای سولیتر بهره مند شوید.

مدل سولیتر نقره

حلقه های سولیتر به واسطه طراحی مینیمال و ساده خود و نبود جزئیات بسیار زیاد در طراحی آنها، کاربرد بسیار وسیعی دارند.

از سویی دیگر، حلقه نامزدی نمادی از یک عشق جاودان است پس باید دهه ها دوام بیاورد. مهم ترین المان طراحی انگشترهای سولیتر نقره نیز الماس ها هستند که یکی از مقاوم ترین و سخت ترین انواع نگین های زینتی در دنیای زیورآلات به شمار می روند. ادغام الماس ها در کنار طلا و نقره که خود فلزاتی ماندگار و مقاوم هستند، می تواند همان ترکیبی باشد که از یک انگشتر نامزدی انتظار دارید.

رایج ترین سبک ها در طراحی انگشترهای سولیتر

برای تعیین تنظیمات انگشتر سولیتر، باید انگشتر را مانند تصویر بالا در دست بگیرید. معمول ترین تنظیمات برای طراحی انگشترهای سولیتر شامل موارد زیر می شوند:

  • انگشترهای سولیتر با تنظیمات Cathedral: Cathedral در معنای لغوی به معنای کلیسای جامع شهر است. تنظیمات Cathedral به طرح قوسی شکلی گفته می شود که مانند یک جام، الماس را خود نگه دارد. معمولا سطح رویی الماس در این دسته از انگشترها دارای یک قوس ظریف است که یادآور طراحی سقف کلیساهای قدیمی در شهرهای اروپایی می باشد. نام این تنظیمات از انگشترهای سولیتر نیز به واسطه همین شباهت انتخاب شده است.
  • تنظیمات لبه چاقو: اگر از دو طرف به انگشترهای سولیتر با تنظیمات لبه چاقو نگاه بیندازید، متوجه شباهت بخش نگه دارنده الماس با نوک چاقوها می شوید. در این تنظیمات، الماس به صورت شناور در انگشتر جانمایی می شود و بخش بیشتری از آن در معرض دید قرار می گیرد. به همین سبب است که نور می تواند به راحتی از بخش های بیشتر الماس عبور کند و در نتیجه زیبایی و درخشش آن دو چندان می شود.
  • تنظیمات چهار و یا شش پایه: یکی از رایج ترین انواع تنظیمات انگشترهای سولیتر، استفاده از چهار یا شش پایه است. در این تنظیمات، سنگ میانی به کمک چهار الی شش پایه در کار محکم می شود.
  • تنظیمات تیفانی: یکی از محبوب ترین و معروف ترین تنظیمات انگشترهای سولیتر، تنظیمات تیفانی است. همانطور که از نامش پیداست، این تنظیمات ابتکار برند تیفانی است که به منظور به حداکثر رساندن درخشش و زیبایی الماس اجرا شده است. این تنظیمات متشکل از شش پایه بسیار ظریف است که قرار گرفتن آن ها به شکل کاملا مهندسی شده در بخش های مشخص انگشتر، زیبایی و درخشش الماس را دوچندان می کند. این طراحی به طور انحصاری تنها توسط برند تیفانی انجام می شود و نمونه های اصل تنظیمات تیفانی را تنها از این برند می توانید خریداری کنید.
   انگشتر نقره سولیتر

مدل انگشتر سولیتر نقره از گالری شمرون

نقاط قوت و ضعف استفاده از انگشترهای سولیتر

به هنگام انتخاب انگشترها و حلقه های کاربردی، علاوه بر زیبایی و ماندگاری آن ها باید به استایل و سبک زندگی خود نیز توجه کنید. در نهایت این شما هستید که باید بتوانید از پوشیدن زیورآلات انتخاب شده لذت برده و احساس راحتی کنید. در ادامه برخی از ویژگیهای مثبت و نقاط ضعف انگشترهای سبک سولیتر را بررسی خواهیم کرد.

سولیتر نقره

به هنگام انتخاب انگشترها و حلقه های کاربردی، علاوه بر زیبایی و ماندگاری آن ها باید به استایل و سبک زندگی خود نیز توجه کنید.

مزایای انتخاب انگشترهای سولیتر:

  • زیبایی و درخشش قابل توجه الماس در طراحی حلقه ها
  • قابل پشتیبانی از تراش ها، شکل ها و اندازه های مختلف الماس که در نتیجه این امر، امکان طراحی و ساخت انگشتر سولیتر با هر بودجه و هدفی امکان پذیر است.
  • نگهداری و تمیز کردن انگشترهای سولیتر بسیار آسان است.
  • ظاهری کلاسیک و کاربردی دارد و می توان از آنها برای مدت زمان بسیار طولانی استفاده کرد.
انگشتر نقره سولیتر لوکس

سولیتر نقره لوکس از گالری شمرون

معایب انتخاب انگشترهای سولیتر:

  • به واسطه طراحی خاص خود، ممکن است به راحتی به لباس، مبلمان و سایر اشیا گیر کند. به همین سبب است که انتخاب انگشترهای سولیتر با پایه های بلند به افرادی با سبک زندگی فعال توصیه نمی شود.
  • پایه ها ممکن است در طول زمان شل شوند و در نتیجه سبب لق شدن الماس در جای خود شوند. برای اطمینان از امنیت الماس، بهتر است هر دوسال یکبار پایه های انگشتر بازبینی و ترمیم شوند.
حبوبیت انگشتر نقره سولیتر

چه پارامترهایی ارزش یک انگشتر سولیتر را تعیین می کند؟

  • برش الماس: مهمترین عامل در درخشندگی و زیبایی الماس، برش آن است. به هنگام خرید انگشتر سولیتر، به برش الماس و نوع آن دقت کنید.
  • شکل الماس: شما می توانید با توجه به علاقه و سبک شخصی خود، شکل الماس را انتخاب کنید. با این حال بهتر است در خصوص مناسب بودن شکل نهایی با سبک زندگی خود، پیش از خرید حلقه سولیتر نقره، تحقیق کنید.
  • شفافیت الماس: الماسی را انتخاب کنید که شفاف باشد و به یاد داشته باشید که معمولا رگه ها و لکه هایی که در سطح الماس وجود دارند را نمی توان با چشم غیر مسلح دید. الماس های شفاف تر گرانتر هستند.
  • رنگ الماس: به هنگام انتخاب و خرید انگشتر سولیتر، الماسی را انتخاب کنید که در کنار رنگ فلز پایه، برای چشم غیر مسلح شفاف و سفید به نظر برسد. برای چشم غیر مسلح، الماس های درجه G تا I سفید و بی رنگ به نظر می رسند. به طبع آن نیز قیمت به مراتب کمتری نسبت به الماس های درجه D تا F دارند.
منبع: https://www.diamonds.pro

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید :