معرفی پنج نکته ی مهم برای ارتقای نحوه آرایش چشم

معرفی پنج نکته ی مهم برای ارتقای نحوه آرایش چشم

همانطور که برای داشتن ظاهری آراسته انتخاب لباس و زیورآلاتی متناسب با استاندارد های روز دنیای مد اهمیت زیادی دارد، داشتن آرایشی مناسب و استاندارد نیز بسیار در این امر موثر است. انتخاب لباس هایی متناسب با سلیقه و اندام شما، انتخاب لوازم جانبی و در نهایت انتخاب و اجرای آرایشی مناسب امری است که نیاز به دقت، مطالعه، سلیقه و مهارت دارد. برای داشتن آرایشی متناسب و اصولی باید به نکات بسیار زیادی توجه کنیم. تطابق آرایش چشم با فرم صورت، انتخاب رنگ هایی مناسب با رنگ پوست و لباس یا موقعیتی که برای آن آماده می شویم، از جمله پارامتر هایی هستند که به هنگام آرایش صورت باید به آن دقت کنیم. از سویی دیگر، برای انجام آرایشی مناسب و اصولی، تکنیک های بسیار زیادی وجود دارد که بسیاری از آن ها پیچیده نیستند و با اندکی مطالعه و کسب مهارت می توان آن ها را فرا گرفت.

برای داشتن آرایشی متناسب و اصولی باید به نکات بسیار زیادی توجه کنیم
برای داشتن آرایشی متناسب و اصولی باید به نکات بسیار زیادی توجه کنیم

چشم ها یکی از مهم ترین اعضای صورت ما هستند که می توانند به راحتی جلب توجه کنند. بسیاری معتقد هستند که چشم ها دریچه ای به روح و قلب انسان است. تمامی این تعابیر شاید شاعرانه، حکایت از اهمیت چشم ها در برقراری ارتباط دارند و در نتیجه آرایش صحیح آن ها می تواند تاثیری مثبت بر روی اطرافیان شما داشته باشد.در میان بخش های مختلف صورت، آرایش چشم می تواند یکی از بخش های چالش برانگیز باشد. انحناهای بسیار کوچکی که در اطراف چشم قرار دارند، تاثیر مستقیم رنگ هایی که برای آرایش اطراف چشم خود انتخاب می کنید و همچنین لزوم رعایت تقارن در این بخش از صورت از جمله مواردی هستند که می توانند آرایش چشم را به امری چالش برانگیز تبدیل کنند. به همین سبب است که بسیاری صورت خود را به دست آرایشگران حاذق می سپارند و با صرف هزینه ی زیاد تلاش می کنند تا این مشکل را برای خود حل کنند. اگرچه این راه حلی منطقی است اما همیشه نمی توان به آن تکیه کرد. گاهی ممکن است زمان لازم برای مراجعه به آرایشگر را در اختیار نداشته باشیم و یا بخواهیم برای یک مهمانی غیر رسمی آماده شویم؛ در چنین شرایطی بهتر است به تجربه ی خود تکیه کرده و تلاش کنیم تا آرایشی اصولی داشته باشیم.خبر خوب این است که با برخی تکنیک های ساده، می توان آرایشی اصولی و با کیفیت بالا را حتی در خانه انجام داد. در این مقاله تلاش کرده ایم تا با معرفی ۵ نکته ی مهم در خصوص آرایش چشم، به شما کمک کنیم تا آرایشی راحت، ماندگار و اصولی را در خانه به صورت خود هدیه کنید.   نکته ی اول: به هنگام آرایش چشم پرایمر را فراموش نکنید! بر خلاف باور عموم، در آرایش چشم پرایمر ها بسیار اهمیت دارند و باید در ابتدای آرایش مورد استفاده قرار بگیرند. استفاده از پرایمر ها در ابتدای آرایش چشم می تواند منجر به نرم شدن پلک ها شود. نرمی پلک ها در نهایت به شما کمک می کند تا پوششی کامل و یک دست از سایه را بتوانید بر روی پلک های خود داشته باشید. افرادی که تمایل دارند آرایش چشم های خود را برای ساعت های طولانی در روز نگه دارند، باید پرایمر های آرایشی را به عنوان اولین قدم در آرایش چشم خود مد نظر داشته باشند.

آرایش صحیح چشم ها می تواند تاثیر مثبت بر روی ظاهر شما داشته باشد
آرایش صحیح چشم ها می تواند تاثیر مثبت بر روی ظاهر شما داشته باشد

خرید جدیدترین زیورآلات در گالری شمرون

نکته ی دوم: از برس های مناسب برای آرایش چشم استفاده کنید! بسیاری باور دارند که برای داشتن آرایش چشم مناسب و ماندگار باید سایه های چشم با کیفیت را از برند های معروف خریداری کنند. باید به شما بگوییم تا زمانی که از برس های مناسب برای آرایش چشمانتان استفاده نکنید، کیفیت و یا برند سایه ی چشمی که خریداری می کنید اهمیتی ندارد. برای ارایش چشم بهتر است از برس های زاویه دار استفاده کنید. این برس ها برای پوشش دادن چروک های ریز موجود در پلک مناسب هستند و کمک می کنند تا پوششی یکنواخت از سایه را بر روی پلک های خود داشته باشید. برای سایه ی اصلی چشم بهتر است از برس هایی با تراکم بالا استفاده کنید تا بتواند سایه ی اصلی را با یکنواختی بهتری بر روی پلک قرار دهد. بهتر است همواره دو برس تمیز را نیز در کنار خود داشته باشید تا در انتهای آرایش چشم، بتوانید با کمک آن ها سایه ها را محو کرده و خطوط بارز آرایش را از بین ببرید.

نکته ی دوم: از برس های مناسب برای آرایش چشم استفاده کنید!
نکته ی دوم: از برس های مناسب برای آرایش چشم استفاده کنید!

نکته ی سوم: آرایش چشم خود را با سایه های روشن شروع کنید! مهم نیست که برای آرایش چشم خود چه رنگ هایی را مد نظر دارید، بهتر است آرایش چشمان خود را با روشن ترین سایه از تنالیته ی رنگی مورد نظر شروع کنید.با استفاده از سایه های روشن شما پایه ی آرایش چشمان خود را تشکیل می دهید و بدین وسیله به سایر رنگ های تیره کمک می کنید تا بهتر خود را نشان دهند.زمانی که با برس مناسب سایه های روشن را به بخش های داخلی پلک چشم خود زدید، می توانید به سراغ سایه های تیره تر بروید. این کار به شما کمک می کند تا با ترکیب رنگ ها و اضافه کردن تنالیته های مختلف رنگی بتوانید آرایشی حرفه ای و جذاب را به صورت خود هدیه کنید.شما می توانید خطوط میان رنگ های روشن و تیره را به کمک برس های تمیز محو کنید تا آرایشی یک دست داشته باشید.

معرفی پنج نکته ی مهم برای ارتقای آرایش چشم
معرفی پنج نکته ی مهم برای ارتقای آرایش چشم

نکته ی چهارم: در آرایش چشم از خطوط V شکل پیروی کنید! در میکاپ و آرایش چشم بهتر است سایه های تیره تر را در گوشه ی خارجی پلک بزنید. برای این کار می توانید از یکی از برس های تمیز برای محو کردن و پخش کردن این سایه های تیره استفاده کنید. برای این کار بهتر است برس را به شکل حرفVانگلیسی در اطراف گوشه ی خارجی چشم خود حرکت دهید. این کار کمک می کند تا به طور یکنواخت سایه ها در اطراف چشم شما پخش شوند.

معرفی پنج نکته ی مهم برای ارتقای آرایش چشم
معرفی پنج نکته ی مهم برای ارتقای آرایش چشم

نکته ی پنجم: اشتباهات خود را تصحیح کنید! به هنگام آرایش چشم عدم رعایت تقارن چشم ها و اشتباهاتی از این قبیل امری اجتناب ناپذیر است.فراموش نکنید که پس از پایان آرایش چشم، اشتباهات خود را با یک برس تصحیح کنید. با استفاده از برس های متراکم که آغشته به پودر های روشن کننده صورت ( translucent powder) هستند، شما می توانید اشتباهات به وجود آمده در هنگام آرایش چشم را به خوبی پوشش دهید. همچنین یک برس متراکم می تواند به از بین بردن اشتباهات به ویژه در بخش های داخلی و بالایی پلک ها بسیار کمک کند. یک آرایش اصولی و زیبا می تواند بسیار تاثیر گذار باشد. اگرچه چشم ها یکی از چالش برانگیز ترین بخش های صورت در آرایش هستند، اما به واسطه ی تاثیری که بر روی زیبایی صورت شما می گذارند، بدون شک ارزش زمان و دقتی را که صرف این کار می کنید، دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید :