پیش بینی رنگ سال ۲۰۱۸

پیش بینی رنگ سال ۲۰۱۸

طراحان و فعالین در صنعت مد، همواره تلاش می کنند تا طرح هایشان بازتابی از نیاز ها و علایق مشتریان و مردم جهان باشد. کلید موفقیت در این صنعت این است که بتوانند علایق مردم را شناخته و پیش بینی کنند. آن ها با بهره گیری از تجربه و تخصص خود و همچنین شناخت عمیقی که از مشتریان و نیاز های جامعه دارند، می توانند رنگ ها و مدل های جدید را پیش بینی کنند. پیش بینی رنگ سال نیز از این قاعده مستثنی نیست.فرایند انتخاب رنگ هایی که می توانند در سال جدید بیشتر مورد توجه قرار گیرند باید با رعایت دموکراسی کامل و نظر اکثریت طراحان صورت بگیرد. این انتخاب را نمی توان در پشت درهای بسته و بی توجه به سایر طراحان و مردم انجام داد. سو وادِن، مدیر بازاریابی در زمینه ی رنگ ها در شرکت رنگ سازی شروین-ویلیامز(Sherwin-Williams )، یک گروه دائمی از متخصصان رنگ را تشکیل داده است. این گروه نه ماه از سال گذشته را مشغول تحقیق و مطالعه در دنیای طراحان داخلی بوده است. آن ها در نمایشگاه های صنعتی مانند بازار های پوینت (High Point Market) در کارولینای شمالی و یا نمایشگاه بین المللی مبلمان جدید در نیویورک شرکت کرده اند. اعضای این گروه همچنین در تمام این مدت به  بررسی و نظارت بر وبلاگ های تاثیر گذار در زمینه ی طراحی داخلی مانند دیزاین میلک (Design Milk) و دیس ایز کولوسال(This Is Colossal) پرداخته اند. بخش مهمی از کار این گروه مسافرت به نقاط مختلف جهان و تحقیق در خصوص جوامع، رنگ ها و صنعت طراحی در کشور های مختلف بو

2018 COLOR

ده است. سپس این گروه در طی جلساتی که با یکدیگر داشته اند، به بررسی نتایج و اطلاعات خود پرداخته اند تا بر اساس آن ها بتوانند رنگ سال را تعیین کنند. وادِن در این خصوص توضیح می دهد: “این کار یعنی تشخیص و شناسایی رنگ هایی که مردم قرار است در سال جدید دوست داشته و از آن ها استقبال کنند، قبل از آنکه حتی خودشان از این علاقه مطلع باشند. هر ساله گروه ما رنگ های زیادی را بر اساس یافته های خود پیشنهاد می دهند، اما معمولا یک رنگ بسیار مورد توجه قرار می گیرد. امسال نیز این تیم با دستی پر بازگشته است و اگر از من در مورد رنگ سال ۲۰۱۸، به ویژه در زمینه ی طراحی داخلی، می پرسید باید بگویم که تیم ما با اتفاق آرا معتقدند این رنگ “اوشن ساید”است.”

لوکس ترین اکسسورهای زنانه در گالری شمرون

la-1508285487-ex9fk1vdx8-snap-image

رنگ اوشن ساید، با داشتن سایه های تیره تری از رنگ آبی، در واقع نشان دهنده ی تمایل طراحان به داشتن فضاهای داخلی تیره است. وادِن در این خصوص می گوید:”بهتر است از سایه های خیلی تیره ی این رنگ برای طراحی فضاهای داخلی خانه استفاده نشود. چرا که این رنگ بسیار قوی و غالب است و می تواند سایر رنگ هایی که در طراحی خود به کار برده اید، را تحت تاثیر قرار دهد”. رنگ اوشن ساید، در واقع مخلوطی از رنگ های آبی و سبز با سایه هایی از خاکستری است که توسط بِهر به عنوان رنگ پرطرفدار سال ۲۰۱۸انتخاب شده است. البته باید بدانید که این رنگ تنها یک پیش بینی بر اساس داده های آماری این تیم است و بدون شک تا شروع سال ۲۰۱۸، پیش بینی های زیادی در خصوص رنگ ها به گوش شما خواهد رسید.   ما در خصوص رنگ هایی که می توانند در کنار این رنگ برای طراحی های داخلی مناسب باشند، از وادِن سئوالاتی پرسیدیم. وادِن در پاسخ گفت:”من نمی خواهم که مردم را به سمت رنگ های خاصی هدایت کنم، اما من واقعا این رنگ را می پسندم و دوست دارم که از آن برای رنگ کردن یک یا دو دیوار از خانه و یا به عنوان رنگ میانه در طراحی های داخلی استفاده کنم”. از آنجایی که طراحی ها به سمت مدرنیته حرکت می کنند، وادِن معتقد است که این رنگ با رنگ های قهوه ای گرم و سایر رنگ ها مانند مشکی و کرم به خوبی هم خوانی دارد. او ادامه می دهد:”من این هماهنگی را دوست دارم. به نظر من حتی از رنگ زرد نیز به خوبی می توانیم در این مجموعه استفاده کنیم. این مخلوط عالی خواهد بود. شما می توانید از مبلمان فلزی که رنگ های گرم تری دارند مانند مس، استفاده کنید و مجموعه ی بسیار زیبایی را خلق کنید”.

Untitled

همچنین تیم شروین- ویلیامز، سه مجموعه از رنگ های مختلف را نیز معرفی کرده اند. این مجموعه ها، تعداد کمی از رنگ های متفاوت هستند که به عقیده ی این گروه، می توانند در سال جدید تاثیر گذار و مورد توجه باشند. ۳۶رنگ معرفی شده در این مجموعه ها به عنوان “صمیمیت: وحدت و یکپارچگی”نام گذاری شده اند. این مجموعه در واقع شامل گروه کاملی از رنگ هاستر، که نشان دهنده ی برخورد میان فرهنگ های مختلف در زمینه ی طراحی و سلیقه های مختلف آن ها است. وادِن در این خصوص بیشتر توضیح می دهد:”ما می خواهیم تمام کشور ها و ملت ها با هر فرهنگی، بتوانند با رنگ های معرفی شده ارتباط برقرار کنند. ما تمام کشور ها و ملت ها را باید به عنوان یک فرهنگ، ارزشمند بدانیم و در طراحی ها و انتخاب رنگ ها به آن ها توجه کنیم. این مجموعه طراحی شده است تا همان طور که از نام آن پیداست، بتواند پاسخ گوی تمام سلیقه ها و نظرات باشد”.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید :