معرفی ۶ دم نوش که برای سلامت شما مفید هستند

معرفی ۶ دم نوش که برای سلامت شما مفید هستند

آیا شما نیز از طرفداران نوشیدنی های گیاهی و گرم هستید؟ دنیای دمنوش های گیاهی بسیار متنوع هست و بسیاری از آن ها به راحتی در دسترس هستند. شما می توانید از سوپرمارکت ها دم نوش هایی مانند چای سبز و یا دمنوش نعنا را خریداری کنید. اما ممکن است با این پرسش روبرو شوید که کدام دم نوش های گیاهی برای سلامتی شما مفید هستند؟ دم نوش های گیاهی خواص مفید بسیار زیادی دارند. آن ها می توانند در ایجاد آرامش، کاهش بیماری های قلبی، کاهش فشار خون و کلسترول مفید باشند. ما نیز در اینجا لیست کوچکی از محبوب ترین دمنوش های گیاهی را به همراه خواصشان برای شما گردآوری کرده ایم.

چای بابونه
چای بابونه

چای بابونه چای بابونه به خاطر خواص آرامش بخش خود بسیار معروف است. این چای می تواند در تقویت سیستم دفاعی بدنو عمیق تر کردن خواب شب به شما بسیار کمک کند. همچنین این مطالعات نشان داده است که چای بابونه می تواند با باکتری های مضر در بدن شما مقابله کند و علایم معمول سرماخوردگی را بهبود ببخشد.

چای هیبیوسکوس
چای هیبیوسکوس

چای هیبیوسکوس این چای قرمز رنگ است و طعمی ترش و شیرین دارد. نوشیدن یک فنجان چای هیبیوسکوس در روز می تواند در کنترل فشار خون، گرفتگی های عروق و کاهش خطر سکته بسیار مفید باشد و از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کند.

نمونه گوشواره های طرح مروارید در گالری شمرون

چای سبز
چای سبز

چای سبز چای سبز و چای سیاه هر دو از گیاهی تحت عنوان کاملیا سینسیز بدست می آیند. تفاوت این دو چای در نحوه ی استخراج و تهیه ی آن ها است. چای سبز حاوی مقدار بسیار زیادی آنتی اکسیدان و مواد معدنی مفید برای سلامتی بدن شما است. برای قرن های متمادی از این چای برای بهبود مشکلات روحی و گوارشی استفاده شده است. این چای همچنین برای کاهش وزن بسیار مناسب است. چای سبز حاوی ماده ای تحت عنوان EGCG است که برای جلوگیری از سرطان و بیماری های قلبی بسیار مفید می باشد.

چای سیاه
چای سیاه

چای سیاه چای سیاه نیز حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان، مانند پلی فنولز و کتچینز است، که می تواند از انواع سرطان، بیماری های قلبی، بیماری های دیابتی و آسم جلوگیری کند. تحقیقات همچنین نشان داده است که این چای می تواند آسیب های وارد شده به DNA ناشی از مصرف تنباکو و سایر سموم شیمایی را نیز برطرف کند. چای متچا

چای متچا
چای متچا

متچا یک نوع چای سبز است که در ژاپن و به صورت پودر مورد استفاده قرار می گیرد. این چای خاصیت آرام بخش دارد. آمینو اسید ها و کافئین موجود در این چای می تواند سبب هوشیاری شوند. علاوه بر آن پودر چای سبز می تواند سبب افزایش متابولیزم در بدن شود، احساس سرخوشی را برای شما به ارمغان آورد و از بسیاری از بیماری ها جلوگیری کند.

چای نعنا
چای نعنا

دمنوش نعنا دمنوش نعنا یکی از پرطرفدار ترین دمنوش های گیاهی در کشور آمریکا است. درست مانند چای سبز، دمنوش نعنا یکی از انتخاب های مناسب برای افزایش اشتها، کاهش سردرد، کاهش تورم و یا استرس است. دمنوش نعناع می تواند بود بد دهان که ناشی از سیگار کشیدن است را نیز کاهش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید :