شش باور غلط در مورد حفظ سلامتی موهای شما

ممکن است شما در مورد مراقبت از مو های خود نکات زیادی را بدانید. اما خوب است که به شما بگوییم،در این میان توصیه های نادرستی نیز وجود دارد که می تواند سلامتی موهای شما را به خطر بی اندازند. در اینجا ما به شش مورد از رایج ترین تصورات غلطی که در مورد سلامتی مو وجود دارد،اشاره خواهیم کرد. ممکن است شما با خواندن این مطالب شگفت زده شوید.  

iStock-486389777

کوتاه کردن موهایتان باعث رشد سریعتر آنها می شود

“این تنها یک باور غلط است و هیچ پشتوانه ی علمی ای ندارد”. این نظر دکتر کِن اِل. ویلیامز، جراح مو و موسس بنیاد ترمیم موی اورنج کانتی در ایرواین آمریکا است. وی همچنین نویسنده ی کتاب “۳۶۰ راه برای پیوند مو: استخراج فولیکول مو” است. او در این باره می گوید:”کوتاه کردن مو هیچ ارتباطی با فولیکول مو که در داخل پوست و غشای میان پوستی قرار دارد، ندارد.” اگر چه کوتاه کردن بخش های آسیب دیده ی مو، مانند بخش هایی که دچار مو خوره شده است، به سلامتی مو های شما کمک می کند، اما هیچ نقشی در افزایش نرخ رشد آن ها ندارد.  

Wash-hair-with-cold-water-1

شستن موهایتان با آب سرد آنها را درخشان تر می کند.

خبر خوب این است که شما می توانید شکنجه کردن خودتان با دوش  آب سردرا، متوقف کنید.ویلیامز در این خصوص می گوید: “دمای آب هیچ ارتباطی با پاک کردن پوست سر یا مو ندارد.شما با شستن موهای خود با آب سرد، به بدن خود شک می دهید. این شک تنها می تواند شما را سرحال و شاداب کند اما هیچ اثری بر روی سلامتی موهای شما و یا رشد آن ها ندارد”.با این حال، ویلیامز معتقد است استفاده از نرم کننده ها می تواند بر روی ظاهر مو های شما تاثیر گذار باشد و به درخشش آن ها کمک کند. سعی کنید موهای خود را مرطوب نگه داشته و از نرم کننده های مناسب با جنس مو های خود استفاده کنید.  

جدید ترین زیورآلات و لوازم جانبی لوکس در گالری شمرون

o-HAIR-DYE-facebook

رنگ کردن موهایتان، به آن ها آسیب می رساند

ویلیامز می گوید:” این جمله تمام حقیقت را به شما نمی گوید”. در بسیاری از مجلات پزشکی ثبت شده است افرادی که از رنگ موهای قوی استفاده کرده اند، به پوست و موهای خود آسیب رسانده اند. ویلیامز همچنان ادامه می دهد: “در هنگام استفاده از رنگ موها باید به جنس موهای خود، مواد شیمیایی در رنگی که استفاده می کنید و شرکت سازنده آن توجه کنید تا میزان آسیب را به حداقل برسانید”. به عبارت دیگر، چنانچه از محصولات متناسب با جنس موهای خود استفاده کنید، آسیبی در اثر رنگ کردن به موهای شما وارد نخواهد شد.  

woman-getting-hair-trimmed_heujkj

موخوره را می تواند درمان کرد

فرانچسکا فوسکو، متخصص پوست و مو معتقد است که اگر موخوره را بدون درمان رها کنید، می تواند سبب خشکی موهای شما و در هم گره خوردن آن ها شود. او میگوید:” زمانی که موخوره در مو های شما ظاهر شود، دیگر نمی توان آن ها را بازسازی کرد”. این بدان سبب است که این شکافتگی ها در اثر آسیب دیدن لایه ی بیرونی محافظ موی شما، کوتیکول اتفاق می افتد. فوسکو در ادامه می افزاید:” بهترین درمان برای موخره این است که به طور منظم انتهای مو های خود را کوتاه کنید. در این صورت آسیب دیدگی کمتر اتفاق افتاده و مو خره ها فرصت پیشروی پیدا نمی کنند”.

شستن موها با شامپو بدون خیس کردن آن ها

این روش شستشو نمی تواند موهای شما را از آلودگی ها پاک کند. فوسکو در این خصوص توضیح می دهد:” پوست سر باید به طور مرتب مرطوب شود و شستشوی موها در حالی که موهای شما خیس هستند می تواند به پاک کردن آلودگی ها و آب رسانی به آن ها کمک کند. البته شما می توانید در شرایط خاص موهای خود را بدون استفاده از آب با شامپو بشویید، اما هیچ چیز نمی تواند جایگزین آب و رطوبت برای مو های شما شود”. شما می توانید از شامپوی Clay Rebalancing متعلق به کمپانی L’Oreal پاریس  برای مرطوب کردن و پاک کردن ریشه های موی خود استفاده کنید. این شامپو یکی از بهترین محصولات این کمپانی و برنده ی جایزه ی زیبایی است.

موهای زیبا و سالم احتیاج به نرم کننده ندارند.

فوسکو در این رابطه می گوید:” این تصور اشتباه است. پوست و موی سر به نرم کننده احتیاج دارند. شامپو و نرم کننده ی مناسب می تواند پوست و موی شما را تغذیه کرده و سبب رشد مو هایی سالم و زیبا شود”. او به تمام مردم با هر جنس مویی توصیه می کند تا به دنبال شامپو ها و نرم کننده هایی که دارای فرمول مناسب برای پوست و مو هستند، رفته و از آن ها استفاده کنند.    

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید :