کلکسیون شوالیه، کلکسیون جدید برند Louis Vuitton با الهام از قرون وسطی

کلکسیون شوالیه، کلکسیون جدید برند Louis Vuitton با الهام از قرون وسطی (۲)

کلکسیون های زیورآلات و داستان خلق آن ها معمولا از جنگ ها و یا شوالیه های زره پوش آغاز نمی شود، اما این جا درست نقطه ی شروعی است که فرانچسکا آمفیهارتروف برای کلکسیون جدید برند Louis Vuitton انتخاب کرده است. کلکسیون جدید این برند تحت عنوان “کلکسیون شوالیه” تمام تصاویر تاریخی از شوالیه های فرانسه و اسپانیا، امپراطورهای ایتالیایی در قرن ۱۶ میلادی و حتی نگهبانان پاپ را می تواند برای شما زنده کند.مجموعه ای تشکیل شده از فلزات که در ترکیب با هنر دست جواهرسازان و با تقلید از طراحی و ساخت زره های سنگین شوالیه ها طراحی شده است، به عنوان جدید ترین کلکسیون برند لویی ویتون به بازار عرضه خواهد شد.

فرانچسکا آمفیهارتروف طراح کلکسیون جدید لویی ویتون که این نخستن همکاری وی با این برند میباشد.
فرانچسکا آمفیهارتروف طراح کلکسیون جدید لویی ویتون که این نخستن همکاری وی با این برند میباشد.

اگر نگاهی به زیورآلات ارائه شده در کلکسیون شوالیه از برند لویی ویتون بیاندازید، متوجه خواهید شد که طرح های ارائه شده در ارتباط نزدیک با تصور شما از یک شوالیه هستند. با بررسی زیورآلات ارائه شده در این کلکسیون بدون شک می توانید ردپای طرح های فیلیپو نگرولی را در آن ها پیدا کنید. فیلیپو نگرولی یکی از جواهر سازان بسیار معروف ایتالیایی در قرن ۱۶ میلادی بوده است و به نظر می رسد به واسطه ی ایده های خلاقانه، عظیم و بسیار ارزشمند خود در زمینه ی طراحی زره ها بسیار شناخته شده است. حال رد پای این جواهر ساز و طراح خلاق ایتالیایی در گوشه گوشه ی کلکسیون شوالیه از برند Louis Vuitton به خوبی قابل لمس و مشاهده است. حکاکی های برجسته، جلای فلز، فرورفتگی های هنرمندانه که به کمک چکش بر روی زره به وجود آمده اند و استفاده از طلا و سایر سنگ های قیمتی از جمله ویژگی های زره هایی هستند که فیلیپو نگرولی اقدام به طراحی آن ها کرده است. حال تلاش شده است تا تمامی این پارامتر ها در طراحی کلکسیون جدید شوالیه نیز به خوبی و با دقت زیاد رعایت شود.

برند لویی ویتون اعلام کرده است که در طراحی مجموعه ی شوالیه از سرزمین های افسانه ای و قرون وسطی الهام گرفته است
برند لویی ویتون اعلام کرده است که در طراحی مجموعه ی شوالیه از سرزمین های افسانه ای و قرون وسطی الهام گرفته است

زره های طراحی شده توسط فیلیپو نگرولی نه تنها از حیث زیبایی و تزئینات اهمیت داشتند، بلکه به شکلی هنرمندانه، مدرن ودقیق طراحی شده بودند تا بتوانند حداکثر آزادی ممکن را به شوالیه ها به هنگام جنگ بدهند. این مهم ترین نقطه ی قوت طرح های این جواهر ساز معروف ایتالیایی بوده است که در طراحی کلکسیون شوالیه نیز به خوبی به آن توجه شده است. طراحی و ترغیب مردم به خرید زیورآلات گران قیمتی که با وجود ظاهری مدرن و استفاده از سنگ های بسیار قیمتی در تزئین آن ها، بتوانند راحتی و سبکی مورد نظر را نیز فراهم آورند، یکی از اهداف طراحان کلکسیون شوالیه بوده است.

یکی از نفیس ترین و گران قیمت ترین کلکسیون های برند Louis Vuitton تحت عنوان " کلکسیون شوالیه" به بازار عرضه شده است
یکی از نفیس ترین و گران قیمت ترین کلکسیون های برند Louis Vuitton تحت عنوان ” کلکسیون شوالیه” به بازار عرضه شده است

بروزترین دستبندهای شیک در گالری شمرون

کلکسیون شوالیه از برند Louis Vuittonبرند لویی ویتون در سال ۱۸۶۴ میلادی تاسیس شد و برای اولین بار در سال ۲۰۰۴ اقدام به طراحی و ارائه ی کلکسیون های مختلفی از زیورآلات بسیار گران قیمت کرد. کلکسیون های ارائه شده توسط Louis Vuitton به واسطه ی طراحی های مدرن و منحصر به فرد خود و همچنین استفاده از سنگ های بسیار قیمتی اغلب به عنوان اثری هنری شناخته می شوند و بسیار معروف هستند. این روند از سال ۲۰۰۹ میلادی رشد پیدا کرد و به مرور زمان شهرت بسیار زیادی را برای برند Louis Vuitton به ارمغان آورد. حال در سال ۲۰۱۹ میلادی، این برند یکی از نفیس ترین و گران قیمت ترین کلکسیون های خود، تحت عنوان ” کلکسیون شوالیه” را به بازار عرضه کرده است. برند Louis Vuitton اعلام کرده است که در طراحی این کلکسیون از سرزمین های افسانه ای و قرون وسطی الهام گرفته است. طراحان این برند اعلام کرده اند که کلکسیون شوالیه درواقع نشان دهنده ی قدرت تجسمی است که به بسیاری از زنان در قرون وسطی کمک کرد تا از موقعیت خود به عنوان یک زن فراتر رفتند و توانستند با تلاش و شجاعت سرنوشت خود را به شکل دیگری رغم بزنند.

 کلکسیون-شوالیه،-کلکسیون-جدید-برند-Louis-Vuitton-با-الهام-از-قرون-وسطی

کلکسیون شوالیه اولین کلکسیون رسمی برند لویی ویتون تحت نظر آمفیتهاروف است که در گذشته مدیر طراحی در کمپانی تیفانی بوده است. این طراح مطرح معتقد است که با کمک قدرت تجسم خود توانسته است با چالش طراحی و ساخت کلکسیون شوالیه روبرو شود.آمفیتهاروف در خصوص کلکسیون جدید برند Louis Vuitton می گوید: ” من به یک موضوع بسیار قوی و همچنین راهی آسان برای نشان دادن قابلیت های خودم احتیاج  داشتم و بله ایده ی زنان در قرون وسطی یک ایده ی جنجالی و چالش برانگیز بود که توانستیم در کلکسیون شوالیه به خوبی از پس آن بر بیایم. من در مورد زنان در قرون وسطی بسیار فکر کردم و متوجه شدم که هیچ گاه در کلکسیون های زیورآلات و یا به طور کلی در دنیا مورد توجه قرار نگرفته اند.در حالی که مردان با خود می جنگیدن، زنانی بودند که به خاطر هدف خود استقامت به خرج می دادند و شرایط سخت را پشت سر می گذاشتند. این هدف بود که به زنان آن زمان کمک کرد تا از پس مشکلات به خوبی بر بیایند. این کلکسیون، فداکاری و استقامت این زنان را جشن می گیرد”.

گردنبند یاقوت کبود یکی از نفیس ترین و گران قیمت ترین نمونه های موجود در کلکسیون است
گردنبند یاقوت کبود یکی از نفیس ترین و گران قیمت ترین نمونه های موجود در کلکسیون است

گردنبند یاقوت کبود در کلکسیون شوالیه از برند Louis Vuittonکلکسیون شوالیه به تازگی معرفی شده است و مانند بسیاری از کلکسیون های زیورآلات گرانقیمت، به مرور زمان تکمیل می شود. این کلکسیون شامل قطعاتی است که با الهام از اسلحه ها و زره های شوالیه ها در قرون وسطی طراحی شده و با کمک جواهراتی مانند یاقوت کبود و الماس ها تزئین شده است. در میان قطعات ارائه شده، گردنبند یاقوت کبود یکی از نفیس ترین و گران قیمت ترین نمونه های موجود در کلکسیون است و بسیاری آن را به عنوان هسته ی کلکسیون می شناسند.گردنبند یاقوت کبود از جنس طلای سفید است و به کمک الماس های زیبا و یک یاقوت کبود بزرگ در مرکز گردنبند تزیین شده است. طراحی این گردنبند به گونه ای است که به خوبی از منحنی گردن پیروی می کند. در ابتدا ممکن است به نظر برسد که این گردنبند انعطاف پذیری کمی را داراست و مانند زره شوالیه ها امکان حرکت را از انسان می گیرد، اما در واقع مانند کارهای فیلیپو نگرولی امکان مانور و حرکت را برای انسان فراهم می کند.

بر روی این گردنبند از یاقوت کبود ماداگاسکار با ارزش 19.31 قیراط استفاده شده است
بر روی این گردنبند از یاقوت کبود ماداگاسکار با ارزش ۱۹٫۳۱ قیراط استفاده شده است

نمونه انگشترهای شیک دخترانه در گالری شمرون

اگرچه در نگاه اول ممکن است گردنبند سنگین به نظر برسد، اما طراحی آن به گونه ای دقیق وزن گردنبند را به طور مستقیم در بخش های مختلف گردن پخش کرده و استفاده از آن را آسان می کند. بر روی این گردنبند از یاقوت کبود ماداگاسکار با ارزش ۱۹٫۳۱ قیراط استفاده شده است. این سنگ یک یاقوت گرماندیده است و یاقوتی بسیار نادر و ارزشمند به شمار می رود. رنگ این یاقوت، به عنوان آبی سلطنتی شناخته می شود که از نظر تاریخی نیز نمادی از زنان قدرتمند تاریخ به شمار می آید.این گردنبند به طور مخصوص برای این یاقوت کبود یاد شده طراحی شده است و طرح نهایی به عنوان یکی از شاهکار های ارزشمند برند لویی ویتون به شمار می آید.

کلکسیون شوالیه، کلکسیون جدید برند Louis Vuitton با الهام از قرون وسطی (5)
کلکسیون شوالیه، کلکسیون جدید برند Louis Vuitton با الهام از قرون وسطی

به باور طراحان برند Louis Vuitton زنانی که زیورآلات این برند را انتخاب می کنند افرادی ماجراجو، قدرتمند و کنجکاو هستند. تمامی این خصوصیات با روح کلکسیون جدید این برند به خوبی سازگاری دارد و برند لویی ویتون در تلاش است تا با خلق آثاری زیبا و هنری بتواند در نسل های آتی چنین زنانی نیز حضور پررنگ داشته باشد.

نمایی از فروشگاه لویی ویتون در پاریس
نمایی از فروشگاه لویی ویتون در پاریس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید :