نکات مهم در خرید گردنبند نقره

نکات مهم در خرید گردنبند نقره

در طول تاریخ، همواره گردنبند ها، مانند سایر زیورآلات، از جایگاه بسیار خاص و ویژه ای برخوردار بوده اند. قرن ها پیش، بر اساس نوع و مواد سازنده ی گردنبند مورد استفاده هر شخص، افراد و طبقه ی اجتماعی آن ها در یک جامعه مشخص می شد، به گونه ای که گردنبند هایی از جنس طلا و یا گردنبند هایی که به کمک سنگ های قیمتی هر منطقه تزئین شده بودند، مخصوص پادشاهان و افراد مرفه جامعه بودند و گردنبند هایی از جنس کناف و یا پارچه را افراد معمولی جامعه با در آمد کمتر مورد استفاده قرار می دادند. در این میان استفاده از مواد اولیه ی ماندگاری مانند طلا، شیشه و نقره در ساخت این گردنبند ها، سبب شده است تا این خانواده ی محبوب از زیورآلات بتوانند در طول زمان سفر کنند و امروزه نیز به عنوان زیورآلاتی زینتی مورد توجه قرار بگیرند. محبوبیت گردنبند ها بر کسی پوشیده نیست و همین امر، آن ها را به یکی از اعضای دائمی کلکسیون هایی که این روز ها برند های مطرح دنیا به بازار عرضه می کنند، تبدیل کرده است. در این میان، گردنبند های نقره از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار هستند. عده ای محبوبیت این گردنبند های را وابسته به طرح های خاص و جذابی که به کمک فلز نقره می توان خلق کرد، می دانند و عده ای دیگر به دوام و ماندگاری بالای فلز نقره  به عنوان دلیل اصلی محبوبیت گردنبند هایی از این جنس در طول تاریخ، اشاره می کنند. اما قبل از آنکه در دنیای گسترده و متنوع زیورآلات نقره با طرح هایی درخشان و زیبا غرق شوید، بهتر است نکات مهمی را در خصوص خرید گردنبند نقره محبوب خود بدانید.

نکات مهم در خرید گردنبند نقره

نقش نقره در ساخت زیورآلات نقره مانند طلا یکی از فلزات ماندگار و با ارزش است. این فلز سطح درخشانی دارد و به واسطه ی انعطاف پذیری بالای خود، محبوبیت بسیار زیادی را نیز در میان سازندگان زیورآلات پیدا کرده است. این فلز نسبت به طلا از قیمت مناسب تری برخوردار است و بنابراین سازندگان کلکسیون های زیورآلات می توانند گروه بزرگ تری از مخاطبان را هدف قرار دهند. استفاده از این فلز برای خلق زیورآلات دست ساز، به ویژه طرح های بسیار ظریف و پیچیده ای از گردنبند ها انتخاب بسیار مناسبی است. اما در این میان، به سبب واکنش پذیری بالای فلز نقره با اکسیژن هوا، رطوبت، مواد شیمیایی و حتی عرق بدن، استفاده از سایر فلز ها در کنار نقره به شکل آلیاژ امری اجتناب ناپذیر است.نقره ی استرلینگ یکی از باکیفیت ترین انواع آلیاژ نقره است که به کمک فلز هایی مانند مس و برنج ساخته می شود. بسیاری از برند های مطرح دنیا در ساخت کلکسیون های خود از این نوع از نقره استفاده می کنند. استحکام نقره ی استرلینگ نیز بسیار بالاست و خرید زیورآلاتی از این جنس می تواند سرمایه گذاری بلند مدتی در دنیای پرتلاطم مد باشد.

نکات مهم در خرید گردنبند نقره

به هنگام خرید گردنبند نقره، به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

به هنگان خرید زیورآلات نقره باید به نکات بسیار زیادی توجه کنید. در ابتدا باید در خصوص جنس نقره و استحکام و مرغوبیت آن اطمینان حاصل کنید. در صورتی که از سازنده ی زیورآلات به طور مستقیم خرید می کنید، می توانید سئوالاتی در مورد درصد خلوص نقره و همچنین فلز های ترکیب در آلیاژ آن سئوالاتی بپرسید. در صورتی که به صورت آنلاین گردنبند نقره ی دست ساز خود را خریداری می کنید، می توانید از فروشنده توضیحاتی بخواهید. شما همچنین می توانید با مقایسه ی قیمت کالا و قیمت روز نقره  به هنگام خرید گردنبند نقره محبوب خود، در مورد درصد خلوص و کیفیت اثر اطمینان حاصل کنید.ِ توجه داشته باشید که مراجعه به مراکز اینترنتی مطمئن می تواند به شما در راستای داشتن خریدی مناسب و مطمئن بسیار کمک کند.همچنین باید به این نکته نیز توجه کرد که به هنگام خرید زیورآلات دست ساز، مانند خرید گردنبند نقره ی دست ساز محبوب خود، شما در کنار قیمت مواد اولیه باید برای زمان و همچنین هنر فردی که این گردنبند را خلق کرده است، نیز هزینه ای پرداخت کنید. بنابراین بالا بودن قیمت این نوع از زیورآلات نسبت به سایر زیورآلات موجود در بازار امری طبیعی است.از سویی دیگر، طرح بسیاری از زیورآلات دست ساز اوریجینال است. به بیان دیگر، شما با خرید گردنبند نقره دست ساز مورد علاقه ی خود، در واقع بر روی گردنبندی خاص سرمایه گذاری می کنید که طرح آن را در کمتر جایی می توان پیدا کرد. این امر خود می تواند به ارزش و همچنین قیمت گردنبند نقره مد نظر شما بیافزاید، بنابراین به هنگام خرید گردنبند نقره دست ساز مورد علاقه ی خود در خصوص طرح آن نیز تحقیق کرده و از فروشنده سئوالاتی را بپرسید.

لوکس ترین گردنبند های نقره در گالری شمرون

نکات مهم در خرید گردنبند نقره

خرید گردنبند نقره دست ساز با الهام از طبیعت طبیعت و تمامی المان های موجود در آن از مهم ترین پارامتر های تاثیر گذار در طراحی زیورالات، در طول تاریخ بوده اند. گردنبند هایی به شکل برگ، گوشواره هایی با الهام از شکل ستارگان و دستبند هایی با شکل حیواناتی همچون مار، از جمله طرح های رایجی هستند که بسیاری از برند های بزرگ و سازندگان زیورآلات در ساخت کلکسیون ها و محصولات خود از آن ها الهام گرفته و به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم در طرح های خود از آن ها استفاده کرده اند. بسیاری از طرح با منشا طبیعی پیچیده و ظریف هستند و در نتیجه پیاده سازی چنین طرح هایی با فلز هایی نرم و منعطف امکان پذیر است. در میان تمامی فلزی ها و مواد اولیه ی موجود، فلز نقره یکی از محبوب ترین انتخاب ها برای ساخت طرح های پیچیده و ظریف است و بنابراین طبیعی است که بسیاری از زیورآلات نقره با طرح هایی از طبیعت به بازار عرضه شوند. این امر از دیر باز تا کنون رایج بوده و به همین سبب است که بسیاری از زیورآلات نقره با سبک کلاسیک، از حیث طرح و معنا در ارتباط تنگاتنگی با طبیعت قرار دارند.استفاده از سنگ های قیمتی، به عنوان مثال مروارید، در طراحی و تزئین زیورآلات نقره نیز از جمله ایده های جالبی است که طراحان از گذشته تا به امروز دنبال کرده اند و به کمک آن طرح هایی خاص را به بازار ارائه داده اند. ترکیب مروارید و نقره طرح هایی بسیار ظریف، کلاسیک و زیبا را به وجود می آورد و موفقیت چنین طرح هایی حتی در دنیای مد امروزی نیز حتمی است.

نکات مهم در خرید گردنبند نقره

  امروزه اما با حضور کریستال های رنگی و درخشان و همچنین سنگ های قیمتی، فصل جدیدی در طراحی زیورآلات نقره آغاز شده است که این روز ها مورد توجه سازندگان زیورآلات قرار گرفته است. به عنوان مثال، برند سواروسکی در سال گذشته با کمک کریستال های درخشان و آبی رنگ خود در کنار نقره، تصویری از یک دریاچه  در شبی مهتابی را به تصویر کشیده است. آبی خاص کریستال های درخشانی که در دستبند ها و همچنین ساعت این کلکسیون مورد توجه علاقه مندان به خرید گردنبند نقره قرار گرفت، توجه بسیاری از مخاطبان این برند را به خود جلب کرد.کریستال های درخشان زیر کنیا و بسیاری از سنگ های قیمتی به دلیل ترکیب رنگ های مختلف و همچنین شفافیت چشم گیر خود می توانند در جذابیت زیورآلات نقره نقش بسیار مهمی را بازی کنند.

نکات مهم در خرید گردنبند نقره

زیورآلات نقره بسیار محبوب هستند و با کمی دقت در کلکسیون های جدیدی که در ابتدای سال ۲۰۱۹ به بازار معرفی شده اند، می توان دریافت که تلفیق طرح هایی با الهام از طبیعت در کنار سنگ های قیمتی و کریستال های درخشان روندی رو به رشد را تجربه می کند و پیش بینی می شود که چنین طرح هایی موفقیت زیادی را کسب کنند و برای مدت زمان طولانی ای مهمان ویترین مغازه ها و همچنین جعبه ی جواهرات ما باشند.

نکات مهم در خرید گردنبند نقره
نکات مهم در خرید گردنبند نقره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید :