برای خرید یک انگشتر شیک به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

برای خرید یک انگشتر شیک به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

زیورآلات همواره نقش بسیار مهمی را در ظاهر ما بازی کرده اند. زیورآلات می توانند به راحتی تکمیل کننده ی ظاهر ما باشند و همچنین می توانند دریچه ای جدید به شخصیت و علایق ما باز کنند. به همین سبب است که بسیاری از منتقدان و طراحان دنیای مد معتقد هستند که برای انتخاب و خرید زیورآلات باید زمان و دقت بسیار زیادی را صرف کنید تا بتوانید با بهترین انتخاب خود، تاثیر فوق العاده زیادی را بر محیط پیرامون خود بگذارید. در دنیای زیورآلات انگشتر ها از جمله محبوب ترین زیورآلات هستند. در کنار بار معنوی خاصی که بسیاری از آن ها حمل می کنند، می توانند زیبایی خاصی را به دستان شما هدیه کنند. دنیای طراحی انگشتر ها بسیار متنوع می باشد و مدل های بی شماری با جنس های مختلف، از جمله طلا و نقره، در بازار وجود دارند که با استفاده از سنگ های قیمتی متنوعی تزئین شده اند تا پاسخ گوی هر سلیقه ی مشکل پسندی باشند.به همین دلیل است که انتخاب یک انگشتر مناسب می تواند امری چالش برانگیز باشد. در این میان برای انتخاب یک انگشتر شیک و مناسب، نکات بسیار ساده اما کاربردی ای وجود دارد که شما با رعایت آن ها، می توانید زیباترین و مناسب ترین مدل ها را در میان دنیای متنوع این خانواده از زیورآلات انتخاب کنید. ما در این مقاله به بررسی مهم ترین و کاربردی ترین نکاتی خواهیم پرداخت که می توانند به شما در راستای داشتن انگشتری شیک و زیبا کمک کنند.

برای خرید یک انگشتر شیک به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

قیمت انگشتر: همانطور که پیش تر نیز توضیح داده شد دنیای انگشتر ها بسیار متنوع است. شما می توانید انگشتر های بسیار گرانقیمتی از جنس طلا و نقره را انتخاب کنید که با سنگ های قیمتی ای همچون الماس و یاقوت تزئین شده اند و می توانند چشم هر بیننده ای را به خود خیره کنند. همچنین می توانید از کریستال های گرانقیمت، مانند کریستال های سواروسکی استفاده کنید و یا به سراغ انگشتر های نقره بروید و با خرید آن ها جذابیت دستان خود را دو چندان کنید. در این میان، انتخاب هر کدام از این انگشتر ها بستگی مستقیم به بودجه شما دارد. مهم ترین نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که انگشتری که انتخاب می کنید باید از نظر طراحی و کیفیت با قیمت محصول مطابقت داشته باشد. همچنین کارایی این انگشتر ها در کنار قیمتی که برای آن ها هزینه می کنید از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به عنوان مثال انتخاب انگشتری از جنس طلای سفید به جای پلاتین، این اجازه را به شما می دهد که در مناسبت های بیشتری بتوانید از آن استفاده کنید و همچنین نگه داری آن ها نیز در فضای مرطوب و یا در ارتباط با مواد شیمیایی راحت تر است. این در نهایت می تواند به صرفه جویی در هزینه های شما نیز کمک کند.

انگشتر-نقره-برگ-2-510x510

استایل انگشتر: این یکی از مهمترین بخش هایی است که باید به آن توجه کنید. انگشتر ها می توانند طرح ها و استایل های متنوع و متفاوتی داشته باشند. آن ها می توانند مدرن یا کلاسیک باشند، می توانند عتقیه باشند و یا با الهام از طبیعت طراحی و ساخته شده باشند. این قسمت از خرید انگشتر ها رابطه ی مستقیمی با روحیات و سلیقه ی شما دارد.  شما می توانید زمان بسیار زیادی را صرف کنید تا بتوانید استایل مورد علاقه ی خود را انتخاب کنید. شما می توانید یک انگشتر را که به شکل هنرمندانه ای طراحی شده است، انتخاب کنید و یا به دنبال انگشتر هایی بروید که طرح هایی عجیب و جنجالی دارند و می توانند به راحتی جلب توجه کنند. انتخاب یک فلز با ارزش و گران قیمت فلز ها نقش بسیار مهمی را در طراحی، استحکام، کاربرد و زیبایی یک انگشتر ایفا می کنند. انتخاب فلز هایی که مقاومت بالایی دارند و در عین حال با ارزش هستند، مانند طلای زرد و یا سفید و یا حتی نقره، می توانند علاوه بر ماندگاری طولانی مدت انگشتر به دستان شما زیبایی نیز ببخشند. باید در نظر داشته باشید که هر فلزی مزایا و معایب خاص خودش را دارد. به عنوان مثال برای نگه داری از انگشتر های نقره باید زمان و دقت بسیار زیادی را صرف کنید و از قرار دادن آن ها در برابر مواد شیمایی و رطوبت هوا جدا خودداری کنید. در کنار این موارد، استفاده از انگشتر هایی که از فلز های مرغوب ساخته شده اند می تواند به شما این اطمینان خاطر را بدهد که انگشترتان را برای مدت زمان بیشتری می توانید مورد استفاده قرار دهید.

انواع انگشتر زنانه لوکس در گالری شمرون

انگشتر-نقره-حلقه-نگین-آبی-5-510x510

انتخاب سنگ روی انگشتر: سنگ های گرانقیمت بسیار زیادی در دنیای زیورآلات وجود دارند که می توانند انتخاب بسیار خوبی برای انگشتر محبوب شما باشند. به عنوان مثال، الماس ها برای مدت زمان زیادی است که به عنوان یکی از محبوب ترین سنگ های گران قیمت بر روی انگشتر ها و زیورآلات بسیار زیادی، مانند حلقه های عروسی و نامزدی مورد استفاده قرار میگیرند. بسیاری از طراحان انتخاب الماس ها را به سبب زیبایی و همچنین دوام آن ها یکی از بهترین گزینه ها  ایجادجذابیت و همچنین ظاهری لوکس برای انگشتران و زیورآلات می دانند. برای بسیاری از طراحان و همچنین خریداران دوام سنگ های تزئینی، در کنار فلز های به کار برده شده در انگشتر، اهمیت بسیار زیادی دارد. سنگ های متنوع بیشماری با درجه های خلوص و قیمت های متنوعی در بازار وجود دارد که هر کدام استحکام و زیبایی خود را دارا می باشند. در این میان دنیای سنگ های قیمتی نیز بسیار متنوع است. سنگ های قیمتی ای مانند یاقوت در کنار دوام بالای خود به سبب رنگ های بسیار زیبایی که دارند می توانند توجه بسیاری را به خود جلب کنند و همچنین انتخاب بسیار مناسبی از انگشتر ها برای استفاده در کنار لباس های متفاوت باشند. بنابراین انتخاب سنگ قیمتی برای انگشتر شما بستگی مستقیمی به سلیقه و بودجه ای دارد که برای این کار در نظر گرفته اید. برش سنگ های قیمتی بر روی انگشتر: برای بسیاری از سنگ های قیمتی، نحوه ی برش آن ها جهت استفاده بر روی انگشتر بسیار اهمیت دارد. سنگ های قیمتی می توانند به شکل های مختلفی برش داده شوند و بر روی انگشتر شما قرار گیرند. به عنوان مثال، الماس ها می توانند به شکل هشت ضلعی، که یکی از قدیمی ترین و رایج ترین شکل های برش الماس ها می باشد، و یا به شکل مربع (برش شاهزاده) بر روی انگشتر های شما ارائه شوند. در این قسمت سلیقه و انتظار شما از انگشترتان نقش بسیار مهمی را ایفا می کند.

انگشتر-نقره-گل-7-510x510

رعایت اصل ۴C به هنگام خرید انگشتر شاید یکی از کاربردی ترین روش ها برای خرید انگشتر ها، به ویژه انگشتر های نقره، استفاده از اصل ۴C است. این اصل به این خاطر تحت عنوان ۴C معروف شده است که در آن به چهار نکته در خصوص انگشتر ها توجه می شود. این نکات شامل: برش انگشتر، رنگ انگشتر، شفافیت و قیرات آن است.

  • برش انگشتر: نحوه ی برش سنگ های قیمتی و همچنین فلز انگشتر یکی از مهمترین اصل هایی است که به هنگام خرید باید به آن دقت کنید. به عنوان مثال، برش الماس می تواند درخشندگی و وضوح آن را دوچندان کند و این امر ارتباطی با میزان خلوص الماس ندارد. انگشتر هایی که در طراحی آن ها زاویه ی برش و نسبت سنگ به فلز به درستی عایت شده باشد از زیبایی و ارزش بیشتری برخوردار هستند.
  • رنگ:رنگ انگشتر نیز از جمله فاکتور های مهم در انتخاب آن می باشد. به عنوان مثال در انگشتر هایی که به کمک سنگ های قیمتی تزئین شده اند، رنگ نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. در کنار این سنگ ها رنگ فلزی که انگشتر شما به کمک آن ساخته شده است نیز می بایست با دقت انتخاب شود. برخی از سنگ های قیمتی مانند الماس بر اساس رنگ، درجه بندی می شوند و بر اساس آن در کنار فلز های پایه مانند نقره و یا طلا قرار می گیرند. به طور معمول طراحان، الماس ها و سایر سنگ هایی که رنگ های گرم تر دارند را در کنار طلای زرد و سنگ هایی با رنگ های سرد تر را در کنار پلاتین و یا طلای سفید مورد استفاده قرار می دهند.
  • شفافیت: در این بخش شما باید به وضوح و شفافیت سنگ هایی که بر روی طلا مورد استفاده قرار می گیرند، توجه کنید. برخی از سنگ های قیمتی و طبیعی مانند الماس ها و یا یاقوت ها، منحصر به فرد هستند. به این معنا که شما هیچ دو الماس مشابهی را در طبیعت نمی توانید پیدا کنید. شکنندگی ها و مواد معدنی خاصی که در ساخت آن ها در دل طبیعت به کار می رود منحصر به فرد هستند و سبب زیبایی بیشتر آن ها می شوند. بنابراین مهم است که به هنگام خرید انگشتر مورد علاقه ی خود، به این اصل توجه کنید و سنگ هایی را انتخاب کنید که از درجه خلوص بالایی برخوردار باشند.
  • عیار: این امر برای خرید انگشترهای قیمتی بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. اما با این وجود برای خرید انگشترهای نقره و یا پلاتین نیز شما باید به درجه خلوص فلز به کار رفته شده در ساخت انگشتر و همچنین قیمت آن توجه کنید. فراموش نکنید که دنیای زیورآلات بسیار متنوع است و انتخاب یک انگشتر مناسب که دارای زیبایی و کیفیت باشد می تواند امری گیج کننده و چالش برانگیز باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید :