راه های درمان آلرژی فصلی با ارتقا سیستم ایمنی بدن در فصل بهار

راه های درمان آلرژی فصلی با ارتقا سیستم ایمنی بدن در فصل بهار

بهار برای بسیاری از ما به معنای فصلی زیبا و پر شکوفه است که می تواند با خود شروعی دوباره را به همراه داشته باشد. در این میان، برای افرادی که از آلرژی های فصلی رنج می برند، بهار به معنای شروع عطسه های فراوان، چشم هایی اشک بار و حتی گاهی مختل شدن فعالیت های زندگی روزانه است. آلرژی ها می توانند در اوایل بهار آغاز و تا پایان پاییز نیز ادامه داشته باشند. در این میان بسیاری از افراد به سمت مصرف داروهایی مانند آنتی هیستامین می روند که این خود می تواند اثرات جانبی مخرب زیادی را بر روی سایر بخش های بدن داشته باشد. بسیاری از پزشکان توصیه می کنند که برای مبارزه با آلرژی های فصلی بهتر است سیستم ایمنی بدن خود را ارتقا داده و تقویت کنیم. به باور پزشکان تنها در این صورت است که می توانیم امکان ابتلا به آلرژی را کاهش داده و همچنین بدن خود را از اثرات جانبی مخرب سایر داروهانیز حفظ کنیم. اما چه موادی می توانند در درمان آلرژی فصلی ما کمک کنند؟

راه های درمان آلرژی فصلی با ارتقا سیستم ایمنی بدن در فصل بهار

ویتامین C و بیوفلانوئید ها: آلرژی سبب می شود تا سلول های خاصی از بدن شما ماده ای به نام هیستامین را بسازند که اثر خود را مانند سرازیر شدن اشک از چشم ها و آبریزش شدید بینی نشان می دهد. ویتامین C می تواند از ساخت چنین ماده ای در بدن جلوگیری کند. در کنار این اثر مفید، ویتامین C می تواند خطر ابتلا به سایر بیماری های فصلی را نیز کاهش دهد. برای افزایش اثر ویتامین C می توانید آن را در کنار بیوفلانوئید ها مصرف کنید، ماده ای که به طور طبیعی در میوه ها و سبزیجات پیدا می شود. این ماده فعالیت ویتامین C را در بدن شما افزایش می دهد. پزشکان توصیه می کنند که ویتامین C را به صورت محلول در آب مصرف کنید، چرا که در این صورت مصرف مقدار زیاد این ویتامین  برای ارگان های مختلف بدن، مانند کلیه ها، کاملا بی خطر خواهد بود.

راه های درمان آلرژی فصلی با ارتقا سیستم ایمنی بدن در فصل بهار

پروبیتیک ها و اسیدوفیلوس: مطالعات نشان داده است که مصرف اسیدوفیلوس، به عنوان یک پروبیوتیک می تواند میزان آلرژی و سایر بیماری های فصلی را کاهش دهد. این ماده یک باکتری مفید برای بدن است که می تواند از پوست بدن در برابر آلرژی های فصلی محافظت کند. مصرف بیش از اندازه ی شکر و کربوهیدرات ها می تواند تعادل طبیعی این باکتری را در بدن تغییر داده و خطر ابتلا به آلرژی را افزایش دهد. نخود فرنگی – خیارشور – انواع دوغ یا ماست کفیر یا ماست های پروبیوتیک حاوی این مواد میباشند.

انواع انگشتر نقره زنانه لوکس در گالری شمرون

راه های درمان آلرژی فصلی با ارتقا سیستم ایمنی بدن در فصل بهار

مولتی ویتامین ها و مواد معدنی: ویتامین ها و مواد معدنی برای رشد مناسب و متابولیسم بدن، هضم غذا و ارتقا سیستم دفاعی بدن لازم هستند. تحقیقات اخیر دانشمندان نشان داده است که بسیاری از افراد از کمبود این مواد در بدن خود رنج می برند. نداشتن رژیم غذایی مناسب در کنار عوامل دیگری مانند مصرف کافئین، استرس و آلودگی هوا می تواند سبب کاهش سطح طبیعی این مواد در بدن ما شود. مصرف طیف کاملی از این مواد به گونه ای که به خوبی جذب بدن شوند، می تواند به ارتقا سیستم دفاعی بدن شما کمک کند.

راه های درمان آلرژی فصلی با ارتقا سیستم ایمنی بدن در فصل بهار

روغن های طبیعی مانند روغن ماهی: روغن های طبیعی و سالم می توانند برای بدن در تشکیل سلول های سالم کمک کنند. موادی در که در این روغن ها، مانند روغن ماهی، وجود دارد به سبب داشتن ویژگی های ضد التهابی برای سلامت قلب مفید هستند و می توانند سطح کلسترول و فشار خون شما را تنظیم کنند. تمامی این موارد در نهایت سبب می شوند تا سیستم ایمنی بدن شما ارتقا یافته و در برابر آلرژی ها ایمن گردد.

راه های درمان آلرژی فصلی با ارتقا سیستم ایمنی بدن در فصل بهار

پیاز: پیاز به دلیل داشتن موادی مانند کئوسترین، می تواند مانند آنتی هیستامین ها عمل کند. بهتر است این ماده را به همراه ویتامین C مصرف کنید، چرا که این ویتامین می تواند اثرات ضد آلرژی و ضد التهابی پیاز را افزایش دهد. این ماده برای جلوگیری از آسم نیز بسیار مناسب است و می تواند به درمان بیماری هایی مانند برونشیت، سینوزیت و سرما خوردگی های معمولی نیز کمک کند.

راه های درمان آلرژی فصلی با ارتقا سیستم ایمنی بدن در فصل بهار

استرول های گیاهی استرول های گیاهی سبب افزایش کارایی سیستم ایمنی بدن شما می شوند و به بهبود التهاب ها در بدن شما کمک می کنند. آنها فاکتور های خاصی در سیستم دفاعی بدن شما را،که مسئول تولید هیستامین در بدن هستند، کاهش می دهند و در بدن شما تعادل را برقرار می کنند.از سویی دیگر، هورمون های ترشح شده ناشی از استرس می توانند به راحتی اثر مخربی بر روی سیستم دفاعی بدن شما داشته باشند. استرول های گیاهی می توانند سطح این هورمون ها را نیز کاهش داده و سیستم دفاعی بدن شما را تقویت کنند. این مواد به طور طبیعی در غلات، حبوبات و مغز ها وجود دارند و مصرف آن ها برای فصل آلرژی می تواند به شما بسیار کمک کند.      

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید :