۴ روش برای ایجاد عادات غذایی سالم در کودکان

4 روش برای ایجاد عادات غذایی سالم در کودکان

در ماه مارچ ۲۰۱۸، که به عنوان ماه ملی تغذیه ی سالم در کشور امریکا نام گرفته است، بسیاری از ارگان ها بر روی اهمیت غذا و ترویج عادت های غذایی سالم، جهت افزایش سطح سلامت جامعه، تمرکز می کنند. بسیاری از متخصصین معتقد هستند که ایجاد عادات غذایی سالم، به ویژه در کودکان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، چرا که این عادات اگر به درستی نهادینه شوند، می توانند در تمام طول عمر همراه آن ها باقی بمانند و در نتیجه سطح سلامتی و تغذیه آن ها در بهترین حالت خود قرار بگیرد. شاید ایجاد عادات غذایی سالم در کودکان، در ابتدا کاری دشوار به نظر برسد، اما بسیاری از مختصصین معتقد هستند رعایت چهار روش ساده زیر، می تواند به شما در رسیدن به این هدف بسیار کمک کند.

4 روش برای ایجاد عادات غذایی سالم در کودکان
۴ روش برای ایجاد عادات غذایی سالم در کودکان

تشویق کودکان به خوردن سبزیجات سبز کودکان به طور معمول علاقه ای به خوردن سبزیجات ندارند و بسیاری از والدین در سرتاسر دنیا با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند. اما بر اساس تحقیقی که محققان دانشگاه آکسفورد انجام داده اند، جذاب کردن ظاهر بشقاب های سبزیجات، به گونه ای که کودکان را تشویق به خوردن سبزیجات بیشتر کند، می تواند سبب افزایش میل آن هاشود. همچنین تغییر در شیوه ی پخت سبزیجات و استفاده از ادویه ها به میزان کم، می تواند کودکان را در این راه تشویق کند.  

istock_641835796-e1520939228968

غذا خوردن در محیط خانواده محققان آلمانی دریافته اند که خوردن غذا در محیط های خانوادگی و به طور منظم، می تواند عادات صحیح غذا خوردن را در کودکان نهادینه کرده و از چاقی آن ها در بزرگسالی جلوگیری کند. به گفته ی این محققان، برای رسیدن به یک عادت غذایی سالم، تغییر کیفیت غذا به تنهایی کافی نیست و عوامل دیگری مانند ایجاد فضای دلپذیر و امن هنگام غذا خوردن، می تواند نقش به سزایی را در این زمینه بازی کند.

گوشواره های لوکس نقره در گالری شمرون

4 روش برای ایجاد عادات غذایی سالم در کودکان
۴ روش برای ایجاد عادات غذایی سالم در کودکان

صرف زمان کافی برای وعده های غذایی تحقیقات نشان داده است که یک کودک در سن مدرسه، به طور متوسط ۲۵ دقیقه زمان لازم دارد تا بتواند یک وعده ی غذایی سالم را تمام کند. هر چه این زمان طولانی تر باشد، احتمال آنکه آن ها اشتهای بیشتری برای خوردن سبزیجات و میوه، در کنار غذای اصلی خود داشته باشند، بیشتر خواهد شد.

4 روش برای ایجاد عادات غذایی سالم در کودکان
۴ روش برای ایجاد عادات غذایی سالم در کودکان

نقش بچه ها در تهیه ی غذا با درگیر کردن بچه ها در فرایند آماده سازی و پخت غذا، والدین می توانند به راحتی عادات غذایی بچه ها را بهبود ببخشند و آن ها را تشویق کنند تا غذاهایی متنوع و با ارزش غذایی بیشتری را صرف کنند. خرید کردن با بچه ها و حتی تشویق آن ها به کاشت برخی از گیاهان، می تواند اطلاعات آن ها را در خصوص مواد غذایی مختلف و اهمیت آن ها بر روی سلامتی بدن، افزایش دهد.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید :